Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp, jeg har 6 kyllinger som må brukes

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-09, 12:44   #1
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelp, jeg har 6 kyllinger som må brukes

For ei stund siden kjøpte jeg frossne hele kyllinger på tilbud. 6pk.
Kjekt og ha, vi spiser endel kylling.

Problemet kom da jeg skulle ta opp en og ha til middag!
De var fullstendig frosset fast i hverandre!!!
Jeg hadde ingen mulighet til å ta opp bare 1, så det endte med at jeg måtte ta opp alle 6.

Problemet med 6 svære kyllinger er at de må tilberedes og spises innen rimelig tid, så nå trenger jeg oppskrifter!

Må vel invitere til middagsselskap...

Gammel 16-10-09, 12:53   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, jeg har 6 kyllinger som må brukes

Du kan koke suppe på endel av dem og fryse i passe porsjoner også, det pleier jeg å gjøre.

Kok opp kyllingen med gulrot, løk, hvitløk og ulike krydder (jeg bruker koriander, pepper, salt og timian), og når kjøttet er mørt (litt avhengig av størrelse, men kanskje halvannen time), så tar du ut kyllingen, renser den for kjøtt og koker beina videre i en time for å få god kraft. Til slutt siler du alt, og bruker buljongen du nå har laget som base for suppe. Den og kyllingkjøttet kan du fryse hver for seg i porsjonspakninger, eller du kan lage ferdig suppe og fryse.

Jeg lager kyllingsuppe på kraft, kyllingkjøtt, hvitløk, gulrot, litt pasta eller sånne korn jeg ikke husker hva heter, og koker opp det med en parmesanskalk. Serveres med reven parmesan og hakket fersk koriander.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:59   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Barbequekyllingformen min er kjempeflott i en slik anledning. Da lager du opp alt og så inviterer du gode venner på god mat.

6 kyllingfileer, delt i 3

1 1/2 stor løk
3 normalt store grønne paprika
Ca 3 dl stangselleri
1 stor flaske Heinz ketchup
Samme mengde vann
6 ss Worcestershire sauce
6 ss brunsukker
Pepper

Del kyllingbitene i 3, skyll av kyllingen slik at den er litt fuktig, vendes i mel (hvor du har blandet inn litt salt og pepper) brunes i olje

Legg kyllingen i en ildfastform - den bør være så stor at du ikke trenger legge kyllingbitene oppå hverandre, men side ved side.

Blank løken i 2-3 ss margarin, ha i de andre ingrediensene og la det koke opp. Hell sausen over kyllingen. Dekk formen og stek i stekovn på ca 200 grader i 1 time.

Serveres med hjemmelaget potetmos og masse salat. Og her er liksom poenget at potetmosen skal druknes i sausen

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 13:02   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Grill kyllinger, riv, rensk og frys i posjonspakninger.
Supert til salater, supper, fatihas, curry, gryter osv.

Gammel 16-10-09, 14:51   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Så lenge du gjør "noe" med dem, kan det fryses igjen. Altså, koke, steke, alge suppe, ja... ikke fryse rå kylling igjen, men fryse "ferdig" kylling.

Lag kyllingsuppe, stek noe kylling som bare kan varmes og serveres me ris eller pommes frites, eller som blåbær sier, bare frys i posjonspakker og gjør det som passer når du timer dem. Fryse i posjonspakker er nøkkelordet, så du ikke må ta ut alt, en gang til

Gammel 16-10-09, 14:54   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde samme "tabben" en gang og endte opp med masse kyllingkraft, massevis med stekt kyllingplukk (til bruk i salater), kvernet kyllingkjøtt og stekte kyllingfileter (skar i biter og frøs ned - brukte dem siden i kyllingfrikassé, kyllingsuppe og sånt).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.