Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vask av Nøstebarntøy?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 08:45   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av Nøstebarntøy?

Har har aldri følt att ullklærene har vert skittent etter vask. Bruker bare nøstebarn sitt vaskemiddel. Bruker gallesåpen rett på flekken når det er det. Ellers såpen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 14:17   #22
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Err...nå vet jeg hva ullvugge er. Så, hva er gallesåpe?

Kanskje jeg bare skal holde meg til prinsippet mitt om at alt barnetøy bør kjøpes på loppemarked, så er det ikke så farlig.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 14:23   #23
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Du bør iallefall merke deg at nyfødte barn får klær i gave, både når de blir født og til jul, så det er ikke sikkert du trenger å kjøpe all verden.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 14:26   #24
shute
prokrastinator

shute sin avatar

shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av shute : 05-08-12 kl 00:27.
Gammel 09-09-09, 14:29   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Sånn i praksis - overlever nøstebarnulla tredve grader og milo i maskin? Forskjell på ren ull og ull-silke-blandinger?

I praksis hos oss: nei, definitivt ikke. Vi har en 14 år gammel Whirlpool med ullprogram, og Nøstebarnklær krymper for et godt ord. Det er helt avhengig av type maskin (og kanskje også alder) hvorvidt du kan regne med at klærne overlever.

Jeg ville kjøpt og vasket ett plagg før jeg kjøpte en hel garderobe, hvis du altså fungerer slik som meg: klær som må håndvaskes er å betrakte som engangsklær.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 14:36   #26
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

klær som må håndvaskes er å betrakte som engangsklær.

Amen, sistah!

Gammel 09-09-09, 15:52   #27
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Det går greit, så lenge du husker å kjøpe minst 5 størrelser større enn du trenger.

Jeg er ikke så veldig begeistret for passformen på nøstebarnklærne. Ihvertfall ikke etter noen omganger i maskina.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.