Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Overgrepsbilder av barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 21:32   #181
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgrepsbilder av barn

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Så da gjør du ting mot dyra dine som er like ille som en som har sex med kuene sine du da. Hvorfor gjør du det?

I alle dager, hvor har du det fra? Mener du at en veterinær eller inseminør gjør det samme som en som har sex med kua?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:33   #182
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

I alle dager, hvor har du det fra? Mener du at en veterinær eller inseminør gjør det samme som en som har sex med kua?

Tror du hun vet forskjellen på å bli undersøkt i underlivet eller hva det nå heter på kuer av en veterinær og av en som bare liker det veldig?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei.
Og om du leser deg bakover så ser du at jeg ikke er udelt positiv til feks inseminering. For kua er det ingen forskjell.

Nei, men Floksa mener det.

Sist redigert av Slettet bruker : 28-09-09 kl 21:34. Årsak: Glemte quotene
  Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:33   #183
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Tja. Er nekrofili greit? :full av filosofiske spørsmål mens jeg prokrastinerer løpetur:

Men er det ikke nettopp etikk og moral som gjør at det ikke er greit?

Jeg for min del foretrekker Avgud fremfor pølse kjenner jeg. Det betyr faktisk noe for meg at jeg ikke blir pølse.

Men du er død......
Om jeg sier du blir kremert også laget vi pølse av deg alikevell.
Betyr det noe da?

Så da gjør du ting mot dyra dine som er like ille som en som har sex med kuene sine du da. Hvorfor gjør du det?

Ja.
Fordi det ikke finnes noe alternativ.
Hadde jeg latt være om det var et alternativ?
Ja.
Bruker jeg tid på å tenke over den etiske delen?
Ja.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:34   #184
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Men er det ikke nettopp etikk og moral som gjør at det ikke er greit?

Jo? :fremdeles helt lassavfalt, men i det minste ikke løpende på asfalt fremdeles:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:38   #185
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.
Ja.
Ja.

Jeg må spørre, ser du på gynekologisk undersøkelse som det samme som sex?

Det er en fagperson som inseminerer dyrene dine. De har ingen seksuelle preferanser for det de utfører. Ja, hvis du skal bedrive effektiv avlsarbeid må dyrene insemineres. Nei, kuene har ikke vondt når det skjer.

Gammel 28-09-09, 21:40   #186
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja.
Ja.
Ja.

Unnskyld meg. Men det finnes alternativer. Du er ikke nødt til å drive avl på kyr i det hele tatt for eksempel. Du kan kort og godt stoppe det du anser som smertefulle voldtekter av kyr as of today. Jeg mener det ikke er nødvendig og at det du gjør er helt ok. Men om du selv mener at disse kuene er like mye verdt som barna dine og at det plager det å se dem voldtas regelmessig på linje med hvordan det vil plage deg å se dine barn voldtatt så er det bare å finne seg noe annet å jobbe med.

Og det er ingen vits i å si at det ikke stopper uretten i verden - det er ingen grunn til å ikke redde noen bare fordi man ikke kan redde alle. Hvis man nå vurderer det dit at det trengs å reddes noen. Hvilket jeg vil si trengs hvis man skal gå ut fra at dette er traumatisk for kua og at den er likeverdig folk.

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:41   #187
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må spørre, ser du på gynekologisk undersøkelse som det samme som sex?

Det er en fagperson som inseminerer dyrene dine. De har ingen seksuelle preferanser for det de utfører. Ja, hvis du skal bedrive effektiv avlsarbeid må dyrene insemineres. Nei, kuene har ikke vondt når det skjer.

Selvfølgelig er jeg enig med deg i dette.
Men jeg synes faktisk det er viktig å se på alle sidene ved alt vi gjør ved dyra. Og, at de ikke har vondt er jeg ikke enig i.
Noen bryr seg ikke overhode og noen viser tydelig smerte.
Preferansene til den som penetrerer ER ikke viktige for kua.

Gammel 28-09-09, 21:43   #188
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Unnskyld meg. Men det finnes alternativer. Du er ikke nødt til å drive avl på kyr i det hele tatt for eksempel. Du kan kort og godt stoppe det du anser som smertefulle voldtekter av kyr as of today. Jeg mener det ikke er nødvendig og at det du gjør er helt ok. Men om du selv mener at disse kuene er like mye verdt som barna dine og at det plager det å se dem voldtas regelmessig på linje med hvordan det vil plage deg å se dine barn voldtatt så er det bare å finne seg noe annet å jobbe med.

