Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Strømpebukse

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-09, 09:01   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Strømpebukse

I dag var det litt kaldt ute synes jeg. Gradestokken er tom for batteri så jeg aner ikke hvor mange grader det er.
Jeg tenkte strømpebukse. Det er for kaldt å gå i bare genser, jakke må til.
Er det da for kaldt å gå i bare bukse ute i barnehagen? Må det strømpebukse til under?

Har dere tatt på strømpebukse i dag? (Østlandet).
Eller blir det for varmt?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 09:03   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebukse

Det pleier å bli litt varmere utover dagen, så jeg tror jeg hadde sendt med strømpebukse med beskjed om at den tas på når de skal ut, dersom det ikke blir varmere, de var inne fra morgenen av og frem til rundt 10 tror jeg. Personalet i bhg til eldste var veldig flinke til å kle henne etter været, jeg hadde masse forskjellig skift liggende.

Gammel 14-09-09, 09:03   #3
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Her viser gradestokken 10 grader (nord for Oslo), så ingen strømpebukse.
Ligger i garderoben i barnehagen dersom det skulle bli kaldt.

Gammel 14-09-09, 09:19   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Værvarselet for i dag melder at det skal bli ca 17 grader på Østlandet. Enda varmere i vest. Da trengs det ingen strømpis.

Snuppa går alltid i skjørt og kjoler, så da er strømpis obligatorisk allikevel. Knerten har foreløpig bare bukse på.

Jeg gikk til jobb uten jakke (men med skjerf) i dag.

Gammel 14-09-09, 09:30   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt strømpebukse den siste uken (Trondheim: 8-12 grader på morgenen). Poden kler raskt av seg om det blir for varmt, så det ser jeg liksom ikke på som noe problem.

Gammel 14-09-09, 09:58   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Takk for innspill. Da kjører vi uten strømpis i dag.

Og legger ved en i garderobehylla for sikkerhets skyld.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:21   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Propellen gikk uten strømpis i dag, han har stillongs liggende i bhg om det skulle bli kaldt.
Men det er vanskelig syns jeg, kaldt om morran, men det blir jo varmere om dagen innen de går ut. Vi bruker ofte forede bukser på de kaldeste morningene og i overgangen vår/sommer og sommer/høst.

Gammel 14-09-09, 10:26   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i dag var det 10 grader på morgenen. Det er sol og det blir fort varmere utpå formiddagen/midt på dagen så jeg har ikke begynt med strømpebukser. Sender bare med parkdressen sånn at de bruker den om de skal ut tidlig på morgenen nå. Har også hengende ei fleecejakke til å ha under parkdressen siden overdelen er såpass tynn. Så har jeg en tynn buff de kan ha på hodet. Det er litt vanskelig vær nå, for det er kaldt om morgenen, men på ettermiddagen så er det bare genser eller faktisk t-skjorte vær.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:32   #9
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi har brukt strømpebukse den siste uken (Trondheim: 8-12 grader på morgenen). Poden kler raskt av seg om det blir for varmt, så det ser jeg liksom ikke på som noe problem.

Jentene mine har også brukt strømpebukse den siste uken.
Fikk høre av en av de som jobber i barnehagen at det var aaaalt for tidlig!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:33   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har ikke longs ennå, men det ligger en joggebukse i krinkelull i bgh, så han har den under dressen når han er ute nå.

Gammel 14-09-09, 10:58   #11
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Det har ikke falt meg inn å ta på treåringen strømpebukse enda, gitt (Trondheim her også). Men nå er han nok en ganske varmblodig fyr.

Gammel 14-09-09, 11:06   #12
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jentene mine har også brukt strømpebukse den siste uken.
Fikk høre av en av de som jobber i barnehagen at det var aaaalt for tidlig!

Det er vel individuelt? Noen barn fryser lett, mens andre er varmblodige. Sønnen min har alltid gått i kortermet til langt ut i oktober. Jeg sluttet å prøve å få på han mer klær for mange år siden. Han fikk aldri så mye som en forkjølelse engang, så det gadd jeg ikke stresse med.

Andre barn fryser lett og da blir det for dumt om andre skal bestemme at det er for tidlig å kle på seg varme klær.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.