Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-09, 10:16   #101
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Husker ikke at det var noe jeg måtte gjøre før jeg fylte 30.
Men har begynt å tenke på om det er noe jeg bør gjøre før jeg fyller 40.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 10:25   #102
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ting man bør gjøre før man fyller 40:

- løpe NY maraton

:gulp:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 10:30   #103
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gruer meg skikkelig til 40 årsdagen.
Det var ille nok da jeg fylte 30, og så nærmer 40 årsdagen seg også med stormskritt.
Men på en annen side, jeg gjorde jo mye før jeg fylte 30 når jeg tenkte meg om.
De viktigste av alt, jeg fikk barna jeg ønsket meg.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 10:33   #104
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Man kan reise med barn, ikke sant? Eller parkere dem hos snille besteforeldre noen dager i blant? Mannen er litt sånn "Nei, det får vi vel ikke gjort mer nå" ...

Tullemann! Selvfølgelig kan man reise med barn! Storbyferie med barn er kjempegøy, og man oppdager gamle byer på nye måter. Jeg gleder meg sånn til å gjenoppdage verden sammen med Glitterbarnet! Det er ikke bare hytterferier i Danmark som gjelder etter at man har fått barn, altså.

Hva hadde jeg gjort før jeg var 30?

• Kjøpt leilighet, to ganger faktisk. Den første rakk jeg før jeg fyllte 20
  • Drevet en klubb
  • Datet en DJ
  • Oppholdt meg en natt på øde høyfjellshotell med britisk band og snakket om elger
  • Hatt one night stands
  • Danset hele natten, mange netter
  • Vært på konserter ukentlig
  • Blitt nevnt som en Viktig Person innen min bransje av en av landets største aviser ( )
  • Besøkt tre kontinenter
  • Vært på pilgrimstur til Graceland
  • Klappet en hai
  • Holdt en babyalligator og puset den på magen
  • Funnet mannen i mitt liv
  • Funnet hvilken vei jeg ville i livet
  • Blitt gravid
Og slik skal jeg fortsette tenker jeg. Det som står på lista er:
  • New York
  • Tokyo
  • USAs vestkyst
  • Korea
  • Se pyramider i Egypt og i Sør-Amerika
  • Den kinesiske mur
  • Russland
  • Bo utenlands en periode

Sist redigert av Tallulah : 26-09-09 kl 10:54. Årsak: Bare en mann da.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 10:43   #105
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sneipen (5) har vært i Dominikansk Republikk, Spania, Brasil, Portugal, Kroatia, England, Frankrike og skal straks til Curacao, hvis planene står oss bi. : datapunkt:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 10:46   #106
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tullemann! Selvfølgelig kan man reise med barn! Storbyferie med barn er kjempegøy, og man oppdager gamle byer på nye måter. Jeg gleder meg sånn til å gjenoppdage verden sammen med Glitterbarnet! Det er ikke bare hytterferier i Danmark som gjelder etter at man har fått barn, altså.

Hva hadde jeg gjort før jeg var 30?

• Kjøpt leilighet, to ganger faktisk. Den første rakk jeg før jeg fyllte 20
  • Drevet en klubb
  • Datet en DJ
  • Oppholdt meg en natt på øde høyfjellshotell med britisk band og snakket om elger
  • Hatt one night stands
  • Danset hele natten, mange netter
  • Vært på konserter ukentlig
  • Blitt nevnt som en Viktig Person innen min bransje av en av landets største aviser ( )
  • Besøkt tre kontinenter
  • Vært på pilgrimstur til Graceland
  • Klappet en hai
  • Holdt en babyalligator og puset den på magen
  • Funnet hvilken vei jeg ville i livet
  • Blitt gravid
Og slik skal jeg fortsette tenker jeg. Det som står på lista er:
  • New York
  • Tokyo
  • USAs vestkyst
  • Korea
  • Se pyramider i Egypt og i Sør-Amerika
  • Den kinesiske mur
  • Russland
  • Bo utenlands en periode

Glitter har flere menn i livet sitt hun. Hun er sånn alternativ.

Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 10:53   #107
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha! En glipp. Men jeg fant ham faktisk to ganger, samme mann. Første gang jeg møtte ham var vi begge opptatt på annet hold, så vi ble bestevenner før vi ble kjærester tre år senere. I New Orleans. :hjerter.

Gammel 26-09-09, 10:54   #108
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Haha! En glipp. Men jeg fant ham faktisk to ganger, samme mann. Første gang jeg møtte ham var vi begge opptatt på annet hold, så vi ble bestevenner før vi ble kjærester tre år senere. I New Orleans. :hjerter.

