|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Dessert på julaften?Vi skal feire jul hjemme hos oss for første gang. Er vel på høy tid det nå når jeg nærmer meg 40 med stormskritt. Trenger inspirasjon til hva jeg skal lage, så jeg oppfordrer alle som har gode oppskrifter på hjemmelagde juledesserter til å legge det ut her. Tror jeg kommer til å gå for sjokoladepudding eller karamellpudding. Er ikke så veldig glad i riskrem og multekrem som jeg vet mange bruker. Vet jeg er litt tidlig ute - ref marsipantråden. Men jeg må prøvekoke, så jeg vet at det smaker godt, og det må skje i god tid.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dessert på julaften??Vi har pleid å ha himmelsk lapskaus til dessert på jualften, og syns det er godt med noe friskt etter den feite maten.
|
|
|
#3 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Dessert på julaften??Vi har fruktsalat på julaften, veldig friskt og godt etter masse feit julemat.
|
|
|
#4 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Dessert på julaften??
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Dessert på julaften??Hva har dere til middag da? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Dessert på julaften??Riskrem og rødsaus. Jeg er egentlig ikke så glad i det. Hos sambos familie spiser vi "Mørk Hemmelighet", den tradisjonen tror jeg kanskje de ikke deler med så mange
|
|
|
#8 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Dessert på julaften??Går det an å spise noe annet enn riskrem?? :sjokkert: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Dessert på julaften??Sånn tradisjonsmessig er jeg vant med multekrem, men den første jula vi feira alene så hadde vi iskake, enkelt og greit. I år kommer foreldrene mine og da tror jeg kanskje det blir riskrem, jeg har jo ikke multer, og mamma tar nok ikke med. Det er imidlertid mulig jeg foreslår fruktsalat, det er jo veldig godt!
|
|
|
|
#10 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dessert på julaften??Vi har tidligere hatt riskrem, da vi har grøt tidlig på dagen, men har kuttet det ut da ingen orker å spise mer etter middag... Tar heller kaffe og en ekstra cognac/likør!
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Dessert på julaften??I fjor hadde vi créme bruleé, det var veldig vellykket. Tidligere har det som regel vært riskrem, men i og med at vi har risgrøt til lunsj, synes jeg at det er greit med noe annet til middagen. Vi har kalkun til hovedrett, så det er ikke en så altfor tung og feit middag. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Dessert på julaften??Vi har riskrem til dessert på julaften.
Sist redigert av Marit K : 16-10-09 kl 23:42. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Dessert på julaften??Hos foreldrene mine har vi alltid pleid å ha sjokoladefromasj på julaften.
|
|
|
#15 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
|
|
|
|
#16 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dessert på julaften??Vi har karamellpudding. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2008
![]() |
Sv: Dessert på julaften??Dronning Maud-fromasj! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Har du en god oppskrift på sjokoladefromasj?
|
|
|
#19 |
|
Ferdig!
Sv: Dessert på julaften??Vi har alltid riskrem og multekrem. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Off the map.
|
Sv: Dessert på julaften??Tusen takk Marit K - og Dinochef. Denne tror jeg at jeg skal prøvelage, og blir den bra er det stor fare for at det blir den.
|
![]() |
|
|