|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Overgrepsbilder av barn
Dette er jeg helt enig i. Samtidig vil jeg legge til at det er viktig å se dyrene for deres egenverdi og ikke bare i form av nytteverdi for oss mennesker. I tillegg til at dyrene skal behandles bra så går også dyrevelferd ut på helse og tilrettelegge for at dyrene har nettopp god helse. Det er ikke slik at alle dyr vil ha det best i sitt "naturlige" miljø, uten at "fangenskap" i fjøs 365 dager i året kan forsvares. Mange av dagens husdyr har ikke lenger en mulighet til overleve i naturen. Et eksempel er sauer på beitet som drepes av rovdyr (uten å gå inn på den debatten som er en helt annen). Det er viktig med kunnskap om den enkelte dyreart og ikke ubevisst (eller bevisst) menneskliggjøre dyrene og overføre våre ønsker og behov til dem.
|
|
|
#162 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#163 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Overgrepsbilder av barnJøss, er det pølser som stappes inn ved organdonasjon? Jeg blir stadig forundret over medisinens mirakler.
|
|
|
#165 |
|
Passiv
|
Det er noe annet. Det er noe man selv sier at man vil gjøre. Det er en bitteliten forskjell på å sende ungen sin avgårde for å bli kalvepølse og på å donere organene sine i min verden da. |
|
|
|
#166 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overgrepsbilder av barnJeg blir stadig mer fascinert over hvert nye argument Floksa kommer med. Og når, og hvor kom organdonasjon inn??
|
|
|
#167 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Unnskyld men
|
|
|
#168 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Overgrepsbilder av barnJeg ser rom for forbedring av dine skriftlig kommunikasjonsevner, Floksa. :godt å få det ut: Egentlig blir denne tråden mer og mer surrealistisk.
|
|
|
#169 |
|
Passiv
|
Det er menneskeekvivalenten til å bli til pølse når man dør. Man spiser pølse som mat - mat må man ha for å overleve, man får organer som man også må ha for å overleve. Det blir akkurat det samme det da. |
|
|
|
#171 |
|
can-jur
|
Nei.
|
|
|
|
#172 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Overgrepsbilder av barnJeg må innrømme at jeg tenkte noe helt annet når Floksa vaset om pølser, stapping og applaus. :tøs:
|
|
|
#174 |
|
can-jur
|
Selvfølgelig. Det er alltid rom for forbedring.
|
|
|
|
#175 |
|
maler
|
Men nettopp dette at mennesker er ett hakk høyere på stigen enn (andre) dyr gjør at vi har et spesielt ansvar for hvordan vi behandler dyr. Mens mennesker selv kan si fra og forhandle om rettigheter på vegne av seg selv, kan ikke dyr det. Menneskene må derfor også ivareta dyrenes interresser. Jeg mener hvert enkelt menneske har en høyere verdi enn hvert enkelt dyr, men også et ansvar for våre handlinger man ikke kan pålegge dyr. Jeg er dog i et globalt perspektiv ikke sikker på om rasen mennesker har høyere verdi enn andre raser, den må jeg tygge litt på.
|
|
|
#177 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Tja. Er nekrofili greit? :full av filosofiske spørsmål mens jeg prokrastinerer løpetur:
|
|
|
#178 |
|
Passiv
|
Jeg for min del foretrekker Avgud fremfor pølse kjenner jeg. Det betyr faktisk noe for meg at jeg ikke blir pølse. |
|
|
|
#180 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg hadde ikke hatt noe problem med å bli pølse ved naturlig dødsfall, men hvis jeg blir avlivet med det mål for øyet at jeg skal lages pølser av har jeg et problem med det. Er det egentlig et stort marked for menneskepølser?
|
![]() |
|
|