Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-09, 17:08   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

ikke noe forskjell på hva man kan gjøre før og etter tredve. Det har med livs situasjon og muligheter å gjøre. Jeg synes faktisk det er litt underlig å tro dette. En ting som jeg synes var greit å ha i boks var utdannelsen.

Fnis. Se. :peker opp: Skravleforum. Get it? Det er litt mindre seriøst enn at jeg tror at jeg kommer til å stryke med når jeg er 30 og en dag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 18:20   #42
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ting jeg er glad for at jeg har gjort (og som jeg gjorde før 30, men det er vel ingen aldersgrense)
- begynne på en doktorgrad
- få barn
- gifte meg
- inneha flere lederverv; både i arbeids- og organisasjonslivet
- reist i øst-europa
- besøkt en tsjekkisk sinnsykeanstalt
- opptrådt på et utall scener
- lest masse obskure tegneserier
- blitt medlem i foreldreportalen
- kjøpt bil
- spart i BSU
- drukket tirsdagspils med gode venner

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 18:24   #43
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Min liste inneholdt noen punkt som, eh, ikke egner seg på åpentforum. Sånn hvem-hva-hvor-hvor mange.

Ja, det skulle tatt seg ut! Lurt å skrive det sånn i stedet, slik at ingen skjønner hva du snakker om.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 18:28   #44
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Dykking med delfiner
Jobbe som frivillig i ett eller annet land
Hoppe i fallskjerm

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 18:37   #45
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dra på lengre alenetur enn en helg, kanskje en ukes togloffing i Europa?

Mja, du kommer ikke så langt på en uke da. Eller, du kommer langt om du ikke gjør så mye annet enn å sitte på forskjellige tog.

Gammel 25-09-09, 18:56   #46
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Mja, du kommer ikke så langt på en uke da. Eller, du kommer langt om du ikke gjør så mye annet enn å sitte på forskjellige tog.

Natt-tog. Fine greier. Det går da vel fortere med tog enn bil?

Gammel 25-09-09, 18:57   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kommer bare på en ting. Og det er å gi beng i hva andre mener om en. Det er ens egen mening som teller. Som regel.

Også likte jeg lista til Skilpadda veldig, veldig godt.

Jo - en ting vil jeg anbefale å gjøre før man dør/fyller tredve.

Det er å reise på steder uten å ha med kart og plan på hva som skal gjøres. Jeg var en eneste dag i Venezia og tråkket rundt i små bakgater stort sett hele dagen. Og det var fantastisk. Jeg elsket det stort, stort, stort. Vi så ikke en eneste sight som er programfestet å se der, men til gjengjeld så vi innfødte. Og en katt. Og kjøpte is på en kiosk hvor damen hadde god tid til å snakke med ungene på italinesk som de ikke kan.

Det var en aldeles magisk dag.

Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:04   #48
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spise pekingand i Beijing og gå på den kinesiske muren (det er gøyest på de mer rølpete seksjonene). (Dra gjerne til Beijing med tog gjennom Russland.)

Hong Kong. Virre døgnvill rundt i Kowloon og spise snurrig gatemat.

Ligge på en plen i Central Park og se New York stikke opp over trærne.

Gå gjennom et hav av neon en sein Tokyo-kveld, for så å la mannen bak disken på sushibaren bestemme hva du skal spise.

Se geysirer på Island ved midnatt midtsommers.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 25-09-09 kl 19:12.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:06   #49
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Ting jeg vet jeg har lyst til å gjøre i fremtiden:
- Reise til Sør-Amerika
- Arbeide som frivillig på et prosjekt i Palestina
- Jobbe med menneskerettigheter
- Sykle fra Bergen til Oslo
- Oppleve Nord-Norge
- Prøve rafting og sykle Rallarvegen
- Bo et år i Toulouse
- Lese alle de bøkene jeg ikke har hatt tid til mens jeg har studert
- Fylle opp ipod'en min med musikk

Sist redigert av Marge : 26-09-09 kl 16:01.
Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:07   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Spise pekingand i Beijing og gå på den kinesiske muren (det er gøyest på de mer rølpete seksjonene). (Dra gjerne til Beijing med tog gjennom Russland.)

Hong Kong. Virre døgnvill rundt i Kowloon og spise snurrig gatemat.

Ligge på en plen i Central Park og se New York stikke opp over trærne.

Gå gjennom et hav av neon en sein Tokyo-kveld, for så å la mannen bak disken på sushibaren bestemme hva du skal spise.

Se geysirer på Island ved midnatt midtsommers.

Gammel 25-09-09, 19:07   #51
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestille og spise frokost i Paris, ja! Jeg kan ikke særlig fransk, og da jeg var der som 19-åring på Interrail, kunne jeg strengt tatt ikke fransk i det hele tatt, men café au lait og croissant kunne jeg, så da levde vi på det.

Gammel 25-09-09, 19:10   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bestille og spise frokost i Paris, ja! Jeg kan ikke særlig fransk, og da jeg var der som 19-åring på Interrail, kunne jeg strengt tatt ikke fransk i det hele tatt, men café au lait og croissant kunne jeg, så da levde vi på det.

Ah. Det har jeg faktisk gjort.

...og så har jeg vært i Lugubert Område i Paris hvor de ikke var så vant til enslige turister som kom traskende, spesielt ikke inn i en sånn derre kafé/tabaceria som antageligvis egentlig bare var for stamgjester, og kjøpt røyk.

Gammel 25-09-09, 19:13   #53
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Ah. Det har jeg faktisk gjort.

...og så har jeg vært i Lugubert Område i Paris hvor de ikke var så vant til enslige turister som kom traskende, spesielt ikke inn i en sånn derre kafé/tabaceria som antageligvis egentlig bare var for stamgjester, og kjøpt røyk.

Åja, jeg glemte selvfølgelig å nevne det å se VM-finalen i fotball på en lokal bar enten i Spania eller Frankrike (når de selv er med).

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:16   #54
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det nye ugjort, ja.

Men jeg har hoppet i fallskjerm, da. (Og litt av hvert annet, selvsagt ...)

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:17   #55
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Imponerende liste, Skvetten

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Skvetten, for en liste! Jeg er egengtlig ikke overrasket.

Skvetten, impad!

Noen fordeler har de som hverken lever tradisjonelt eller er snill pike.

Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:20   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Noen fordeler har de som hverken lever tradisjonelt eller er snill pike.

Åh, jeg bare vet at du ikke kalte meg snill pike nå.

Gammel 25-09-09, 19:21   #57
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

.

Så, kjør på, spennende ting å gjøre/spise/lage/steder å reise til som bør være unnagjort før man blir som fossil å regne.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jo - en ting vil jeg anbefale å gjøre før man dør/fyller tredve.

Fossil, og død/fyller 30...

Lever jeg på overtid?? *hulk*

*graver meg enda lengre ned i fortvilelsen over å snart fylle 30 + 10*

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:21   #58
Skvetten
Passiv

Standard

Åh, jeg bare vet at du ikke kalte meg snill pike nå.

Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:22   #59
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hankypanky på HC-toalett?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:23   #60
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Hankypanky på HC-toalett?

Eller enda dristigere: På et vanlig toalett.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.