Og det er ingen vits i å si at det ikke stopper uretten i verden - det er ingen grunn til å ikke redde noen bare fordi man ikke kan redde alle. Hvis man nå vurderer det dit at det trengs å reddes noen. Hvilket jeg vil si trengs hvis man skal gå ut fra at dette er traumatisk for kua og at den er likeverdig folk.

Selvfølgelig.
I og med at du mener det finnens mennesker med forskjellig verdi så er vi på så forskjellige planeter at jeg ikke engang tror vi snakker samme språk.....

Gammel 28-09-09, 21:45   #189
Slettet bruker
Passiv

Standard

Selvfølgelig.
I og med at du mener det finnens mennesker med forskjellig verdi så er vi på så forskjellige planeter at jeg ikke engang tror vi snakker samme språk.....

Vi snakker definitivt ikke samme språk hvis du mener Josef Fritzl har samme verdi som datteren sin nei. Det er stor forskjell på mennesker. Noen burde kort og godt ikke finnes. Andre er fantastiske. De fleste er noe imellom. Men jeg synes ikke de aller fleste mennesker skal bli pølse likevel.

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:47   #190
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Vi snakker definitivt ikke samme språk hvis du mener Josef Fritzl har samme verdi som datteren sin nei. Det er stor forskjell på mennesker. Noen burde kort og godt ikke finnes. Andre er fantastiske. De fleste er noe imellom. Men jeg synes ikke de aller fleste mennesker skal bli pølse likevel.

Håper ikke vi har samme definisjon av verdi...
For jo, jeg mener Fritzl har samme verdi som sin datter.
Menneskeverdet er konstant og påvirkes ikke av våre handlinger.

Gammel 28-09-09, 21:48   #191
Slettet bruker
Passiv

Standard

Håper ikke vi har samme definisjon av verdi...
For jo, jeg mener Fritzl har samme verdi som sin datter.
Menneskeverdet er konstant og påvirkes ikke av våre handlinger.

Av alle ting du har overrasket med i denne tråden - og det er noen altså - så er dette det merkeligste kjenner jeg.

Nuvel - deg om det. Jeg er ikke enig med deg.

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:49   #192
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Selvfølgelig er jeg enig med deg i dette.
Men jeg synes faktisk det er viktig å se på alle sidene ved alt vi gjør ved dyra. Og, at de ikke har vondt er jeg ikke enig i.
Noen bryr seg ikke overhode og noen viser tydelig smerte.
Preferansene til den som penetrerer ER ikke viktige for kua.

Jeg er enig med deg i at sett fra kuas ståsted har preferansene ingenting å si. Det var jo også akkurat det diskusjonen startet med i dag. Derimot har selve handlingen en helt annen verdi om den utføres av et menneske som ønsker seksuell tilfredstillelse eller av en fagperson som utfører noe som vi kan sammenlikne med en gynekologisk undersøkelse. Det var der jeg mistet munn og mæle nå. Du har helt rett i at noen viser smerte, men å sammenlikne det med overgrep blir feil i mine øyne.

Gammel 28-09-09, 21:52   #193
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

hims innlegg om hva en handling sier om vedkommende som gjør den var godt, synes jeg!

Dette er jeg helt enig i. Samtidig vil jeg legge til at det er viktig å se dyrene for deres egenverdi og ikke bare i form av nytteverdi for oss mennesker. I tillegg til at dyrene skal behandles bra så går også dyrevelferd ut på helse og tilrettelegge for at dyrene har nettopp god helse. Det er ikke slik at alle dyr vil ha det best i sitt "naturlige" miljø, uten at "fangenskap" i fjøs 365 dager i året kan forsvares. Mange av dagens husdyr har ikke lenger en mulighet til overleve i naturen. Et eksempel er sauer på beitet som drepes av rovdyr (uten å gå inn på den debatten som er en helt annen). Det er viktig med kunnskap om den enkelte dyreart og ikke ubevisst (eller bevisst) menneskliggjøre dyrene og overføre våre ønsker og behov til dem.

Nok et godt innlegg.

Jeg synes mennekser er mer verdt en dyr. Samtidig har jeg vært hestejente såpass mange år at jeg har lært meg til at vi setter dyra først. Det hjelper ikke hvor sliten eller dårlig man føler seg, først skal hesten ha stellet sitt og så kan vi slappe av selv. Sånn jeg ser det er dette noe vi bør gjøre nettopp fordi mennesker er "bedre" enn dyr - den som har makt har ansvar for de som er svakere. Det betyr ikke at vi ikke skal kunne bruke dyra til fordel for oss selv, men vi har ansvar for at de har det bra mens vi gjør det.