Fant min to ganger jeg og. Det er de man finner flere ganger som er de aller beste spørru meg.

Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 11:02   #109
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvorfor i all verden må man gjøre så mye før man er 30? Da er man jo bare barnet og har fremdeles det meste av liver forran seg.

Dsjis, eier dere ikke humor, dere gamle damer? :flirer:

Jeg tok det nærmeste runde tallet til min egen alder. Kunne seff skrevet 40, 50, 60 eller 70 for den del, men nå var det da 30 jeg skrev.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 11:15   #110
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Trekker meg stille ut...

:31 år:

Gammel 26-09-09, 11:30   #111
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jo - en ting vil jeg anbefale å gjøre før man dør/fyller tredve.

Det er å reise på steder uten å ha med kart og plan på hva som skal gjøres. Jeg var en eneste dag i Venezia og tråkket rundt i små bakgater stort sett hele dagen. Og det var fantastisk. Jeg elsket det stort, stort, stort. Vi så ikke en eneste sight som er programfestet å se der, men til gjengjeld så vi innfødte. Og en katt. Og kjøpte is på en kiosk hvor damen hadde god tid til å snakke med ungene på italinesk som de ikke kan.

Det var en aldeles magisk dag.

Akkurat sånn gjorde jeg NY i fjor høst. Jeg var der nesten en uke og det eneste vi gjorde var å gå opp på Rockefeller building. Helt spontant etter å ha være på jazz-konsert. Ellers bare shoppet vi, stelte håret og neglene og koste oss. Men det var etter at jeg ble fossil, da.

Men pre-30 levde jeg et rimlig kjedelig liv... Jeg har bodd på to kontinenter, da, tatt utdanning, skaffet meg jobb, mann og barn og før 30 hadde vi også kjøpt vår første bolig.

Etter 30 har jeg:
* fått et barn til
* begynt så smått å spille ishockey (man er aldri for gammel)
* kjøpt vår aller første flunkende nye bil
* begynt på en mastergrad
* syklet til jobb hver dag en hel vinter - også de dagene i vinter hvor det hadde falt nesten 50 cm snø i løpet av natta...
* vært i NY flere ganger (fordelen med å ha foreldre som bor på Manhatten)
* vært/skal være forlover for samme venninne to ganger...

På lista over ting jeg drømmer om:
* reise mer til andre verdenshjørner: Australia, Sør-Amerika og Afrika står høyt på lista
* tørre å gjøre noe drastisk i forhold til jobb. Kanskje hive meg på en master til - i skoleledelse?
* få tid til å synge i kor igjen

Og sikkert mye mer!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 11:42   #112
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har gjort det samme som Smilefjes, og anbefaler det ikke. Å gå rundt i Paris på måfå er den verste reisehelgen i mitt liv tror jeg. Jeg syns det er helt pyton å reise uten plan.

Gammel 26-09-09, 11:44   #113
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort det samme som smilefjes, gått rundt på måfå i Venezia, og det var noe helt annet enn å gå rundt på måfå i en storby som Paris, altså.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 11:49   #114
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått rundt på måfå i Paris. Trivdes med det.

(Men så er jeg allergisk for alt som heter "planlagte opplevelser", da. )

Gammel 26-09-09, 11:55   #115
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også puset babyalligator på magen. Og kjørt sånn Donald-sumpbåt med diger vifte bak. Det kan også anbefales, selv godt oppe i 30-åra.

Man kan og bør reise med barn.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 12:06   #116
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg merker at det er én ting jeg har gjort altfor lite før jeg blir 30, nemlig feste til tidlig morgen og danse hele natten... Men det er aldri for seint vel? Kan gjøre det i 40-årene sant?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 12:09   #117
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nei. Det tror jeg ikke. :sjekker håndboka:

Gammel 26-09-09, 12:12   #118
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Forresten, er det ingen som har danset salsa på Cuba?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 12:29   #119
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Jeg merker at det er én ting jeg har gjort altfor lite før jeg blir 30, nemlig feste til tidlig morgen og danse hele natten... Men det er aldri for seint vel? Kan gjøre det i 40-årene sant?

Man blir aldri for gammel til å være nattens dronning. :datapunkt:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 12:54   #120
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke danset salsa på Cuba, men jeg har nå både danset salsa og gått ganske mye rundt på måfå i Mexico.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.