Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg tror jeg har tråkket i husmorsalaten

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 00:28   #1
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror jeg har tråkket i husmorsalaten

Da jeg ble invitert på spleisetapas og tok med meg ferdigkjøpte greier

Det er frowned upon altså, nå vet dere det!

Gammel 20-10-09, 00:35   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg har tråkket i husmorsalaten

Skamme seg!

Nå kommer alle vennene dine til å forlate deg og du blir jaget fra landet!

Gammel 20-10-09, 01:03   #3
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan skje den beste.

Så lenge det ikke var Toro.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 01:07   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det kommer vel helt an på hva man kjøper vel?
Jeg synes det er litt kult med dem som kommer med litt ferdiglagede tapasgreier jeg. Dog de gode sakene, ikke toro.

Gammel 20-10-09, 08:14   #5
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Er det galt også nå, liksom?
Når jeg bidrar til et spleiselag kan jeg garantere at alle håper jeg har med noe bra kjøpemat.

Jadda jadda. Vet det er noen settinger hvor husmødrene skuler på hverandres fat. Men jeg går alltid på tverke i snerpeselskap hvor små ting som dette blir veldig viktige. Når hvem som hadde med kjøpetapas og hvem som hadde en persilledusk på sin gir utslag på den sosiale richterskalaen har ikke de involverte interessante nok ting å tenke på. (Menn som rangerer hverandres biler eller skiutstyr forteller meg også fort at dette ikke er mitt foretrukne miljø).

Historien din ga flashbacks til garderobeklubben av foreldre som ventet på sine barn på snuppelures forrige dansetrening (hun sluttet takk og pris etter étt semester). Alle hønsene satt i garderoben og etablerte hakkeorden på de rosakledte døtrenes vegene, og syrligheten dryppet klamt fra veggene. En da enøyd Ulvefar i en krok var eneste mann, bortsett fra én gang utpå senhøsten en utskremt IFOR-pappa hjemme på perm. Av en eller annen grunn kom vi inn på våre erfaringer med kvinnlige snipere, og var rimelig enige om at det ikke var noen grunn til at psykopatjobbene i de væpnede styrker skulle være forbeholdt menn.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 20-10-09 kl 08:27.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 08:19   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva hadde du med, da?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:54   #7
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det vil jeg ikke si Gaia for da ser dere bare ned på meg (men det var ikke Toro da altså)
Takk for støtten Ulvefar, og jeg tror egentlig at de andre gjestene også burde vært glade for at jeg kjøpte noe akkurat den dagen og ikke gjorde et halvdårlig forsøk på å presse matlaging inn i en ellers stappfull lørdag. Ble litt overrasket over at jeg fikk reaksjoner på det da, det skal jeg ærlig innrømme, jeg hadde ikke sett den komme.

Gammel 20-10-09, 12:01   #8
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner hva dere mener ...
Kan man ikke kjøpe tapas???

Gammel 20-10-09, 12:05   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nå må du nesten fortelle mer, Mani. Det er da masse man kan kjøpe ferdig. Og hvilke kommentarer fikk du?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:05   #10
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Let them frown!

Gammel 20-10-09, 12:05   #11
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Det vil jeg ikke si Gaia for da ser dere bare ned på meg (men det var ikke Toro da altså)

Da er i tilfelle FP blitt en forderdelig plass å være, hvis man skal se ned på hverandre for et tapaskjøp?

Gammel 20-10-09, 12:19   #12
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Var det virkelig noen som ga deg nedsettende kommentarer av kjøpemat i spleiselag, da hadde jeg blitt sint!

Gammel 20-10-09, 12:23   #13
Mani
Helt vanlig

Standard

Takk nolo!
Det var vel litt udefinerbare reaksjoner da, sånn som at de hadde trodd jeg hadde lagd det selv og ikke spiste så mye når de oppdaget at det ikke var det osv, osv. Som Ulvefar sier, ingen grunn til at manipulerende psykopatjobber bare skal være forbeholdt menn.
(Og ikke sånn at jeg ble skviset ut fra festen og aldri får komme igjen da, bare frowned upon..)

Gammel 20-10-09, 12:26   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da en snodig forsamling mennesker å spise tapas sammen med, Mani.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:45   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns altså dette høres helt bak mål ut, det var derfor jeg lurte på hva du hadde med. Hvis det hjelper så kan jeg fortelle at jeg uten blygsel vil kunne funnet på å ha med både butikkjøpt hummus eller aioli og ferskt brød fra bakeren til et slikt "spleiselag". Hvorfor lage noe selv hvis andre lager det bedre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:47   #16
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper du koser deg i husmorsalaten og evner å gi faen. Jøjemeg. For min del tror jeg at jeg ville vurdert å spise tapas med andre som ikke frowner.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:48   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst?
Jeg trodde du bare tullet. Enten har du idiotvenner, eller så er du i overkant sårtået.

Gammel 20-10-09, 14:32   #18
Mani
Helt vanlig

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Seriøst?
Jeg trodde du bare tullet. Enten har du idiotvenner, eller så er du i overkant sårtået.

Nei, nei jeg skulle bare si det, sånn fra en husmor til en annen

Gammel 20-10-09, 16:40   #19
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde garantert tatt med ferdigkjøpt. :kan ikke tapas:
Er jo masse deilig å få kjøpt!
Og hvordan lager man hjemmelagede pølser og skinker forresten?

Det var skikkelig tåpelig av dem Mani. Kjøp neste gang også!

Gammel 20-10-09, 17:57   #20
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når jeg lager tapas så er over halvparten av maten kjøpt. Chorizo, oster osv osv. Lager da ikke sånn sjøl....

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.