|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Middels-til-stort yrkesliv og middels privatliv, og det passer meg veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Jeg ser det er flere som har det litt som meg, med et stort liv på jobb og et lite liv hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Trøtt
|
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Middels til stort vil jeg tro. Har et veldig stort sosialt og utadvendt jobbliv, og et veldig stort, sosialt og utadvendt liv der jeg er bare Palmen. Når vi er sammen hele familien har vi en litt mindre krets som vi omgås, men vi reiser mye og utvider stadig vår verden med nye steder og oppdagelser. Jeg liker livet mitt slik det har blitt.
![]() |
#64 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Stort liv light, kanskje?
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Jeg har nok et lite liv. På jobben treffer jeg mange, mange mennesker hver dag, og jeg er en del av et fantastisk arbeidsmiljø. Jeg er heldig. Jeg har en stor omgangskrets, med venner spredd rundt i Norge. Jeg har de nærmeste vennene mine i nærheten her. Til tider føler jeg meg veldig mettet på mennesker. Jeg er sosial og veldig glad i livet mitt. Det er i grunnen helt supert!
![]() |
#66 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Jeg synes selv jeg har et stort liv, men det er nok egentlig mellomstort. Har en spennende og dynamisk jobb med mange mennesker rundt meg og der jeg stadig lærer noe nytt, men i et avgrenset område. Reiser mye i perioder og ikke i andre. Har mange venner og kontakter både i inn- og utland, men er veldig knyttet til de få nære. Det går vel ann å leve livet stort selv om det egentlig er "lite"? For jeg synes jo mitt liv er veldig mangfoldig, utfordrende og variert selv om det ytre sett kanskje ikke skjer så mye.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Off the map.
|
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Vi har en utrolig stor bekjentskapskrets, gjennom hobby, men sånn til daglig så dreier det meste seg om familien, barna og vennene deres. Så tar vi av og til små avstikkere ut i den store verden. Til daglig har vi et veldig lokalt fokus.
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Ifølge definisjonene på "stort" og "lite" liv i HI, så har jeg begge deler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Jeg har også ryddet en del i vennekretsen de siste årene, jeg orker bare ikke å ha folk nært innpå meg som ikke er snille, som ikke gjengjelder tillit, som ikke er lojale og trofaste. Jeg er i tenkeboksen i fht deler av familien også. Men digert støyende liv i mange sirkler har jeg uansett, det følger liksom min personlighet. Blir det for lite, så får jeg skaffe meg flere barn, en siklende hund og bli besøkshjem.
![]() |
#71 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Jeg lever vel et "lite" liv. Møter veldig mange mennesker som jeg må engasjere meg i på jobb. Da blir jeg mettet på kontakt der, og trives med familien min, de vennene vi har, og ellers i mitt eget selskap. Jeg har ikke behov for å være sosial i enhver sammenheng. Vi reiser lite, men jeg kan nok tenke meg å reise mye mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Tja, sånn lite til middels kanskje. Det er mye sosialt, samtaler og div på jobb og det gjør at det er deilig å være hjemme alene på kveldene. Jeg får dekket endel av min pratelyst på jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
can-jur
|
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Jobbmessig og sosialt har jeg et ganske så lite liv. Få og nære venner, jobber jo hjemme, sammen med mannen og deles hans venner.
![]() |
![]() |
#74 |
Javel
|
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Spør jeg min mor så har jeg et "altfor stort liv", hun blir helt "svett" av alt jeg/vi skal ha med oss.
![]() |
#75 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Muligheten til å ha et stort liv, begrenses jo av å få barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Jeg har et lite liv, bor på et knøttlite sted og møter bare få mennesker her. Trodde kanskje jeg kom til å savne mitt store liv da jeg flyttet hit, men jeg trives godt med mitt lille liv.
![]() |
#77 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Stort liv på jobb, lite liv hjemme. Stortrives!
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Jeg har nok det man kaller et lite liv. Jeg trives med å ha det sånn nå, men ønsker meg noe mere etterhvert. Det er ikke helt frivillig at jeg har havnet der jeg er nå. Så mulig det kan forandre seg på sikt.
![]() |
#79 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et "lite" eller "stort" liv, og trives du med å ha det slik?Nokså lite i disse dager, men det utvides stadig nå som minsten vokser til (i helga kom vi oss for eksempel på kjærestetur til utlandet for første gang på 2,5 år). Pre-barn-størrelse blir det nok ikke på mange år ennå. Men jeg merker at jeg er en person som trenger det store livet for ikke å visne litt hen. Det lille livet inneholder ikke så mye som virkelig engasjerer meg, utover relasjonene. Jeg synes shopping og hjeminnredning er kjedelig og får ikke til håndarbeid, så jeg må liksom ut av hjemmet for å få utløp for energi og kreativitet.
![]() |
|
|