Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skogstad yttertøy kontra Polarn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-09, 13:17   #1
Left
Passiv

Standard

Skogstad yttertøy kontra Polarn?

I en tråd tidligere viser jeg til en Polarn-jakke som er veldig fin.

Alternativet kan være denne Skogstadjakka, men i Petrolblå:

Den er mye finere i virkeligheten. På bildet her er den egentlig ikke spes. fin nei. Og den koster nesten halvparten.

Noen tanker rundt dette?

Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 13:43   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skogstad yttertøy kontra Polarn?

Vi har hatt Skogstad før og jeg har vært veldig fornøyd med den. I år har jeg bestilt en Stormberg. Jeg sikler også på P&P, men er uinteressert i at S skal ha en så dyr jakke. Det finnes mye annet som er mer enn godt nok. Tross alt bruker han dress i de verste slitasjesituasjonene.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 13:47   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Skogstad er veldig bra tøy. Slitesterkt og holder varmt og tørt. Vi har ikke prøvd skallklærne til Po.P, kun de med fleecefor, og det eneste minuset med dem var vekta. Skogstad er lettere. Hvordan det er med skallbekledningern vet jeg ikke.

Om prisen på Po.P er det dobbelte av Skogstad, hadde jeg nok valgt Skogstad.

Gammel 14-09-09, 14:08   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Har heller ikke erfaring med akkurat denne type jakke fra Skogstad, men min snuppe har en skalljakke fra skogstad som er virkelig bra. Den har vært i daglig bruk siden tidlig i våres og med regnværet her i Oslo i sommer har den virkelig fått kjørt seg. Jakken ser like ny og fungerer like bra nå, og snuppa vil ikke ha på seg noe annet enn den. Vi er i alle fall svært fornøyd med kvaliteten på Skogstad generelt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 14:11   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg såg på den jakken og den er veldig fin! Mykje finare enn på bildet, ja.

Me har vore storfornøyde med klær frå Stormberg både til liten og stor.

Gammel 14-09-09, 14:49   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Polarn sitt tøy er finere og sprekere, kvalitetsmessig synes jeg begge holder det de lover.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 15:43   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt Skogstadjakke til både Hannah og Peder, og har vært VELDIG fornøyd.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 15:47   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke prøvd pop, men synes skogstad fungerer veldig bra.

Det eneste er at jeg savner strikk nederst på buksebeina.

Gammel 14-09-09, 15:48   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper alltid PoP, men da også alltid på salg til halv pris. I januar kjøpte jeg en rød vinterjakke til han som han skal bruke denne vinteren. 450 kroner for en vinterjakke er greit.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 18:23   #10
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi kjøper alltid PoP, men da også alltid på salg til halv pris. I januar kjøpte jeg en rød vinterjakke til han som han skal bruke denne vinteren. 450 kroner for en vinterjakke er greit.

Da hadde det jo ikke vært noe å lure på. Men som sagt, så var det litt sånne småfinesser på den Po.P jakka som var bedre enn på Skogstad. Lufting foran, borrelås foran på ermene osv. Men ja, 899,-. for en jakke er mer enn nok det.

Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 23:09   #11
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Har vært mer enn fornøyd med Skogstadjakken til 3-åringen vår! Tror det kan bli flere av den sorten her i huset. PoP sin kjenner jeg ikke til desverre. Tenker intuitivt at Skogstad sin er god nok. Men jeg også kjøper dyrere varianter ofte pga farge, design etc...

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 23:22   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har hatt sin Skogstadjakke i to sesonger, brukt både høst, vinter og vår og den har holdt utrolig bra. Den kom med uttagbar fleece, så den var veldig anvendelig og ble dermed brukt omtrent hver eneste dag.

Gammel 14-09-09, 23:32   #13
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var på runde nå nylig og endte opp med skallklærne til Pop. Vurderte både HellyTech, Skogstad, Troll og diverse andre. Likte farge og funksjonalitet på Pop så da ble det dem. De kan fint være litt store med strammemulighetene som finnes så da kan hun sikkert bruke dem minst to år. Da blir ikke kostnaden så stor. Nå bruker ikke hun høstdress lenger så da legger jeg heller litt mer i en todelt. Hvis det er til et barnehagebarn så brukes det vel dress mest og jakke bare innimellom. Da hadde jeg valgt den jeg likte best, ev. den billigste hvis pris var viktig. Funksjonalitet er mindre viktig når den ikke brukes så mye synes jeg.

Gammel 15-09-09, 02:50   #14
Left
Passiv

Standard

Jeg synes også den skalljakka til Po.P var kjempefin, og den beste av de jeg har sett på, og det går jo an som du sier Stikka, å kjøpe den litt større, siden den jo kan strammes både her og der. To sesonger kan forsvares.

Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 01:30   #15
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøpte str 116 til jenta vår som snart er 5 1/2 år. Dressen er stor i str synes jeg og kan garantert bruke denne neste høst også. Men den kan, som noen sier, strammes inn, så det plager henne ikke at den er litt stor nå.

Synes personelig at Po.p er bedre enn Skogstad. Har hatt flere Skogstad jakker (og en bukse) og ville nok ikke sendt med dette i barnehagen som regnklær...slik jeg gjør med Po.p dressen...

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 06:12   #16
Left
Passiv

Standard

Det ble Skogstadjakke, men en annen modell enn den avbildet. Denne hadde borrelås foran på ermene, og enda bedre - den var på salg
Kjøpte både til storebror og lillebror, og fikk begge for mindre enn jeg måtte gitt for bare Po.P-jakken. Den som er avbildet her kostet 499,- mens den jeg kjøpte var en hundrings dyrere.

Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 08:47   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det ble Skogstadjakke, men en annen modell enn den avbildet. Denne hadde borrelås foran på ermene, og enda bedre - den var på salg
Kjøpte både til storebror og lillebror, og fikk begge for mindre enn jeg måtte gitt for bare Po.P-jakken. Den som er avbildet her kostet 499,- mens den jeg kjøpte var en hundrings dyrere.

Så bra!
Jeg har endt med en Stormberg jakke, nedsatt fra 799,- til 399,- og synes også den ser bra ut. Tenker at jeg heller legger mer i jakke/bukse når de ikke har dress lenger.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 10:14   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har bare gode erfaringer med Skogstad yttertøy. Skolejenta vår har vinterbuksa og en vinterjakke (ikke softshell), og de er utrolig slitesterke, samt varme og tørre. Femåringen har en Skogstad softshelljakke, og han har aldri blitt våt i den, selv i øsepøse regnvær.

Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 11:14   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg har hatt Skogstadjakke til både Hannah og Peder, og har vært VELDIG fornøyd.

Vi har kjøpt den etter Hannah og er OGSÅ veldig fornøyd

Felix fikk en Skogstadjakke til bursdagen sin, men den var foret så jeg antar det er en vinterjakke og ikke en allværsjakke/høstjakke. Men det er forsåvindt helt greit, all den tid jeg kjøpte en brukt allværsjakke fra Reflex her inne to dager før bursdagen Ok, avsporing.

Gammel 17-09-09, 13:03   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Vi har kjøpt den etter Hannah og er OGSÅ veldig fornøyd

Den er så fin , og den har virkelig vært brukt mye, men har holdt seg bra. Liker tykkelsen på den også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.