Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriell

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 19:10   #141
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriell

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

KrF i regjering nå vil bli det samme som SV har vært - liten og ingen påvirkning, heldigvis

Eh...?

Det er ganske formidabelt hva et 8 % parti har fått igjennom i løpet av fire år!

Full barnehagedekning

SV har gjennomført den største satsingen på barnehager noensinne, og 96 prosent av barna som begynte på skolen høsten 2008 har gått i barnehage. Ved å senke maksprisen ned til 2.330 per måned er nå hver plass subsidiert med over 6.500 kroner. SV lovfestet retten til barnehageplass fra 1. januar 2009. SV har også gjennomført en rekke tiltak for å øke kvaliteten i barnehagene.

28 milliarder til sulteforete kommuner, der pengene går til mer lokal velferd.

Miljø og klima
SV har ført en miljøpolitikk som tar klimatrusselen på alvor. SV har fått med oss Stortinget på å kutte klimautslipp tilsvarende 30 prosent av egne utslipp innen 2020, og på at Norge skal være karbonnøytrale innen 2030. SV øker støtten til vindkraft og bevilgningene til forskning på ny, fornybar energi skal fra 2010 være minst på høyde med tilskuddet til oljeforskning. Opposisjonen har i mange år pratet om rensing av gasskraftverk uten å gjøre noe med det. Gjennom en historisk avtale har vi sørget for at anleggene på Mongstad og Kårstø skal renses. SV har sørget for at regjeringen gir tre milliarder kroner til bevaring av regnskogen hvert år.

Ellers: bedre skole, ekteskapslov, god styring gjennom finanskrisen, osv.

Gammel 09-09-09, 20:14   #142
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men en regjering med et sterkt KrF og FrP ... Da flytter jeg. For real.

Jeg kjenner jeg blir uvel bare ved tanken.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 20:18   #143
Bell412
Aktiv

Medlem siden: Apr 2009
Bell412 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ble forsøkt påpakket en rose, sa nei takk.

Bell412 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 21:14   #144
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ellers: bedre skole, ekteskapslov, god styring gjennom finanskrisen, osv.

Her må jeg komme med et ganske stor eh...? selv. Bedre skole? På hvilken måte?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 21:21   #145
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Her må jeg komme med et ganske stor eh...? selv. Bedre skole? På hvilken måte?

Mens Bondevik-regjeringen satset på privatskoler, tester og rangering, satser vi på en offentlig fellesskole der alle kan lære mer. Vi har innført gratis læremidler i videregående skole, utvidet skoledagen for de yngste og iverksatt tiltak for flere og bedre lærere. I tillegg har vi innført en ordning som gir kommunene gratis lån til å pusse opp skolebygg og svømmebasseng. Det betyr bedre læringsmiljø for elever og lærere.

Også kan du lese her: SVs skolepolitikk støttes av forsking

Gammel 09-09-09, 21:24   #146
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig sinna av å tenke på karaktersetting på småunger på barneskolen altså. Det er Frp og H som ønsker det så vidt jeg har fått med meg, er V for dette også?

Gammel 09-09-09, 21:25   #147
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rosene til Frp, er de brune?

Gammel 09-09-09, 21:41   #148
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig sinna av å tenke på karaktersetting på småunger på barneskolen altså. Det er Frp og H som ønsker det så vidt jeg har fått med meg, er V for dette også?

Venstre er ikke for innføring av karakterer i grunnskolen.

Jeg mottok forøvrig en rød rose på døren i dag. Den står så fint på kjøkkenet.

Gammel 09-09-09, 21:55   #149
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Her i huset har det plutselig dukket opp en liten lekeball fra en av lekekassene med Ap-rose på og teksten 'spark regjeringen'.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 23:00   #150
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Mens Bondevik-regjeringen satset på privatskoler, tester og rangering, satser vi på en offentlig fellesskole der alle kan lære mer. Vi har innført gratis læremidler i videregående skole, utvidet skoledagen for de yngste og iverksatt tiltak for flere og bedre lærere. I tillegg har vi innført en ordning som gir kommunene gratis lån til å pusse opp skolebygg og svømmebasseng. Det betyr bedre læringsmiljø for elever og lærere.

