Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hjemløs katt har flyttet inn

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 11:20   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Hjemløs katt har flyttet inn

I en 2 ukerstid ca har en hjemløs (?) katt tigget om husly hos oss. Med en gang en dør åpnes, kommer han springende inn. Og vi sender han ut...
Kommer vi kjørende, kommer han springende.
Setter vi oss på verandaen, er han jammen der og.
Vi har hatt annonse i avisa, uten respons.
Vi har snakket med Kattens vern i byen vi bor i. Og dyrelegen er informert. Katten er rundt huset vårt lell. Han er innmari kjælen, og kontaktsøkende. Det må vel bety at noen eier han? Han er noe tynn, men virker frisk og fin.

Vel, han får ikke mat med oss. Vi har jo hørt at man ikke mater katter man ikke vet om har hjem?

Men katten er her lell. Og siden han ikke har fått flyttet inn til oss, så har han flyttet inn i fuglebrettet vårt på verandaen. Han gir visst ikke opp han her

lille frøken (?) hjemløs nyter det nye huset sitt.

Jeg kjenner at jeg er veldig lysten til å dra på butikken og kjøpe teppe og kattemat. Katten er så skjønn
Sambo får vel noia om jeg lar den flytte inn...

Sist redigert av tinkadott : 27-10-09 kl 11:26. Årsak: la til bilder
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 11:25   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemløs katt har flyttet inn

Så søt! Hjemme hos min mor bor det to slike hjemløse pusekatter, dvs de er ikke hjemløse nå lenger. Som dyrlegen sa da hun steriliserte hun ene: "Her er det ei som har vært heldig skjønner jeg".

Gammel 27-10-09, 11:26   #3
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

For en vakker katt!! Adopter, adopter!! Du har intet å tape, når dere har satt inn annonse og ingen har respondert så er alt lov!! Det at den er kontaktsøkende kan jo også bety at den trenger noen å ha kontakt med, at den savner en eier....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 12:08   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er eneste måten jeg hadde fått lurt inn en kattepus i huset vårt... Så jeg håper egentlig at en hjemløs katt skal legge sin elsk på oss. Den var nydelig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 12:33   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Herlighet så nyyyydelig da

Katter har det med å vite hvem som er snille og det ser ut som denne har valgt dere. Fine pusen.

Åh for en nydelig utsikt dere har.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 12:39   #6
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil påstå at dere har gjort hva dere kan for å ikke knytte denne katten til dere om det så var at den hadde et annet, godt hjem. For meg kan det se ut som denne katten har katteinfluensa, eller i alle fall luftveisinfeksjon (det mørke rundt nesen), og det igjen indikerer at den ikke er vaksinert og tatt vare på slik som katter skal og bør tas vare på. Jeg hadde kjøpt inn (god) kattemat og et teppe prompte!

Husk å sterilisere/kastrere og vaksinere. =)

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 12:43   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

iiik! katteinfluensa??? hva i all verden er det?

Sambo må virkelig overtales Big time om dette skal gå!

Gammel 27-10-09, 12:44   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

noen som kan tippe hvor gammel den er?

Gammel 27-10-09, 12:45   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Åh for en nydelig utsikt dere har.

Den er det ingenting å si på nei

Gammel 27-10-09, 12:46   #10
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

iiik! katteinfluensa??? hva i all verden er det?

Ikke noe skummelt, og slett ikke smittsomt til mennesker. Det er også lett å bli kvitt, men en tur til dyrlegen er nok nødvendig uansett om du vil ha pusekatt.

Alder er veldig vanskelig å anslå, men en dyrlege vil nok kunne hjelpe deg med det også. =) Lykke til.

Etter å ha sett litt på bildene vil jeg nok tro det er en ganske ung pus, siden ørene ser veldig store ut i forhold til hodet.

Terry Pratchett

Sist redigert av Pappalille : 27-10-09 kl 12:47. Årsak: La til litt
Gammel 27-10-09, 13:12   #11
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Se det blikket daaa. "Jeg skal være bare snill og god hvis jeg får bo hos dere!" Jeg hadde adoptert den, uten tvil. :ømhjertet og fryktelig glad i katter:

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 13:16   #12
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Åh, jeg hadde adoptert den Enig i at den ser veldig ung ut. Og den trenger tydeligvis et hjem, ta godt vare på den dere

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 13:16   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også en slik på døra, men den har et hjem. Den bor 10 meter bortfor oss, men eierne driter i den. Den får aldri være inne, og den er ikke kastrert (svær hannkatt) og dukker ofte opp med "blåveiser". Synes så synd i den. Kan man ringe dyrebeskyttelsen om sånt mon tro? De tar virkelig ikke vare på katten og den går rundt hvileløst i området her og mjauer og ser helt shabby ut. Jeg får så vondt av den. Den har lagt sin elsk på oss, ungene mine er blitt glad i den og koser med den hele tiden når de er ute.

Søt pus, hvis dere vil ha katt så er det bare å ta den inn.

Gammel 27-10-09, 13:18   #14
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi har også en slik på døra, men den har et hjem. Den bor 10 meter bortfor oss, men eierne driter i den. Den får aldri være inne, og den er ikke kastrert (svær hannkatt) og dukker ofte opp med "blåveiser". Synes så synd i den. Kan man ringe dyrebeskyttelsen om sånt mon tro? De tar virkelig ikke vare på katten og den går rundt hvileløst i området her og mjauer og ser helt shabby ut. Jeg får så vondt av den. Den har lagt sin elsk på oss, ungene mine er blitt glad i den og koser med den hele tiden når de er ute.

Søt pus, hvis dere vil ha katt så er det bare å ta den inn.

Jeg hadde ringt dyrebeskyttelsen, helt klart. Det kan ikke skade. =) Spørsmålet er mer om de har ressurser til å komme.

Terry Pratchett
Gammel 27-10-09, 13:21   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det spørs. Forresten så husker jeg at mamma ringte dyrebeskyttelsen ang. sin nabo en gang, og de kom faktisk. Men da dreide det seg om nærmere 10 katter, som ble hentet. Nå er det jo bare 1, men jeg skal hvertfall høre med dem! Enkelte folk fortjener fader ikke å ha dyr!

Gammel 27-10-09, 16:10   #16
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

For meg kan det se ut som denne katten har katteinfluensa, eller i alle fall luftveisinfeksjon (det mørke rundt nesen), og det igjen indikerer at den ikke er vaksinert og tatt vare på slik som katter skal og bør tas vare på.

Vår kastrerte og vaksinerte hannkatt har alltid guffe rundt snuten og i øyenkroken. Han er frisk som en fisk, men han har nok litt skjøre slimhinner som reagerer på støv, vind og spesielt pollen. Det trenger overodet ikke være tegn på vanskjøtsel.

Gammel 27-10-09, 16:21   #17
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Så herlig!

Gammel 27-10-09, 17:30   #18
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

FOR et morsomt bilde, det første!!!

Søt katt da!

Gammel 27-10-09, 18:03   #19
Albertine
Passiv

Standard

Du vet sikkert hva jeg mener om saken. Den er bedårende!

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 22:37   #20
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Dette er eneste måten jeg hadde fått lurt inn en kattepus i huset vårt... Så jeg håper egentlig at en hjemløs katt skal legge sin elsk på oss. Den var nydelig.

Hehe...ja akkurat sånn er det her i heimen også!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.