Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan er språket deres? Banner dere?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Banner dere, og hva synes dere om banning
Jeg banner mye, bruker både faen, jævlig, satan og helvete 29 20,14%
Banner litt, men sier ikke alle de stygge ordene 42 29,17%
Sier bare Herregud 7 4,86%
Jeg er kristen, banner ikke i det hele tatt 11 7,64%
Jeg er ikke kristen, men banner ikke 15 10,42%
Jeg har mine egne stygge ord som jeg bruker 15 10,42%
Jeg har et perfekt språk og er et godt forbilde for barna 6 4,17%
Sier et ord i ny og ne selv om barna hører på 41 28,47%
Jeg banner, men aldri foran barna 10 6,94%
Jeg banner mye, også foran barna 2 1,39%
Jeg banner litt foran barna, men prøver å skjerpe meg 52 36,11%
Jeg irriterer meg over andre som banner 24 16,67%
Jeg bryr meg ikke om at andre banner 26 18,06%
Mannen/kona banner, men jeg banner ikke 4 2,78%
Jeg er kristen, banner mye 1 0,69%
Jeg er kristen, banner litt 3 2,08%
Jeg er sjømann, for helvete 6 4,17%
Jeg gir rett og slett faen, dustepoll 6 4,17%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 144. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 11:16   #21
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er språket deres? Banner dere?

Jeg banner en del når jeg er forbanna, ellers er jeg jævlig flink til å holde et helvetes sobert språk.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:22   #22
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er sjømann, for helvete. TAKK.

I tillegg skulle jeg kanskje hatt med: Jeg er nordlending, banner mye, og jeg er nordlending, banner ikke.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:24   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja. Jeg banner innimellom. Som regel "faen". Men sjelden/aldri foran barna. Men "herregud" kommer nok innimellom ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:24   #24
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg banner når jeg er på fotballkamp! Det gjør jo vi alle! Ellers prøver jeg å banne minst mulig hjemme. Sier feks at nå er jeg "så forbaska sint" osv. Herregud sier jeg mye, har aldri tenkt på det som banning. Jeg syns det er ekkelt å høre på folk som banner i hver eneste setning, spesielt når ungene er til stede, jeg blir direkte uvel. Og jeg merker at jeg blir veldig påvirket av det og kan lett begynne å banne selv, og må tenke meg mer om før jeg snakker osv.

Gammel 25-10-09, 11:27   #25
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser ikke på herregud som banning, men kanskje litt stygt.

Gammel 25-10-09, 11:28   #26
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg banner innimellom og bruker da 'stygge' ord. Herregud er, i min bok, ikke et stygt ord... Jeg er ikke kristen, men unngår stort sett å banne når jeg er sammen med noen som er det.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:29   #27
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

For meg er det en stor forskjell på å banne i affekt og å ha banning som en naturlig del av dagligtalen. Folk som banner i annenhver setning (uten at de nødvendigvis er sinte eller opprørte) ser jeg på som litt "enkle."

Veldig enig med rine

Ellers banner jeg nok litt når det trengs, men jeg har barn helt blottet for banning av en eller annen mystisk grunn

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:33   #28
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker alle de styggeste ordene ganske hyppig. Spesielt i trafikken når jeg blir nervøs.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:34   #29
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Vi har nok veldig mange delte meninger om hva som er banning, og hva som er srygge ord. Herregud er et ganske stygt ord synes jeg, men jeg synes bare jævlig, faen, helvete og satan er banning. Og det synes jeg også er stygge ord.

Gammel 25-10-09, 11:38   #30
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan finne på og banne om jeg slår meg så jeg får skikkelig vondt. Men ellers banner jeg ikke. Jeg sier herregud rett som det er, men jeg har aldri sett på det som banning. Er det banning altså? Jaja, da banner jeg vel likevel da. Faktisk ganske mye også. Jeg sier herregud foran ungene også. Jeg er vel den aller versteste.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:40   #31
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg banner når jeg er skikkelig sinna, eller når jeg slår meg kraftig. Da kommer det både det ene og det andre ut og ungene prøver å oppdra meg til å finne et mer hensiktsmessig språk i slike situasjoner. Det språket tror jeg ikke fins.

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:40   #32
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner mer enn jeg egentlig synes er kult, men what the fuck.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:50   #33
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Jeg banner.

Sjelden med barna til stede, men det skjer noen ganger. Målet er at det aldri skal skje i deres nærvær. Har noen venninner og folk i familien som jeg ikke banner når er til stede, vet de ikke liker det så da lar jeg etter aller beste evne være.

Gammel 25-10-09, 11:56   #34
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg banner som ville hælvete, ungene gjør det ikke og jeg prøver (dårlig forsøk er også et forsøk).Ungene synes litt synd på oss, fordi de er inddoktrinert med at om man har et dårlig språk vil man ofte bli missforstått som litt dum, begrensa og med et dårlig ordforåd.

Men vi har bytta ut endel banne ord med matvarer, det funker av en eller annen grunn.
Kraftutrykk som fisk og fiskepinne er hyppig brukt.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:58   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer en glose i ny og ne av heller lite pen karakter, må jeg innrømme. Jeg prøver så godt jeg kan å skjerpe meg, og jeg unnlater å banne foran ungene.

Hm... Lurer på om jeg skal adoptere era sin taktikk og forsøke bytte ut banneordene med andre ord. Jeg er forresten blitt flink til å si "Farao" i det siste, det er vel ikke stygt, eller?

Gammel 25-10-09, 11:59   #36
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Kraftutrykk som fisk og fiskepinne er hyppig brukt.

Selv bruker jeg aldri utrykk som betegner kjønnsorganer når jeg banner.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 12:00   #37
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg blir ikke irritert, men litt flirfull av de som banner i hver setning. Sliter litt med å ta de serisøt.

Eller de som putter inn banneord der det egentlig ikke passer inn, slik som f.eks. "det eksplofaenmegderte".

Gammel 25-10-09, 12:26   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nordlending, ikke kristen, og banner veldig sjelden, men det hender, men ikke så barn hører det. Mest når jeg er alene, faktisk. Jeg bryr meg ikke om at andre banner, men skvetter litt mentalt når små barn gjør det, eller voksne gjør det i påhør av små barn, fordi det ikke faller meg naturlig. Men jeg blir ikke sjokkert eller moralsk forarget av det.

Gammel 25-10-09, 12:33   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner litt, men det går mest i "shit" og "fandens oldemor" og slike ting. Jeg liker ikke voksne som banner mye, og kjønnsorganbanneuttrykk liker jeg virkelig ikke. Selv om jeg nok selv har kalt noen en folapip en gang eller to.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 12:37   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, i trafikken banner jeg litt ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.