Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nobels fredspris

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-09, 20:39   #61
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nobels fredspris

Min tanke var at folka i nobelskomiteen gjerne ville briske seg med den kule, hippe presidenten i USA, det er lizzom litt mer å fortelle barnebarna at du har møtt Obama enn
- tja, en gynnis fra Kongo.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 20:48   #62
akel
Nybegynner

akel sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
akel har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er enig med de fleste her...hva i alle verden har han gjort? Han fremstår som en flott person som kan drive både USA og resten av verden i riktig retning, men fredsprisen for tanker og meninger . Han sender snart flere soldater til Afganistan også......det kaller jeg en skikkelig fredsprisvinner.

akel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:54   #63
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Min første tanke som de fleste andre var at jeg var noe forundret.
Men det har jo kommet fram flere punkter som jeg ikke var klar over som gjør det hele litt mere forståelig.

Gammel 09-10-09, 22:01   #64
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er et modig og klokt valg, og liker at det går an å tenke i nye baner når det gjelder denne prisutdelingen. Jeg innrømmer at jeg ikke vet all verdens mye om de andre kandidatene, men jeg synes det er veldig at han får en utmerkelse for hva han har fått til, og det er faktisk ikke så lite som enkelte vil ha det til.

Jeg kommer på noen andre nobelprismottakere som jeg har hatt atskillig større tvil om enn Obama.

(Merkelig nok følte jeg meg som en av de eneste som ikke var blitt grepet av Obamamania rett før valget i USA, i motsetning til veldig mange som så i han den neste Messias og nå griner på nesen over at han har vunnet denne prisen)

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 23:02   #65
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fatter ikke helt de som sier han ikke har gjort noe ... eh, det han har fått til på veldig kort tid mpt på global nedrusting av atomvåpen er faktisk ganske utrolig. Er det ingen som bryr seg om det lenger? Jeg synes det er utrolig viktig men selvfølgelig ikke verdig en fredspris alene ...

Men for all del, jeg føler sterkt ubehag for den feighet som vises ved at ingen menneskerettighetsforkjempere fra Kina får fredsprisen i år heller. Det er til å bli fysisk kvalm av. Det ble diskutert på BBC world i går kveld og det var bred enighet om at de som virkelig fortjener prisen i år ville aldri få den pga det rabalderet det ville bli av å gi den til noen fra Kina.

Men når det er sagt, at verdens mektigeste land går fra å ha en president som snakker om axis of evil og kjører rent solospill til Barak Hussain Obama som gjør helomvending om satser 100% på samarbeid og public diplomacy er i og for seg nesten det største bidraget til verdensfreden jeg tror kunne ha skjedd. Nesten så prisen burde ha blitt gitt til det amerikanske folket for å velge Obama. Jeg synes, mtp på dette aspektet så er prisen innovativ som noen kalte det.

Gammel 09-10-09, 23:08   #66
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg liker virkelig Obama, men dette skjønner jeg fint lite av. Som Urt sier, så synes jeg denne prisen kommer noen år før tiden. Han må jo prestere før han kan belønnes.

Jeg tror dette er en måte å få Obama til Norge på.

Tror jeg og.

Nå har han jo vær i Danmark, nå måtte vi bare skynde oss å få ham hit.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 23:11   #67
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg liker virkelig Obama, men dette skjønner jeg fint lite av. Som Urt sier, så synes jeg denne prisen kommer noen år før tiden. Han må jo prestere før han kan belønnes.

Dette er min reaksjon også.

Gammel 10-10-09, 09:51   #68
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lisa, jeg er helt enig med. Well spoken.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 11:02   #69
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg fatter ikke helt de som sier han ikke har gjort noe ... eh, det han har fått til på veldig kort tid mpt på global nedrusting av atomvåpen er faktisk ganske utrolig. Er det ingen som bryr seg om det lenger? Jeg synes det er utrolig viktig men selvfølgelig ikke verdig en fredspris alene ...

Men for all del, jeg føler sterkt ubehag for den feighet som vises ved at ingen menneskerettighetsforkjempere fra Kina får fredsprisen i år heller. Det er til å bli fysisk kvalm av. Det ble diskutert på BBC world i går kveld og det var bred enighet om at de som virkelig fortjener prisen i år ville aldri få den pga det rabalderet det ville bli av å gi den til noen fra Kina.

