|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?Først vasker jeg flaskene i såpevann for hånd, eller via oppvaskmaskin. Så steriliseres de i beholder i mikrobølgeovn.
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?Ikke at jeg har mye peiling, men holder det ikke at flaskene er rene? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?Vi tørker ikke. Lar de kun stå å dampe av seg litt. Jeg synes det viktigste er å få smokk og tut kjapt på, og synes ikke det gjør noe om det blir litt fukt i flaska så lenge de ikke står så lenge før de brukes igjen.
|
|
|
#4 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?Jeg pleide å sette dem opp ned på et rent kjøkkenhåndkle. Velta dem etter en stund slik at de tørka innvendig.
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?Jeg har tatt de utav og snud de med åpningen opp så dampen siger ut. Etter noen min har jeg skrud sammen med smokk og satt på lokket. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?Jeg hadde aldri montert dem med fukt inni. På samme måte setter jeg aldri glass opp-ned i kjøkkenskap, det synes jeg er ekkelt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?Brukte MAM ultivent til flaskebarnet mitt. De kan jo demonteres totalt(også skru ut bunnen) - Kokte nesten flasker på kvelden før jeg la meg og lot de stå på benken over natten før de ble satt i skap. Altså: Ikke total sterilt her. Jeg tenker som så at selv om det ikke er 100 % sterilt, så er det jo mye bedre enn om man bare vasker i oppvaskmaskin/for hånd - kanskje det var veldig skjødesløst av meg....
|
|
|
#8 |
|
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?I mellomtiden her har jeg googlet litt:
|
|
|
#9 |
|
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?jeg tenker i tillegg at hvis man skrur dem igjen med fukt inni, at dette er opphav til vekst av bakterier og mugg.
|
|
|
#10 |
|
Øyboer
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?Det er ikke fukt inni om man når de er helt kokende fra microen setter de andre veien. da damper det ut veldig fort. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?
Det er slik vi har gjort det. Setter man dem opp ned stenges fukten inne.
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?Vi har lufttørket før montering. Ville ikke montert fuktige flasker. Har brukt dampsterilisering i mikrobølgeovn.
|
|
|
#13 |
|
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?Noen som har prøvd flaskestativ? Eller er det en unødvendig dubbeditt?
|
|
|
#14 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvordan tørke steriliserte tåteflasker?Flaskestativ bruker vi på labben, men jeg har ikke savnet det hjemme i våre 2 flaskeår.
|
![]() |
|
|