Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal jeg spise?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-09, 14:37   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg spise?

Jeg har fått ødelagt smakssansen etter mandeloperasjonen min (litt over en måned siden nå) og liker nå ingenting med mel i. Magen min tåler melk og yoghurt dårlig, men jeg kan spise oster og mat med melk i som karamellpudding og krem og is og sjokolade og omelett og sånt.

Kostholdet består nå av rent kjøtt, egg, salat, fetaost, ost, stekt makrell (det likte jeg aldri før, men nå smaker det himmelsk ), poteter (syns egentlig ikke de smaker godt, men de tåles).

Jeg har gått ned 10 kilo etter operasjonen, og skulle gjerne gått ned 20 kilo til, så sunne tips hadde vært fint.

Gammel 17-10-09, 15:13   #2
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg spise?

Ja, jeg er ikke ute etter medisinske råd her altså, bare etter oppskrifter og tips til god mat.

Jeg er vant til å være altetende, så det å være kresen er en helt ny opplevelse for meg og jeg blir litt handlingslammet kjenner jeg.

Gammel 17-10-09, 15:13   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mer grønnsaker? Og frukt?

Men tror du ikke smakssansen kommer tilbake etterhvert? Den gjorde ihvertfall det da jeg tok mandlene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 19:32   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Joda, jeg tror den kommer tilbake etterhvert, men frem til det vil jeg gjerne spise noe.

Ja, jeg spiser grønnsaker og frukt.

Men sånn på fredagskvelden da vi normalt spiser taco eller pizza eller hamburger eller wraps av noe slag, sliter vi med å finne alternativer.

Gammel 17-10-09, 19:38   #5
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Wok?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 19:39   #6
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Lyppa: Takk! det kom jeg faktisk ikke på, men det bør jo funke som bare det.

Gammel 19-10-09, 23:37   #7
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Værsågo

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.