|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du søkt og fått kontantstøtte (ks) og er du for eller imot? | |||
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er hverken for eller imot. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
39 | 17,73% |
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er for. |
69 | 31,36% |
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er imot. |
93 | 42,27% |
Har ikke søkt ks (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er hverken for eller imot . |
2 | 0,91% |
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er for. |
2 | 0,91% |
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er imot. |
10 | 4,55% |
Annet. |
8 | 3,64% |
Dustepåll! |
1 | 0,45% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?
Den er jeg fullstendig med på (selv om jeg godt mener man kan tilby kontantstøtte frem til 2 år), men jeg er stygt redd politikerne driter i om det er full dekning eller ikke før de fjerner støtten.
![]() |
#22 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg er i mot kontantstøtte, men søkte likevel kontantstøtte da lillesøster var liten, på grunn av mye ferie tilgode fikk vi ekstra lang permisjon og hun begynte derfor ikke i barnehage før hun var 15 måneder. De månedene mellom 1 år og 15 måneder hadde vi kontantstøtte. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det, når tilbudet først er der tar jeg imot.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg er for kontantstøtte og har vært hjemme med barna og mottatt den.
![]() |
#24 |
Unik
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Har søkt og fått.
![]() |
#27 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg fikk kontantstøtte for en måned. Er i mot ordningen, men tok selvsagt med meg de pengene, ser ikke noe galt i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi hadde kontanstøtte fra poden var 1 til 2 år, da vi ikke hadde barnehageplass.
![]() |
#29 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg trykket på feil, jeg har fått kontantstøtte en kort periode men er imot ordningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Mottok kontantstøtte fra han var 1 år og til sist mnd da han var 2 mnd fra å bli 3 år. (fra nov 08 50% kontantstøtte, da han begynte i 50% barnehageplass da.) Jeg er for kontantstøtten når den blir brukt rett. Selv brukte jeg den til å kunne jobbe 50% i turnus og til være hjemme med Mathias resten av tiden. Jeg håper den fortsetter slik at jeg kan jobbe deltid de første årene med tvillingene og.
![]() |
![]() |
#31 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg stemte ikke for jeg synes ikke noen alternativene dekket opp, og annet blir for svevende.
![]() |
#32 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg har ikke brukt støtten til dagmamma, men skjønner godt at noen ser seg nødt til det når det ikke er barnehageplass å oppdrive. Jeg stod på venteliste i over ett år med eldste, og nå aner jeg ikke når jeg får plass til 1,5-åringen, og dagmamma er DYRT! Man bruker selvsagt hvit dagmamma, og det koster jo 5-6000,- kroner i måneden.
![]() |
#34 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi fikk ikke barnehageplass før gutten var 2,5 år, så mottok kontantstøtte som gikk til å betale dagmamma. Er imot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Pauset
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg søkte og fikk. Gjorde det utelukkende fordi det ikke var dekning i barnehagene her. Hva jeg skulle gjort uten, er ikke godt å si.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Peppy!
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi søkte og fikk innvilget kontantstøtte for én måned, som var perioden vi manglet barnehageplass etter permisjonsslutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Kom ut av tellinga.
|
Avsporing, men jeg vil bare påpeke at det kun er dyrt på papiret. En bhgplass koster ca 2500 med kost (vår gjør). Pluss på kontantstøtta på 3300 så får du 5800. Da jeg var dagmamma tok jeg 5000 inkl bleier og mat, så alt i alt hadde foreldrene noen kroner mer til overs med dagmamma enn i barnehage.
![]() |
#38 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg krysset av at jeg har søkt og mottatt - men at jeg er imot. Egentlig er ikke dette noe jeg brenner for, men om greia er at man skal være hjemme med barna og da få 3300 for det, så er det en ting, men de aller fleste (meg inklusive) bruker den til å betale dagmamma som gjerne jobber svart. På den måten fordrer den både til å betale svartarbeidende og i tillegg er man jo ikke noe mer sammen med barna - noe jeg innbiller meg skulle være dealen med kontantstøtte da den kom.
![]() |
#39 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg mottok kontantstøtte hele perioden for eldste, og i fem måneder for yngste, frem til han begynte i barnehagen. Jeg gjør det enkelt og sier meg helt enig med Iset her.
![]() |
![]() |
#40 |
|
Samme her. Pengene kom godt med da jeg måtte ha ulønnet permisjon i 2,5 måned frem til vi fikk barnehageplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|