Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 15:55   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?

Det eneste som slo meg er at jeg har veldig få venner. Noen spurte meg i helgen og da ble jeg svar skyldig. Men mulig det kommer av at jeg har skiftet fra å være student til arbeidende dette året. Jeg hadde i veldig god (studie)venninne, men hun har flytta 5 timer unna nå. Håper jeg får noen skikkelig venner igjen snart. Trenger ikke mange, men noen er veldig kjekt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:58   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nok noe midt i mellom. Har en stor sosial jobb hvor jeg møter mange, mange mennesker hver dag. Er med i lokalpolitikk, FAU og er aktiv i forhold til eldstemanns idrett. Mange venner har jeg ikke, men veldig mange bekjente. Har en liten håndfull som jeg ser på som nære og som er viktige for meg. Jeg reiser ikke så mye, to-tre turer i året, minst en av dem uten barn.
Familien er kjempeviktig for meg, og den er stor, hos oss er vi "nær" familie ut til tremenninger omtrent.
Jeg trives med både stort og lite liv, men merker at det er godt med noen regelmessige, rolige dager av og til ,ikke minst for barnas del.

Gammel 19-10-09, 15:59   #23
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker et stort liv og trives ikke helt med å være parkert i kleshaugen og støvsugingen det medfører å være mye alene med tre små tette. Men jeg takler det helt greit og er ganske god på å fokusere på det som er viktig.

Gammel 19-10-09, 16:10   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bittelite og det er forferdelig kjedelig.

Gammel 19-10-09, 16:15   #25
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir mer og mer komfortabel med et ganske lite liv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:34   #26
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For tiden er det vel kjempdigert ut fra spørsmålsstillingen.

Jeg har massevis av kolleger i flere linjer, kurs, hjemmeoppgaver, mange barn, (samt tre barnebarn) mange venner og stor familie for øvrig.

I tillegg spiller jeg bowling, trener og er med i foreninger, styre og utvalg ifbm skolen.

Har dessuten huset ute for salg, og det spiser jo litt fritid i form av nitidig rydding, visninger o.l.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:35   #27
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Bittelite og det er forferdelig kjedelig.

Samme her.

Gammel 19-10-09, 16:41   #28
Albertine
Passiv

Standard

Livet mitt har blitt uendelig mye større det siste året, og har gått fra et bittelite liv til et mellomstort og ålreit liv. Full jobb, tre barn og frivillig arbeid som gjør at jeg treffer mange mennesker hver eneste dag gir livet mitt mening.

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:41   #29
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har stor kontaktflate, altså mange venner. Noen gode og nære venner, og mange som jeg møter i blant.

Kontaktflaten i lokalmiljøet er stor via mange ulike miljøer jeg har vært i både i forhold til jobb og hobbyer.

Jeg vil si jeg er midt i mellom.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:45   #30
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I jobbsammenheng blir det nok "stort", derfor velger jeg "lite" hjemme. Skulle av og til ønske det kunne være middels begge steder, men slik er det ikke nå.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 17:00   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lite. Litt for lite etter min smak, jeg kunne godt hatt flere omgangsvenner, men det tar tid å bygge opp sånt etter flytting.

Gammel 19-10-09, 17:32   #32
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg hadde en gang et veldig stort liv, men jeg har med vilje begrenset det. Det er ikke lenger plass til så mye, og familien og de aller nærmeste vennene har høy prioritet. Jeg føler vel nå at jeg har et middels liv, jeg er veldig sosial på jobb, vi sosialiserer med naboene og jeg har kontakt med noen venninner; men det er ganske mye mindre enn hva det var, og det er mange hjemmekvelder. Mye av livet går også gjennom barn, i den grad man kan si det er å ha et sosialt liv å jabbe med en annen mor mens ungene turner.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 17:37   #33
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Midt i mellom muligens. I kvardagen blir det fort jobb/ungar/kjæreste, mens eg i helgane er sosial enten med vennar/familie/kulturelle arrangement. Eg variere veldig i forhold til kva eg ønske meg. I perioder med mykje ekstrovert action savne eg å introvere meg, og omvendt.

Gammel 19-10-09, 17:38   #34
Left
Passiv

Standard

Jeg har et lite liv, og er veldig fornøyd med det.
Evig fornøyd med å være hjemme sammen med familien, og en gang i blant sammen med nære venner. Er introvert i ordets rette forstand, så bruker opp all "utadvendthet" på jobb. Når jeg har fri vil jeg ha fred.

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 17:43   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et ganske stort liv, selv om jeg ikke har kjempemange nære venner. Jobben er veldig hektisk og jeg kan reise mye om jeg vil, vi er sosiale stort sett hver eneste helg og innimellom i ukene også, vi prioriterer konserter og teater. Trening har blitt min egen lille arena, etter at jeg begynte å jogge, da kan jeg være helt for meg selv.

Men, som Esme sier, det er helt naturlig at forholdene blir mindre og mer nære i småbarnsfasen. Jeg velger bort både reising og arrangementer, i større grad enn før.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 18:12   #36
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har veldig liten omgangskrets, men kvaliteten på mine nærmeste og tida vi bruker sammen er så høy at jeg føler jeg likevel lever et stort liv.

Gammel 19-10-09, 18:14   #37
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Jeg stortrives med å være hjemme med familien, og har ikke så ofte (men av og til ) behov for å lufte vingene.

Strikketreff?

Jeg har hatt et alt for stort liv, så stort at jeg har slitt med å henge med og ha tid til meg selv og de nære. De siste årene har jeg kuttet ned litt, og nå føler jeg at jeg er midt mellom et stort og et lite. (Mer stort enn lite, men ikke enormt, som før.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 18:17   #38
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellomstort? Jeg møter en del mennesker gjennom jobb, men ikke kjempemange. Jeg jobber mye mot utlandet, som gir meg følelse av å se litt av hvert. (Selv om jeg ser det gjennom mailer. ) Jeg reiser litt, har ganske mange venner og gjør alltid et eller annet sosialt i løpet av uken. Jeg er småbarnsmor, er bare nesten ekstrovert og har ganske lav puls, så jeg skal ikke akkurat påberope meg et stort liv. Men altså heller ikke lite.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 18:36   #39
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et "stort" liv, jeg har diger familie, mange gode venner, mange gode bekjente, jeg knytter mange til meg og våger å få stadig nye venner. Jeg har en tidvis actionpreget jobb med noe reising, tidvis stort medietrykk og jeg har innimellom store påvirkningsmuligheter. Jeg føler meg utrolig heldig som får være der det skjer og kunne få til endringer som har betydning for folks liv. Og jeg er veldig veldig glad for at jeg er en person som mange ålreite folk ønsker å ha som venn.

Jeg er en person med stor sosial kapasitet, det er ikke alle som er sånn.

Gammel 19-10-09, 19:07   #40
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har vel et relativt "lite" liv. Spesielt nå som jeg har tvilling-babyer, som ikke vil sove på dagtid. Ikke lett å være sosial da. Og egentlig er jeg vel nokså introvert. Når kvelden kommer liker jeg å slappe av hjemme, og jeg er veldig famile- og hjemmekjær.

Vi har mange omgangsvenner, men jeg kjenner at jeg savner noen skikkelig nære venner. Noen som brenner for det samme som meg, noen som jeg føler utvikler meg. Noen som får meg til å tenke nytt, se saker fra nye sider, noen å diskutere skikkelig med, noen som er engasjerte i saker og ting. Føler mange av de vennskapene jeg har er litt overflatiske, de gir meg ikke så mye.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.