|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Min mor ønsker seg ett nytt sjal... da hun ikke finner igjen det forrige jeg heklet til henne
![]() |
#2 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Min mor ønsker seg ett nytt sjalHva med et englemaskesjal?
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Min mor ønsker seg ett nytt sjaldet var et slikt sjal hun fikk sist, og som hun nå ikke finner igjen. Tenkte at jeg kanskje kunne lage et annet nå, i tilfelle det dukker opp igjen.
![]() |
#4 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Min mor ønsker seg ett nytt sjalBare et spørsmål: må det være en sånn rufsete garntype for at det skal bli fint?
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Min mor ønsker seg ett nytt sjalKiri er enkelt. Kan strikket i omtrent hvilket som helst garn, bare det ikke er veldig tykt.
![]() |
#6 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Min mor ønsker seg ett nytt sjalJeg har strikket et sjal som heter Flower Basket i to forskjellige typer garn: Tynn alpakkamerino fra Bånsull også Alpakkasilkegarnet Chiri fra Rauma (?). Samme pinnestr begge gangene. Det tok vanvittig mye lenger tid å strikke sjalet stort nok i det tynne garnet ifht Chiri. Resultatet var mykt og fint i begge garntypene. Så hvis du er ute etter et sjal som ikke skal ta for lang tid vil jeg anbefale deg å velge noe litt tykt garn. Jeg har ikke link til Flower Basket, men Kiri er nokså likt og har samme prinsippet der du starter øverst i nakken og øker utover. Tror det ville blitt veldig fint i Chiri |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Min mor ønsker seg ett nytt sjalJeg har også strikket noen flower basket sjal, da i det tynneste Evilla garnet. Greit mønster, men man må jo følge med. Har også strikket det superenkle Levinasjalet, la vekt på at det skulle være varmt så jeg strikket det i en tråd Evilla (ull) og en tråd alpakka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Min mor ønsker seg ett nytt sjal |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Min mor ønsker seg ett nytt sjalKiri er ikke fryktelig vanskelig. Du kommer veldig fort inn i det.
![]() |
#12 |
snur
|
![]() Sv: Min mor ønsker seg ett nytt sjalSpørs litt hva hun skal bruke det til da. Jeg strikket ett superenkelt sjal til mamma i fjor. Strikket som ett diagonalt nøstebarnteppe ett hespe av det samme som brukes til teppet, veldig enkelt
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Min mor ønsker seg ett nytt sjalDette ligner en anelse på Kiri-sjalene, men har norsk oppskrift og er dertil mye lettere å strikke for en som har angst for engelske oppskrifter, slik som meg ...
![]() |
|
|