Men når det er sagt, at verdens mektigeste land går fra å ha en president som snakker om axis of evil og kjører rent solospill til Barak Hussain Obama som gjør helomvending om satser 100% på samarbeid og public diplomacy er i og for seg nesten det største bidraget til verdensfreden jeg tror kunne ha skjedd. Nesten så prisen burde ha blitt gitt til det amerikanske folket for å velge Obama. Jeg synes, mtp på dette aspektet så er prisen innovativ som noen kalte det.

Lisa, du er så god til å få frem så mye bra!

Han fikk den på vegne av det amerikanske folket tenkte jeg også.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 12:00   #70
Slettet bruker
Passiv

Standard

Lisa sier det bra.
Også tror jeg at det er et poeng at han er en annen enn Bush ja.

Men jeg mener dypt og inderlig at det er andre som fortjente den mer foreløpig. Det kunne gått an å vente litt på Obama sin for å faktisk kunne gi den når resultatene av arbeidet hans begynner å komme.

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:19   #71
Winall Youget
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hm. Det fremstår for meg som et litt tendensiøst valg. I tillegg litt "skummelt" å gi den til en nyinsatt president.

Finnes det en gammelinnsatt president? Kanskje amerikanere burde velge noen med erfaring... Hva med George Bush og sønnen hans? De to har en lang fartstid som presidenter.

Jeg tror også at jeg ville valgt erfaring fremfor grunnløse ambisjoner...

Derfor tenkte jeg også... Hvorfor???
Skjønner ikke hva som er galt med verden...

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:30   #72
Winall Youget
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Jeg sitter å tenker "ikke sende flere soldater til afganistan sammme dag som man får fredspris ikke sende flere soldater til afganistan samme dag man får fredspris ikke sende osv." kansje det hjelper.......

ja, burde reflektert og tenkt noe mer på den... spesielt når det gjelder hans dagsplan og 6-timers regelen...

: dong! klokken er 07.30 og dette er Washington News! President Barack Obama in warconference outside The White House today, but he forgot to think about Nobel and Jagland! :

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:35   #73
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

Finnes det en gammelinnsatt president? Kanskje amerikanere burde velge noen med erfaring... Hva med George Bush og sønnen hans? De to har en lang fartstid som presidenter.

What? Hva mener du?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:36   #74
Winall Youget
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Han er president for en nasjonalstat som er involvert i flere kriger. Jeg er skuffet, oppgitt og synes ikke dette var en god idé.

Jeg oppfordrer deg til å gå i en dyp depresjon... og aldri komme ut derfra. Oi.. unnskyld.. du er jo allerede i depresjonen!...

Hvis jeg skulle vært president skulle jeg beordre å stoppe alle krigene i løpet av to timer! God bless America and free will!

*jeg tenker ofte på å tenke*

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:37   #75
Winall Youget
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

What? Hva mener du?

nøyaktid det som står der??..

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:40   #76
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

nøyaktid det som står der??..

At amerikanerne burde ha valgt Bush Senior (som ikke var på valg) og/eller Bush Jr istedenfor Obama som president? Fordi de har mer erfaring?

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 10-10-09, 14:43   #77
Winall Youget
Passiv

Standard

At amerikanerne burde ha valgt Bush Senior (som ikke var på valg) og/eller Bush Jr istedenfor Obama som president? Fordi de har mer erfaring?

Hva faen er galt med verden???

Vet du om det finnes verden? Og hvordan klarer du å skrive uten å kunne lese, det må du lære meg..!?

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:48   #78
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Hva faen er galt med verden???

Vet du om det finnes verden? Og hvordan klarer du å skrive uten å kunne lese, det må du lære meg..!?

Du skriver:

Hvordan ellers skal jeg tolke det? Til din informasjon så er det ikke amerikanerne som velger hvem som får Nobels fredspris.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 10-10-09, 14:52   #79
Winall Youget
Passiv

Standard

Du skriver:

Hvordan ellers skal jeg tolke det? Til din informasjon så er det ikke amerikanerne som velger hvem som får Nobels fredspris.

Tolk det som en oppfordring til å tenke...

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:57   #80
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Tolk det som en oppfordring til å tenke...

Du er flink til å være frekk. Men jeg håper jeg ikke får dine LSD-tanker.

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.