Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 19:18   #41
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?

Jeg har ett stort liv på jobb, treffer mange hver eneste dag som skal snakkes med. Og kolleger(kollegaer?).

I mitt private liv har jeg ett lite liv, av eget valg. Jeg vil ikke ha ett stressende liv og må farte fra det ene til det andre. Og jeg vil ikke ha stressede barn. Vi har alle venner og familie som vi har kontakt med, men vi prøver å leve ett rolig liv.

Gammel 19-10-09, 19:23   #42
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har et lite liv.
Mange venner, men de bor litt rundt omkring og det er ofte sånn at de kommer til oss Vi liker oss best hjemme og har ingen ferieplaner de nærmeste plåtti årene. Jeg liker å strikke, henge på nett, lese og gå på det nærmeste fjellet, mannen er ganske lik, med unntak av strikkinga

Jeg trives med å ha det sånn. Skulle gjerne hatt det enda mindre egentlig - mindre jobb.

Men vi har stor kjærlighet, i huset vårt. Og en fantastisk generøs og god familie.

Gammel 19-10-09, 19:33   #43
Solblomst
Passiv

Standard

Lite liv, og trives utmerket med det.

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:36   #44
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har et lite liv, og mange ganger skulle jeg ønske at det var større.

Gammel 19-10-09, 19:44   #45
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, mellomstort for tiden. Jeg er egentlig supersosial og har til tider hatt en ganse heftig fritid, samtidig som jeg setter utrolig stor pris på å være sammen med gode venner. Med to barn i førskolealder begrenser sosialiseringen seg på kveldstid i uka en del, men jeg kunne fint hatt full uke hvis jeg hadde hatt behov for det.

Det pussige er at etter jeg fikk barn har jeg ikke lenger den voldsomme trangen til å finne på noe med andre hele tiden, jeg har lært meg å sette pris på eget selskap og gitt meg selv evnen til å trives med noen gode pusterom. Den oversosiale meg dukker vel frem i det mannen og jeg må engasjere oss i diverse fritidsaktiviteter på ettermiddags- og kveldstid tenker jeg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:44   #46
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har valgt å ha et lite liv, trives utmerket med det. Jeg og samboer trives utrolig godt i vårt eget selskap, til tider eremittiske tendenser. Vi føler nesten ikke behov for input fra verden utenfor vår egen lille boble.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:49   #47
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellomstort, tror jeg. Har stor familie og mange venner og bekjente, driver på med ganske mye forskjellig utenom jobb også. Reiser ikke så mye, bare i ferier, derfor kan jeg ikke si at jeg har et "stort" liv på den måten.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:50   #48
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Mellomstort, lite gjennom jobb men ett større liv privat.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:52   #49
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lever et lite liv. For lite, synes jeg innimellom, men så er det det med latskapen da... Til tider må jeg leve åpenlyst gjennom andre.

Når jeg blir stor, og gidder, skal jeg kanskje leve litt større igjen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:55   #50
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nok et lite liv sosialt sett ja. Ekstremt lite. Og trives godt med det. Det kan også være rolig på jobb, uten for mye styr. Jeg er dog foreldrekontakt på skolen, og med i FAU. Da må man jo bidra der. Men slike ting synes jeg er greit. Ellers lever vi nok også i vår lille boble, med jobb, middag og kveld.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:08   #51
Gammel bruker
Passiv

Standard

Mitt liv har gradvis blitt mindre, og det er noe jeg selv har ønsket. For noen år siden fant jeg ut at jeg rett og slett måtte "rydde" litt i nettverket mitt; det å være med venner/familie var i ferd med å bli en pliktgreie, og jeg hadde ikke (mental?) kapasitet til å være så sosial og opptatt som jeg var. Dessuten hadde jeg flere venner som jeg noe ureflektert hadde sluppet altfor langt inn i livet mitt, og som egentlig bare stjal krefter fra meg. Etter en noe ubehagelig opprydning var det utrolig godt å kjenne at jeg på sett og vis gjenvant kontrollen og kunne bruke tiden min på det og de jeg egentlig ville.