Også kan du lese her: SVs skolepolitikk støttes av forsking

Pussig dog, at H/FrP-byrådet i Oslo har skapt en av Norges beste skoler...

På tross av regjeringen, påstår de.

Skoleoppussing var vel en del av finanskrisepakken da alle fikk kastet penger etter seg.

Gammel 09-09-09, 23:05   #151
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Her i huset har det plutselig dukket opp en liten lekeball fra en av lekekassene med Ap-rose på og teksten 'spark regjeringen'.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 23:05   #152
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne regjeringen (med SV) og svømmebasseng er vel egentlig en litt trist historie? :har lest aviser:

Gammel 09-09-09, 23:08   #153
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den med ballen var jo ganske søt og passiv-aggressiv, da.

Gammel 09-09-09, 23:40   #154
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Gammel 09-09-09, 23:43   #155
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir ikke sinna i det hele tatt, jeg. Her i US får ungene karakterer fra første klasse, og det fungerer særdeles motiverende på vårt eksemplar av barnerasen i alle fall Større glis enn hennes da hun kom hjem med to A-er her forleden gikk rett rundt.

To A-er hun har fått på arbeid tilpasset det nivået hun er på (som er et stykke bak de hun går i klasse med).

Det er mye i US jeg synes er , men skolesystemet er ikke det.

Gammel 09-09-09, 23:45   #156
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir ikke sinna i det hele tatt, jeg. Her i US får ungene karakterer fra første klasse, og det fungerer særdeles motiverende på vårt eksemplar av barnerasen i alle fall Større glis enn hennes da hun kom hjem med to A-er her forleden gikk rett rundt.

Selvsagt er det motiverende for de barna som gjør det skarpt! Hvordan tror du det motiverer de som ikke får det så bra til?

Gammel 09-09-09, 23:47   #157
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

To A-er hun har fått på arbeid tilpasset det nivået hun er på (som er et stykke bak de hun går i klasse med).

Så fordi din datter fikk A og var glad, så er systemet med karaktersetting på små barn bra?

Gammel 09-09-09, 23:48   #158
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Slående logikk, Milfrid. :flirer:

Gammel 10-09-09, 01:57   #159
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Selvsagt er det motiverende for de barna som gjør det skarpt! Hvordan tror du det motiverer de som ikke får det så bra til?

Eh, min datter sliter med både lesing og matte og ligger milevis bak sine medelever. Hun får tilpasset undervisning og karakterer etter det som er forventet av henne på det nivået hun er. Og har lært uendelig mye mer på et halvt år her, enn på 2,5 år i Norge. Hvor ingen forventet noe som helst av henne og vi måtte krangle oss til å få noe som var i nærheten av tilpasset undervisning.

Gammel 10-09-09, 02:07   #160
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Så fordi din datter fikk A og var glad, så er systemet med karaktersetting på små barn bra?

Nei, fordi det motiverer er det bra. Datteren min, som er alt annet enn skoleflink as in god til å lese/skrive og matematikk, som har konsentrasjonsproblemer og hatet skolen i Norge, synes karakter er kjekt. Hun synes det er storveis når hun klarer en A.

Jeg tror ikke karakterer, vel å merke om man gir barna tilpasset opplæring, slik som her, er negativt. Men ja, det hadde vært negativt i det systemet hun var i i Norge, hvor det var samme pensum for alle og null tilpassing ut fra hvor de var. Her kan hun få en A i science, selv om rettskrivingen er på tryne, og hun kan få A i spelling, fordi hun har ti ord der andre har 20. Karakterene motiverer, og beviser at hardt arbeid lønner seg og at skole ikke bare er lek.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.