Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den filmen som har berørt deg mest?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 10:22   #41
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den filmen som har berørt deg mest?

Requiem for a dream

Og så var det en film om holocaust som jeg ikke husker navnet på. Da gren jeg i timesvis etterpå.

Gammel 08-01-07, 10:26   #42
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

JEg syntes "Dead man walking" var grusom også.

Gammel 08-01-07, 10:39   #43
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vanskelig spørsmål, men kanskje Brent av solen?

Jøss - er det andre enn meg som går og ser russiske filmer ???
Veldig enig med deg - en helt fantastisk film !

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 10:50   #44
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Er den så ille altså? Har nettopp lest en anmeldelse av den.

Den begynner ille, deretter blir den verre og verre ...

Men jeg anbefaler deg å se den likevel, siden det er en utrolig bra film. Men vær forberedt på at den er sterk.

Gammel 08-01-07, 10:52   #45
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jøss - er det andre enn meg som går og ser russiske filmer ???
Veldig enig med deg - en helt fantastisk film !

Nas mnogo!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 10:52   #46
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

JEg syntes "Dead man walking" var grusom også.

Den har jeg aldri turt å se ferdig. Takler ikke dødsstraff. Ikke engang i spillefilmer (langt mindre i virkeligheten )

Gammel 08-01-07, 10:53   #47
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når jeg tenker gjennom det er det stort sett franske filmer jeg husker aller best.

I 1986 så jeg "37,2 le matin"; den gjorde et voldsomt inntrykk. Nydelig, og fryktelig.
fra 1992; "La belle histoire" - bare nydelig. Skulle ønske jeg kunne se den igjen!

Ellers er jo Indy-filmene sikringskost

Gammel 08-01-07, 10:53   #48
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Det er to som spesielt sitter i meg:

1. Mannen som elsket Haugesund - Dyptpløyende og gripende dokumentar om jødisk handelsmann i en norsk småby som blir deportert og drept i utryddelsesleir i Tyskland. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=212154

2. Paraplyene i Cherbourg- der avertaren min er hentet fra

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 10:56   #49
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Det er to filmer som har satt dype spor i meg.
Det er Lilja for ever og Monster.
De klarer jeg ikke å glemme, og jeg får ennå klump i halsen når jeg tenker på dem.

Gammel 08-01-07, 11:40   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Requiem for a dream

Og så var det en film om holocaust som jeg ikke husker navnet på. Da gren jeg i timesvis etterpå.

Meg også, har sett noen filmer om holocaust og lest enda flere bøker, og det slutter ikke å gripe meg, spesielt fortellinger fra overlevende fra dødsleirene.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 11:56   #51
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tid for ømhet

Passion of the Christ

Var en annen jeg tenkte på, men den glapp... Kommer ikke på hva det var.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:41   #52
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nas mnogo!

Which means ?????
........var helt nødt til å lese underteksten på den filmen, altså. Russisken min er heller slett...

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:04   #53
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Kan det være den samme jeg akkurat kom på når jeg leste det du skrev? Hvem spilte i den da? Liam ett eller annet Den jeg tenker på var iallefall sinnsykt sterk, og jeg satt og hulket i en halvtime etter den var ferdig,
midt på natten.

Gammel 08-01-07, 18:33   #54
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Schindlers liste" - med Liam Neeson, eller hva han nå heter - den satte meg ut i dagesvis.
Jeg kom hjem til min mor og far etter å ha sett filmen - mor spurte hvordan den var - og jeg bare knakk sammen og gråt...

Gammel 08-01-07, 18:39   #55
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Pianisten.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:22   #56
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Frihetens regn og Den grønne mil er også filmer som har gjort sterkt inntrykk på meg.

Gammel 08-01-07, 20:29   #57
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

"Schindlers liste" - med Liam Neeson, eller hva han nå heter - den satte meg ut i dagesvis.

Helt klart! Så denne når jeg gikk på folkehøyskole, og før filmen var det en av de som ble reddet av Schindler som holdt et foredrag. Vanvittig sterkt!
Husker du Mim?

Ellers La vita e bella, Pianisten, Lilja 4ever, Cinema Paradiso, Festen, Purpurfargen, Hotell Rwanda, Den grønne mil...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:35   #58
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De tiltalte/ The accused med Jodie Foster. Har bare sett den èn gang på kino, og det var når den kom i ca 88/89. Jeg ble rasende av den filmen...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:49   #59
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Livet er herlig
Hotel Rwanda

...fra mine yngre dager: Cry freedom satte spor da jeg var 14.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 23:30   #60
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Den første filmen jeg gråt til var "The Champ".
Den var ufattelig sterk for en som ikke var mer enn 12-13,
jeg satt og hulket gjennom filmen, og mamma måtte trøste meg etter en stund.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.