Jeg er nok kritisk ift hvem jeg slipper inn i livet mitt, men samtidig er det absolutt plass til flere - særlig noen som har foreldrepermisjon det neste halve året.

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:30   #52
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nå har jeg et lite liv, og føler meg noen gang mentalt som en nittiåring. Jeg vil stort sett bare være hjemme sammen med familien og ha ro og fred.

Jeg føler det omtrent sånn
Men innimellom trenger jeg litt mer altså.

Gammel 19-10-09, 20:36   #53
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Jeg har et lite liv, og trives med det. Kunne gjerne tenkt meg å reise litt mer, men det blir vel kanskje prioritert etterhvert.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:37   #54
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Nå lever jeg et lite liv, er fornøyd med familie, jobb og trening. Vi er stort sett sosiale i løpet av helgen, men byliv og store fester er det lite av. Før vi fikk barn levde jeg et ganske stort liv, og ser vel for meg at det blir slik igjen når barna blir eldre.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:40   #55
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et forholdsvis stort liv gjennom jobben, "treffer" mye forskjellige folk, både i Norge og i utlandet, en del reising og mye fart og sosialt, selv om mye blir valgt bort pga familien. Og jeg får utløp for en del av det sosiale behovet mitt gjennom jobben. Og det samme gjelder mannen.

Privat lever vi et litt mindre liv for tiden. Timene strekker ikke til og vi prioriterer rolige ettermiddager sammen, mens barna er så små. I helgene prøver vi å være sosiale en av dagene, men ofte finner vi bare på noe sammen. Når gutta blir litt større vil vi nok farte litt mer, men nå ser vi at de har veldig godt av at det ikke skjer så mye hele tiden.

Gammel 19-10-09, 20:46   #56
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Mitt er nå så lite som det aldri har vært før, og jeg håper inderlig at det blir litt større når jeg er ferdig med å være gravid. Før jeg kjøpte leilighet (med mannen) og fikk økonomiske forpliktelser var det på sitt største, med mye jobbing, reising, venner, besøk, festing og utflukter. Så har det gradvis skrumpet inn ettersom forpliktelsene har ballet på seg: Mer lån, et barn, trangere økonomi på grunn av studier og barn nummer to på vei.

Planen er at livet skal bli stabilt på mellomstort når jeg er ferdig med barseltiden for denne (og sannsynligvis siste) gang.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:48   #57
Doremifa
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
Doremifa er litt kul
Standard

Jeg har et "stort" liv i jobbsammenheng. Privat kjenner jeg at det godt kunne ha vært litt større. Vi har flytta noen ganger de siste årene, og det tar tid å etablere nye nettverk. Greit nok å ha mange bekjente, men det er stor forskjell på å ha venner og bekjente.

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:48   #58
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Midt imellom kanskje. Det føles passe. Jeg trives med at det skjer ting, å jobbe, reise og oppleve, være sammen med venner - men jeg kan også sette stor pris på det "lille" livet. Jeg har trivdes med å være hjemme sammen med toåringer og se på maur og gå tur i toåringtempo og lese Ludde.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:30   #59
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vil si mellomstort. Stort sett er jeg fornøyd med det, men av og til ønsker jeg det mindre og av og til ønsker jeg det større.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:37   #60
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler jeg har et akkurat passe stort liv.
Har en jobb som til tider spiser meg med hud og hår og privat er vi akkurat passe sosiale/asosiale tror jeg.
I perioder skulle jeg ønske at det ikke var så mye ifbm verv i idrettslaget, men allikevel gir det meg et overskudd av å se de flotte barna vi jobber med.

Så alt i alt er jeg fornøyd med livet vi har. Hverken for mye eller for lite.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.