|
|||||||
| Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal kjøpe nytt speilrefleks, hva skal jeg velge?Nå har jeg en Eos 350D, med Sigma 18-50 objektiv. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Skal kjøpe nytt speilrefleks, hva skal jeg velge?Mannen fikk låne med seg et Canon 500D og et Nikon D90 da han skulle kjøpe kamera nå. Han endte opp med Nikon D90, og syntes det var veldig stor forskjell på de to kameraene. -Om han trenger et såpass bra kamera som D90 skal jeg ikke uttale meg om. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Sv: Skal kjøpe nytt speilrefleks, hva skal jeg velge?Jeg ville vel heller utvidet objektivkolleksjonen før jeg oppgraderte kamerahuset.
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Sv: Skal kjøpe nytt speilrefleks, hva skal jeg velge?Hadde jeg hatt 450D el. så hadde jeg vert helt enig med deg Veronal. Men jeg er ikke fornøyd med 350D uansett hvilken optikk jeg setter på. Helt greie bilder men hvitbalangsen er litt på tulltur selv om jeg stiller den inn, Kunne tenke meg auto iso sånn at jeg kan velge om jeg vil stille det inn eller nøye meg med å stille inn blender/lukketid. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Skal kjøpe nytt speilrefleks, hva skal jeg velge?Enig. Det er en del ting 350 rett og slett ikke er god på, som hjelper seg stort bare man kommer opp på 450.
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Sv: Skal kjøpe nytt speilrefleks, hva skal jeg velge?OK, jeg har bare 400D og har ikke funnet noen saklige grunner til å oppgradere. Visste ikke at det var så stor kvalitetsforskjell på 350D og 400D.
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Sv: Skal kjøpe nytt speilrefleks, hva skal jeg velge?Er faktisk stor forskjell på 350 og 400 også. Var et skifte der rett og slett. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Skal kjøpe nytt speilrefleks, hva skal jeg velge?Jeg er Nikontilhenger, og ville valgt D90 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Off the map.
|
Sv: Skal kjøpe nytt speilrefleks, hva skal jeg velge?Jeg har ikke fulgt så godt med, men tenker som følger:
|
|
|
#10 |
|
Øyboer
Sv: Skal kjøpe nytt speilrefleks, hva skal jeg velge?Jeg endet opp med 500D. Tok meg rett og slett ikke råd til å gå opp + at jeg hadde veldig lyst på film mulighetene. |
|
|
|
![]() |
|
|