Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reflex vinterdress fra Barnas Hus

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 00:09   #1
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Reflex vinterdress fra Barnas Hus

Jeg vurderer å kjøpe denne til sønnen min på snart 3, men er usikkker på kvalitet? Har hatt Troll og Reima de to første årene.

Noen som har erfaring med denne dressen?

Gammel 02-10-09, 00:21   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reflex vinterdress fra Barnas Hus

Jeg har prøvd en høstdress fra Reflex for et par år siden. Den var lovet vanntett men det var den faktisk ikke, den ble våt gjennom rumpa og på knærne.
Og den pustet dårlig. Masse kondens inni dressen så ungen ble klam når vi brukte den i ruskevær på sommeren. Klamheten var ikke så ille når høsten og kulda kom.
Ellers synes jeg kvaliteten var bra, den tålte masse vask, gikk i arv og kom tilbake etter endt bruk på unge nr to. Nå går den på tredjemann og er faktisk fortsatt like fin, liten størrelse (86) så slitasjen er ikke som på større unger.
Jeg vil si at det kvalitetsmessig er en bra dress. Men pusteegenskapene og vanntettheten er så som så.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 00:22   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Men altså det var ikke den dressen over her jeg prøvde. Men Reflex var det, høst og vårdress.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 00:31   #4
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Vi har høst/vår dress til minste jenta å den er ihvertfall veldig bra. Hennes er vanntett det har vi virkelig fått testet ut. Så vi vurderer selv og kjøp vinterdressen til henne.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 08:57   #5
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har brukt Reflex i alle år til mine barn. Bortsett frå den aller første dressen eg kjøpte. Den var Reimatec. Var veldig fornøgd med den og altså, men prisen er heilt vanvittig! Sidan prisforskjellen var enorm bestemte eg meg for å prøve Reflex neste gang og sidan har eg holdt meg til det. Den er ikkje like vanntett som Reimatec, så den kan ikkje erstatte regntøy. Dvs. at den tåler regn uten å bli våt gjennom, men den tåler ikkje at barnet sett seg på rompa i ein søledam. Det samme vil sikkert gjelde ved skikkelig slaps på vinteren.
Pusteeigenskapane er eg fornøgd med. Har aldri opplevd at dei har blitt klamme.

Gammel 02-10-09, 08:59   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt Reflex til Propellen en vinter og var kjempefornøyd.

Gammel 02-10-09, 09:15   #7
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde reflex vinterdress i fjor til minsten som gikk siste året i friluftsbarnehage. Var stor fornøyd. Ikke erstatning for regntøy de verste våte dagene her på vestlandet. Men han ble sjeldent våt i den. Med litt flaks holder den også i år... må bare sjekke hvor mye han har strekt seg i sommer

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 09:32   #8
Left
Passiv

Standard

Er fornøyd med Reflex sine dresser. Har hatt både vinter- og høst/vårdresser. De er kanskje ikke beregnet som regntøy, men til vanlig bruk er de minst like gode som andre dresser. Storebror har Reflex med uttakbart fór i til vinteren nå, og den ser kjempefin ut selv om den er brukt litt som høstdress. Slitesterk.

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 09:51   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke hatt vinterdress, men vår/høstdress fra Reflex, og den har holdt UTROLIG bra, og gått mye i arv.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 09:54   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Har bare hatt en som ekstradress, den ble lite brukt så jeg vet ikke så mye om kvaliteten. Til mi jente som er bred over skuldrene, ble den litt trang, bare.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.