Det kombinert med hims tanke om at handlinger kan være heslige selv om de ikke volder noen direkte skade, er nok til at sex med dyr er forkastelig i mine øyne.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg ser rom for forbedring av dine skriftlig kommunikasjonsevner, Floksa. :godt å få det ut: Egentlig blir denne tråden mer og mer surrealistisk.

Jepp. Jeg må tilstå at jeg ikke skjønner hvor Floksa egentlig vil hen ...

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:53   #194
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi snakker definitivt ikke samme språk hvis du mener Josef Fritzl har samme verdi som datteren sin nei. Det er stor forskjell på mennesker.

Hva mener du med å ha verdi da smilefjes? At de kan behandles annerledes? At de skal ha andre regler enn de "verdige menneskene"? De verdige som oppfører seg pent og greit kan få en vanlig rettsak, mens de som ikke er det kan steines fordi de fortjener ikke bedre?

Gammel 28-09-09, 21:55   #195
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hva mener du med å ha verdi da smilefjes? At de kan behandles annerledes? At de skal ha andre regler enn de "verdige menneskene"? De verdige som oppfører seg pent og greit kan få en vanlig rettsak, mens de som ikke er det kan steines fordi de fortjener ikke bedre?

En fullverdig rettssak skal han ha. Men samme behandling skal han ikke ha. Han skal straffes for det han har gjort og sitte i fengsel til han dør sånn ca. Hun skal ivaretas og gis et så godt liv som overhode mulig. Fordi hans handlinger har fratatt ham retten til et liv i frihet og retten til å se som en selvfølge det de fleste andre rundt ham kan. Han er rett og slett mindre verdt.

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:56   #196
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Gammel 28-09-09, 22:00   #197
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

En fullverdig rettssak skal han ha. Men samme behandling skal han ikke ha. Han skal straffes for det han har gjort og sitte i fengsel til han dør sånn ca. Hun skal ivaretas og gis et så godt liv som overhode mulig. Fordi hans handlinger har fratatt ham retten til et liv i frihet og retten til å se som en selvfølge det de fleste andre rundt ham kan. Han er rett og slett mindre verdt.

Jeg strever med å forstå at med hans verdi som menneske å gjøre?

Selvfølgelig skal han sitte i fengsel.
Men det har da ingenting med verdi å gjøre?

Gammel 28-09-09, 22:01   #198
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva har med verdi å gjøre da? Om det at han er fratatt sine grunnleggende privilegier for resten av livet ikke er en konsekvens av at hans verdi er forringet så vet ikke jeg. Hvordan måler du verdi? Odds for å slippe inn i himmelen? Kjøttvekta?

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:04   #199
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig skal han sitte i fengsel.
Men det har da ingenting med verdi å gjøre?

Jeg synes det har med verdi å gjøre jeg da. Selvfølgelig fratas han ikke sine rettigheter til å leve, det ville skapt kaos. Men jeg tror nok menneskenes subjektive følelse av hans verdi er noget forringet. Ikke den første man passer på å hjelpe ut av et brennende hus, kan man vel kanskje kalle det.

Sist redigert av Pepper Lemon : 28-09-09 kl 22:10.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:06   #200
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

hims innlegg om hva en handling sier om vedkommende som gjør den var godt, synes jeg!

Nok et godt innlegg.

Jeg synes mennekser er mer verdt en dyr. Samtidig har jeg vært hestejente såpass mange år at jeg har lært meg til at vi setter dyra først. Det hjelper ikke hvor sliten eller dårlig man føler seg, først skal hesten ha stellet sitt og så kan vi slappe av selv. Sånn jeg ser det er dette noe vi bør gjøre nettopp fordi mennesker er "bedre" enn dyr - den som har makt har ansvar for de som er svakere. Det betyr ikke at vi ikke skal kunne bruke dyra til fordel for oss selv, men vi har ansvar for at de har det bra mens vi gjør det.

Det kombinert med hims tanke om at handlinger kan være heslige selv om de ikke volder noen direkte skade, er nok til at sex med dyr er forkastelig i mine øyne.

Jepp. Jeg må tilstå at jeg ikke skjønner hvor Floksa egentlig vil hen ...

Sikkert fordi du er der

Dyr skal ikke meneskelig gjøres ( det er heslig).
Men de skal også ha verdi, bare ikraft av å være.
Det er ikke evnen til å bruke en PC eller kjøre bil som gjør at vi står over dyrene. Det er vår evne til å ha moral, til å tenke i framtid, til å forestille oss, til å føle empati. Og det gir oss et enormt ansvar.
Det betyr ikke at vi ikke kan ha kjæledyr, eller spise kjøtt, eller inseminere kua.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.