Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

En skikkelig god termos til barnehagebarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 00:44   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

En skikkelig god termos til barnehagebarn

Noen som vet om en skikkelig fin/ god termos til barn? Skal være en gave og skal brukes i tursekken på barnehageturer.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 08:28   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: En skikkelig god termos til barnehagebarn

Her skal jeg henge meg på, for å se om du får gode svar. Vi har en ståltermos kjøpt på Jernia, med Lynet McQueen på, men min erfaring med de fleste termoser er at de lekker. Denne har vi riktignok ikke testet enda.

Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 08:52   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:abonnerer:

Snuppas nye barnehage har turdag på torsdager og da kan de ha med noe varmt å drikke i sekken. Termosen må ikke være for stor, for snuppa skal bære både den og matboksen helt selv.

Gammel 09-09-09, 09:01   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har 0,7 liter Sigg-termos. Lekker ikke. Eneste ulempen i følge butikken er at den holder så godt på varmen at det kan være lett å skolde seg (individet i butikken hadde derfor sluttet å bruke den til sitt barnehagebarn), men jeg tar ikke sånne hensyn.

Jeg kjøpte på sportsforretningen på Strømmen storsenter.

Her har de den også: http://www.sportsnett.no/wsp/sportsn...20Trend%20Line

Gammel 09-09-09, 09:07   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg kjøper termos er det viktig at toppen ikke er en slik trykk-topp. Det er et sant helvete å holde rent.

Jeg har kjøpt en 0,5 l ståltermos fra Jernia. Husker ikk emerket i farten, men den lekker ikke. Og toppen/korken er ikke skru. Fornøyd.

Gammel 10-09-09, 11:25   #6
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi har 0,7 liter Sigg-termos. Lekker ikke. Eneste ulempen i følge butikken er at den holder så godt på varmen at det kan være lett å skolde seg (individet i butikken hadde derfor sluttet å bruke den til sitt barnehagebarn), men jeg tar ikke sånne hensyn.

Hos oss er det kakao som vil være på om vi har termos med, og en dæsj melk sørger for at den er drekkanes for storesøster. Takk for tips.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:27   #7
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Vi har en emsa senator på 3,5 dl perfekt til barnehagebruk , holder godt på varmen men er noe dritt og holde ren . Den må vaskes så fort som mulig for å unngå vond lukt fra korken . Men begge barna har klart å bruke den selv fra 2 års alder .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:31   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når jeg kjøper termos er det viktig at toppen ikke er en slik trykk-topp. Det er et sant helvete å holde rent.

Jeg derimot, går for trykktopptypen. Det er den eneste typen ungene klarer å betjene selv. Derfor går vi for billige varianter som vi bytter ganske ofte.

Og du vet at de trykketoppene kan skrus fra hverandre i to deler og vaskes i oppvaskmaskin? (OK, det forkorter nok levetiden litt når man kjører dem i maskin, men altså derfor billige termoser og kortere levetid.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:40   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår står det thermos på, FSP-500. 2 piece easy-clean stopper står det også. Veldig grei topp som man deler i to slik at den er helt grei å holde ren. Og den lekker ikke.

Gammel 10-09-09, 12:43   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare jeg som synes at ungene skal få termos med fint mønster på? Litt for at den skal være lett å kjenne igjen blant alle termosene på avdelingen.

Gammel 10-09-09, 12:43   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår her denne, kjøpt hos Turistforeningen:

Jeg har en sånn selv også. Den er testvinner (Fjell og vidde). Lett å bruke, holder veldig godt på varmen og er lett å rengjøre. (Vi vasker dem for hånd.)

Gammel 10-09-09, 12:47   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fornøyd med våre Sarek-thermoser.

Gammel 10-09-09, 13:11   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det bare jeg som synes at ungene skal få termos med fint mønster på? Litt for at den skal være lett å kjenne igjen blant alle termosene på avdelingen.

Nope. Ole Brum- og Lynet-termos her.

Gammel 10-09-09, 13:13   #14
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Veldig lite opptatt av møsteret, ja ... Hadde det blitt sittende på etter x antall omganger i oppvaskmaskinen, så hadde det nok vært aktuelt.

Finner det noen bra med møsntre på som tåler oppvaskmaskin?

Gammel 10-09-09, 13:13   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte en bitteliten en på Åhlens - 0,3 l kanskje? Har fått mye skryt for den i barnehagen, den rommer akkurat et par tre kopper te, og er ikke så stor at den tar hele sekken.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:16   #16
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Følger med her jeg og. Ikke det at jeg har barnehagebarn men Christian skal jo på leirskole og da trenger han en god termos.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:24   #17
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Vår her denne, kjøpt hos Turistforeningen:

Jeg har en sånn selv også. Den er testvinner (Fjell og vidde). Lett å bruke, holder veldig godt på varmen og er lett å rengjøre. (Vi vasker dem for hånd.)

Denne har vi også, er kjempefornøyd.
Det er den trykk åpneren på den, men det syns jeg er smart jeg. Propellen er som småbarn flest og vill elett ha fått mye av det varme over hendene sine med skrukork. Jeg tar toppen fra hverandre og vasker i oppvaskeren.

Gammel 10-09-09, 13:41   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Spørsmål på prikk

Hvor har du kjøpt Lynet- og Brum-termos?

På Obs sport.

Gammel 10-09-09, 15:17   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt en liten ståltermos med trykkåpning på Jernia. Den er blå, og de hadde rød også. Den rommer ca 3 dl. Perfekt for turbruk. Jeg lette lenge etter trykkåpning da jeg synes det er det eneste fornuftige til barnehagebarn, iallfall til mitt barnehagebarn.
Motiv? Nei, det bryr meg ikke.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.