Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Varme vinterstøvler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-09, 13:40   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Varme vinterstøvler

Størstesnuppa trenger vinterstøvler, som er varme. Størrelsen er rundt 30. Vi har tidligere brukt Viking Thermo og Ecco goretex, og har forsåvidt vært fornøyd, bortsett fra at jeg synes ofte hun har vært kald på bena når vi har kledd av. Men hun har aldri klaget over at bena er kalde.

I år passer Ecco goretex'ene enda, men da trenger vi et par i tillegg, så da kunne jeg tenke meg å styre unna Viking Thermo, og kanskje heller finne noen som var et alternativ til de kalde dagene.

Noen forslag til hva vi kan titte på?

En kjapp runde i noen butikker i går, viste rekker på rekker med goretexstøvler, men det er like lite for i alle sammen, synes jeg. Ellers utallige varianter av cherrox, men lite av andre ting, som kunne virke varmere.

Gammel 03-10-09, 13:58   #2
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varme vinterstøvler

Har dere prøvd Sorel eller Kamik-sko med løs filtsokk i? De er vanntette nederst og veldig varme.

Av denne typen:

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:20   #3
Gerbera

Gerbera sin avatar

Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Takk for tips, vet du hvor vi får kjøpt de?

Jeg lurer på å bestille et par Bisgaard, med ullfor, for å teste de.

Gammel 03-10-09, 22:23   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sorel fås kjøpt på sportsbutikker og hos Skoringen ihvertfall.
De er kjempegode vinterstøvler.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:57   #5
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kjøpte Sorel i dag, på XXL. Jeg syns de virket veldig gode og varme. Snuppa fikk velge sine selv, så da ble det rååsa på oss.

Gammel 03-10-09, 23:19   #6
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Og så kan du jo kjøpe ullsåler og ha nederst i skoene, det vil jo generere mye varme.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:25   #7
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor på et veldig kaldt sted. Goretexsko er fine de dagene det ikke er spesielt kaldt (minus 7 og varmere) og det kan bli fuktig snø utover dagen.

På de kalde dagene er vi mest fornøyd med Kamik og Sorel. Jeg holder en knapp på Kamik framfor Sorel siden jeg synes innleggssålen tåler mer hos Kamik.

Det som er genialt med disse framfor ulike ullfórete sko er refleksjonen av kroppsvarmen. Jeg har selv både vintersko med ullfór og Kamikstøvler og de dagene det er kaldt (minus 15-30) er det bare Kamikene som holder varmen. Det er viktig å ikke bruke tykke sokker i dem. Da mister man en del av effekten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 00:00   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde noen vinterstøvler a la de Sokk la inn bildet av, bare at de var av merket Footi. De hadde termoinnerstøvel, og poden var mer enn varm nok på beina i dem.
Desverre ble de kjøpt på salg for mange år siden, så vi har ikke funnet like igjen, men jeg antar at disse til Sorel etc. gjør samme nytten.

Gammel 04-10-09, 00:47   #9
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi hadde noen vinterstøvler a la de Sokk la inn bildet av, bare at de var av merket Footi. De hadde termoinnerstøvel, og poden var mer enn varm nok på beina i dem.

Sånne tror jeg at jeg har sett på Obs. Var det i denne sesongen, eller var det i fjor?

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 01:33   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden sine er sikkert snart 5 år gamle. Jeg tror min mor kjøpte dem før han kunne gå. I str. 28 ...

Gammel 04-10-09, 01:37   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kamik/sorel er geniale sko til kalde dager. Og kamik snowcone er veldig bra til sørpeføre også, det blir mer som en støvel med tykk ullsokk nedi.

Gammel 04-10-09, 09:41   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sorel kan de gå i med kun tynne sokker i hele vinteren uansett hvor kaldt det er. De blir ikke kalde - aldri. De skal bare være vanntette nederst, men lillebror sine holdt seg nå ihvertfall perfekt tørre i hele fjor i tøff bruk.

Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 09:41   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

De sokk har bilde av kostet forøvig 349 på xxl på lørdag.

Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 10:02   #14
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Takk for alle forslag!

Er Kamik/Sorel tunge? Har ei jente med dårlig balanse, p.ga økt væskemengde i hodet.

Gammel 04-10-09, 10:07   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sorel er ganske tunge ja. Men jeg har dem med knyting, de er ikke så verst. Litt avhengig av hvilken størrelse hun bruker, kanskje hun kan ha damemodellen?

Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:07   #16
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber i barnehage, og på min avdeling er det en som har cocomma sine, de virker veldig bra og han er god og varm på føttene.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:34   #17
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg jobber i barnehage, og på min avdeling er det en som har cocomma sine, de virker veldig bra og han er god og varm på føttene.

Hvordan støvler er det? Det står helt stille akkurat nå.

Jeg har sorel støvler. Det er de varmeste støvlene jeg noen gang har hatt, men også de tyngste. Skal vi gå en del når vi er ute så orker jeg ikke ha de på meg.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:35   #18
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Og der satte hjernen igang igjen ja.
Cocomma er Bisgaard. Jo, de er kjempevarme. Vi har hatt de tre vintre nå, aldri kalde føtter. Lette er de også, og vanntette.

Gammel 04-10-09, 11:48   #19
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Og der satte hjernen igang igjen ja.
Cocomma er Bisgaard. Jo, de er kjempevarme. Vi har hatt de tre vintre nå, aldri kalde føtter. Lette er de også, og vanntette.

Ja, jeg skulle veldig gjerne hatt tak i de, men finner de bare i danske nettbutikker!

Gammel 04-10-09, 12:24   #20
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Ja, jeg skulle veldig gjerne hatt tak i de, men finner de bare i danske nettbutikker!

Barneparadis har, Monochico har også.
Barneparadis ligger på Mosseporten, Monochico i Lillestrøm. Begge har nettbutikk og sender.
Jeg tror Monochico sine ligger ute i nettbutikken. Barneparadis sine ligger ikke på nett men de hadde butikken full for et par uker siden så det er bare og ringe dem.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.