|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvem har lov å bruke putestoler i bil?Jeg ble sittende å diskutere dette med putestoler i dag (altså ikke beltestol, men bare sånne løse puter), og vi ble ikke enige om disse var lov å bruke eller ikke - og i tilfelle for hvem (alder, vekt). Noen som vet? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvem har lov å bruke putestoler i bil?Denne på Biltema er godkjent fra 15 kg.
|
|
|
#5 |
|
superbruker
|
Sv: Hvem har lov å bruke putestoler i bil?Fra trygg trafikk:
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem har lov å bruke putestoler i bil?Kommer det ikke ny reglen nå att beltestol må brukes? Var ihvertfall det vi hørte i barneutstyrsbutikken for en stund siden. Att putene ikke lengre var godkjent fra en viss dato, er dette rett? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem har lov å bruke putestoler i bil?
Det var nytt for meg? Vi har akkurat kjøpt putestol som mormor skal ha i bilen sin da hun av og til passer jenta vår på 5. Vi spurte litt, men fant ut at denne vil bli brukt bare en sjelden gang, så vi kjøpte en slik pute uten at noen opplyste oss om at godkjenningen ville falle bort.
|
|
|
#8 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Hvem har lov å bruke putestoler i bil?Vi har og pute som ungene bruker når de er med andre i biler.. som besteforeldre, onkler osv..
|
|
|
|
#9 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Har ikke hørt noe om det på de kursene jeg har vært på med HTS.
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03 Sist redigert av Mor til 4 : 20-10-09 kl 09:18. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
superbruker
|
Min 11-åring sitter også i beltestol. Han er den eneste i 6 klasse som gjør det. De andre gjør store miner når jeg spør de hvor høye de er. Er de under 150 cm/36 kg må de pent sette seg på putene jeg har med ekstra. Nå er det ikke så mange i 6 klasse som veier under 36 kg eller 150 cm men de blir veldig forundret. De har ikke sittet på bilpute på flere år.
|
|
|
#11 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem har lov å bruke putestoler i bil?Storebror på 5,5 år sitter i beltestol her hjemme og når han er hos farmor. Vi har en pute til ham hos morfar på vestlandet. Er mest komfortabel med beltestol, men det ble litt voldsomt å kjøpe det for å ha stående der når han bruker den på 2-3 små bilturer i året. |
|
|
|
![]() |
|
|