Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

1980-tallet, mimre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-09, 00:29   #81
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg gikk aldri i rosa på 80-tallet (begynte på skolen i -79), men gikk derimot med sylstamme sorte Levis stretch. Jeg fikk ikke Ball-genser, den var for dyr, men kjæresten min hadde, så i realiteten hadde jeg også. Jeg blåste verdens største bobler av gul bugg, hadde lysrosa leppestift med blå shimmer (Charlie nr. 1), digget alt fra Carola til Wham og Bon Jovi (jeg likte aldri Michael Jackson) og stod på slalom i strikkegenser i all verdens farger fra Benetton. En annen strikkegensersslager var hjemmestrikket genser i Ull og Tull, ulla kunne børstes og vi så ut som vandrende tørrmopper.

På slutten av 80-tallet drakk jeg gulløl og sånn klissete Peach-vin. En ti-pakning med Price Mild kostet 15 kr og jeg leste Romantikk, Det Nye og Starlet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 08:28   #82
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste også romantikk - men bare "mitt første kyss". Starlet leste jeg alt av.

Gammel 04-10-09, 09:26   #83
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Romantikk ja. Herlighet, hvordan kunne jeg glemme det.
Jeg leste Starlet også. Den har de jo sluttet med. Og Girls.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 09:33   #84
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Starlet:

Og Girls:

Husker ikke når Girls kom, men Starlet leste jeg etter midten av 80 tallet også.
Men Girls leste jeg vel på begynnelsen av 90 tallet.

Gammel 04-10-09, 09:37   #85
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Girls har jeg aldri lest, så det kom nok kanskje litt seinere, ja. Derimot elsket jeg Tuppen og Lillemor, og var ivrig samler av det da jeg var yngre. Antikviariater var det mest spennende som fantes.

Og så "leste" vi de tyske musikkbladene Bravo og Popcorn og det svenske Okej.

Gammel 04-10-09, 09:43   #86
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Tuppen og Lillemor ja. Det leste jeg også, når jeg var på besøk hos ei venninne.

Det er så kjekt å sitte å mimre slik. Blir litt sentimental jeg.

Gammel 04-10-09, 17:09   #87
Skvetten
Passiv

Standard

Penny klubben.

Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 18:11   #88
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Derimot elsket jeg Tuppen og Lillemor, og var ivrig samler av det da jeg var yngre. Antikviariater var det mest spennende som fantes.

Å ja, Tuppen og Lillemor. I en periode på barneskolen kjøpte jeg det fast. Kom annenhver uke den ene uka Tuppen og neste Lillemor. Hadde hauger av dem, og ble (i hvert fall et kort øyeblikk) temmelig fortørnet da jeg fant dem mishandlet og istykkerlest/revet av små nieser på hytta.

Gammel 05-10-09, 08:16   #89
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Denne hadde jeg også

Og denne, Mikke Mus som samlet egg hadde jeg da

Gammel 05-10-09, 08:57   #90
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Åh, jeg husker Starlet. På Tirsdagene (?) fikk broren min Donald og jeg fikk Starlet. Det var stas! Jeg var også med i Pennyklubben (Nå ble jeg født helt på slutten av 70-tallet og var ikek store jenta på 80-tallet)

Gammel 05-10-09, 09:04   #91
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Ja, Starlet kom ut på tirsdagene. Jeg gledet meg voldsomt til det nye bladet kom.
Og jeg snikleste mamma sine Romantikkblader.

Gammel 05-10-09, 09:29   #92
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Også var jeg ihuga ABBA fan fra jeg lærte å snakke (det kom vel av at mamma og pappa hadde alle platene). jeg er fortsatt, i en alder av 30, skikkelig ABBA fan. Det gikk aldri over.

Gammel 05-10-09, 09:34   #93
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Jeg digger også ABBA.
Mamma og pappa hørte mye på ABBA, så jeg hørte musikken ofte og liker musikken fortsatt, akkurat som deg, Kate.

Mamma Mia filmen ble ikke favoritt hos meg, men musikken er jo bra.

Gammel 05-10-09, 09:37   #94
Kate

Kate sin avatar

Standard

Mamma Mia filmen er jo helt fantastisk.
Men det var litt rart å se Meryl Streep synge Agnetha sine sanger.

Gammel 05-10-09, 09:56   #95
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Ja, det er delte meninger om filmen. Den var jo ikke dårlig. Men mye av grunnen er vel at jeg aldri har hatt sansen for Meryl Streep.

Gammel 05-10-09, 12:20   #96
Kate

Kate sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Men mye av grunnen er vel at jeg aldri har hatt sansen for Meryl Streep.

Jeg synes hun er fantastisk! En av de beste nålevende kvinnelige skuespillerne. (Delte meninger ja )

Gammel 05-10-09, 22:49   #97
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Å ja, Tuppen og Lillemor. I en periode på barneskolen kjøpte jeg det fast. Kom annenhver uke den ene uka Tuppen og neste Lillemor. Hadde hauger av dem, og ble (i hvert fall et kort øyeblikk) temmelig fortørnet da jeg fant dem mishandlet og istykkerlest/revet av små nieser på hytta.

Jeg har mine blader ennå og de voktes som gull.
Jeg har en liten bunke fremme av de store som kom ut. De små bladene ligger godt forvart i kjelleren hos mamma og pappa.
Jeg elsket Tuppen og Lillemor.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 22:52   #98
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg synes hun er fantastisk! En av de beste nålevende kvinnelige skuespillerne. (Delte meninger ja )

Helt enig Kate.
Jeg tror hun kan spille hva og hvem som helst og det blir bra.
Gleder meg til å se Julia og Julia.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 08:30   #99
Kate

Kate sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

.
Jeg tror hun kan spille hva og hvem som helst og det blir bra.
Gleder meg til å se Julia og Julia.

Jeg også.

Gammel 08-10-09, 10:13   #100
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg har mine blader ennå og de voktes som gull.
Jeg har en liten bunke fremme av de store som kom ut. De små bladene ligger godt forvart i kjelleren hos mamma og pappa.
Jeg elsket Tuppen og Lillemor.

Ja, jeg kunne fort blitt veldig opprørt, men bestemte meg for å tenke at "alt er forgjengelig" i stedet. Tuppen og Lillemor hører nok forøvrig heller til 70-tallet og barneskolen for meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.