|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Overgrepsbilder av barn
I alle dager, hvor har du det fra? Mener du at en veterinær eller inseminør gjør det samme som en som har sex med kua?
|
|
|
#182 |
|
Passiv
|
Nei, men Floksa mener det. Sist redigert av Slettet bruker : 28-09-09 kl 21:34. Årsak: Glemte quotene |
|
|
|
#183 |
|
can-jur
|
Men er det ikke nettopp etikk og moral som gjør at det ikke er greit?
Men du er død......
Ja.
|
|
|
|
#184 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jo? :fremdeles helt lassavfalt, men i det minste ikke løpende på asfalt fremdeles:
|
|
|
#185 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#186 |
|
Passiv
|
Unnskyld meg. Men det finnes alternativer. Du er ikke nødt til å drive avl på kyr i det hele tatt for eksempel. Du kan kort og godt stoppe det du anser som smertefulle voldtekter av kyr as of today. Jeg mener det ikke er nødvendig og at det du gjør er helt ok. Men om du selv mener at disse kuene er like mye verdt som barna dine og at det plager det å se dem voldtas regelmessig på linje med hvordan det vil plage deg å se dine barn voldtatt så er det bare å finne seg noe annet å jobbe med. |
|
|
|
#187 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#188 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#189 |
|
Passiv
|
Vi snakker definitivt ikke samme språk hvis du mener Josef Fritzl har samme verdi som datteren sin nei. Det er stor forskjell på mennesker. Noen burde kort og godt ikke finnes. Andre er fantastiske. De fleste er noe imellom. Men jeg synes ikke de aller fleste mennesker skal bli pølse likevel. |
|
|
|
#190 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#191 |
|
Passiv
|
Av alle ting du har overrasket med i denne tråden - og det er noen altså - så er dette det merkeligste kjenner jeg. |
|
|
|
#192 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg er enig med deg i at sett fra kuas ståsted har preferansene ingenting å si. Det var jo også akkurat det diskusjonen startet med i dag. Derimot har selve handlingen en helt annen verdi om den utføres av et menneske som ønsker seksuell tilfredstillelse eller av en fagperson som utfører noe som vi kan sammenlikne med en gynekologisk undersøkelse. Det var der jeg mistet munn og mæle nå. Du har helt rett i at noen viser smerte, men å sammenlikne det med overgrep blir feil i mine øyne.
|
|
|
#193 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Overgrepsbilder av barnhims innlegg om hva en handling sier om vedkommende som gjør den var godt, synes jeg!
Nok et godt innlegg.
Jepp. Jeg må tilstå at jeg ikke skjønner hvor Floksa egentlig vil hen ... |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Live and let live
|
Hva mener du med å ha verdi da smilefjes? At de kan behandles annerledes? At de skal ha andre regler enn de "verdige menneskene"? De verdige som oppfører seg pent og greit kan få en vanlig rettsak, mens de som ikke er det kan steines fordi de fortjener ikke bedre?
|
|
|
#195 |
|
Passiv
|
En fullverdig rettssak skal han ha. Men samme behandling skal han ikke ha. Han skal straffes for det han har gjort og sitte i fengsel til han dør sånn ca. Hun skal ivaretas og gis et så godt liv som overhode mulig. Fordi hans handlinger har fratatt ham retten til et liv i frihet og retten til å se som en selvfølge det de fleste andre rundt ham kan. Han er rett og slett mindre verdt. |
|
|
|
#196 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#197 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#198 |
|
Passiv
|
Sv: Overgrepsbilder av barnHva har med verdi å gjøre da? Om det at han er fratatt sine grunnleggende privilegier for resten av livet ikke er en konsekvens av at hans verdi er forringet så vet ikke jeg. Hvordan måler du verdi? Odds for å slippe inn i himmelen? Kjøttvekta? |
|
|
|
#199 |
|
Peppy!
|
Jeg synes det har med verdi å gjøre jeg da. Selvfølgelig fratas han ikke sine rettigheter til å leve, det ville skapt kaos. Men jeg tror nok menneskenes subjektive følelse av hans verdi er noget forringet. Ikke den første man passer på å hjelpe ut av et brennende hus, kan man vel kanskje kalle det. Sist redigert av Pepper Lemon : 28-09-09 kl 22:10. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
can-jur
|
|
|