Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-09, 20:24   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Ja altså. Vi har akkurat flyttet, og samtidig innsett følgende;

1) Vi slipper ikke unna Halloween nå som vi bor i hus.
2) Hvordan vi forholder oss til de små (og store?) som kommer på døren vår lørdag (eller er det søndag?) er utslagsgivende for ryktet vårt i nabolaget for all fremtid.
3) Vi kan likegodt svelge kamelen medhårs og kjøre om ikke akkurat full, så i allefall akkurat passe full Halloween-pakke.

Med dette melder selvfølgelig også spørsmålene seg i fleng;

1) Hva må vi gjøre? Kjøpe godteri er greit. Kle oss ut? Pynte utenfor huset? Pynte inni huset?
2) Hvor mange kan vi forvente at det kommer? (Les: Tenk om det blir for lite godteri!??)
3) Hvor mye godteri gir vi til hvert barn som kommer innom? (De får vel ikke forsyne seg selv?)
4) Hvilket godteri er godkjent?
5) Hvilket tidspunkt pleier besøkene å komme?
6) Er flaggermus passende Halloweenpynt eller må det være dødningehoder og gresskar?

Vi trenger altså dette inn med teskje, er det noen som vil forbarme seg over oss?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:29   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Jeg syns det viktigste er at godteriet innpakket. Jeg kjøper kun inn godteri som har embalasje. Det eneste du egentlige trenger er å ha Noe annet trenger du ikke.

Gammel 29-10-09, 20:30   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet heller ikke særlig om dette, men har fått med meg at godteriet bør være innpakket type i disse influensatider.

Tror ikke det trenger å være så utrolig mye godteri til hver, men du må regne med at mange ringer på så du bør ha nok.

Gammel 29-10-09, 20:32   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er nok? Og hvor mye gir man til hver? En innpakket ting?

Gammel 29-10-09, 20:33   #5
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du trenger ikke pynte veldig, men skal dere likevel åpne så er det jo gøy med litt pynt. Hadde vi vært hjemme i år hadde jeg gått for gresskar med lys inni. Da kan man lage gresskarsuppe til middag, noe som er kjempegodt!

Ellers ville jeg gått for innpakket godis, og en eller to biter til hvert barn som kommer. (Det kan jo hende at dere ikke får så mange på døra, det kommer helt an på nabolaget. Her er det mange som går, men de går stort sett til familier hvor det er klarert at det er greit å komme. Og de går i følge med en voksen.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:34   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøp inn snop som dere liker som da evt. kan spares til senre hvis det ikke går så mye.

Gammel 29-10-09, 20:35   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt utrolig lite pågang her oppe i villastrøket vårt, men vi har typisk gitt en kjærlighet, en Fox og en Dumle, liksom. Siden vi bare har hatt kjentfolk på døren, har vi hatt en bolle og sagt at de kan velge 2-3 ting.

Er det bare vestlendinger som går julebukk, eller? Vi har lagt oss på samme nivå som det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:36   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers har vi vårt første gresskar med lys i dag. Takk til Missa.

- No. 4 -
Gammel 29-10-09, 20:37   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har varierende mengder besøk... i fjor kom det EN gruppe, og mannen kooooste seg med at vi hadde altfor mye snop. Men, vi bor i borettslag, og året før var det 7 grupper, så jeg trodde jo det skulle komme flere, og hadde hndlet tilsvarende.

Går for innpakket snop (fox, karameller og denslags) og gir dem 2-3 biter hver, litt avhengig av megnden som kommer i løpet av kvelden. Vi har ikke noe pynt, men utlyset på er et vesentlig poeng, for avslått utlys indikerer at mn ikke er med på dette.

Flaggermus er nok helt ok!

Gammel 29-10-09, 20:44   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Dette trenger ikke være noe hpkus-pokus (pun intended), altså!

1) Hva må vi gjøre? Kjøpe godteri er greit. Kle oss ut? Pynte utenfor huset? Pynte inni huset? Dere trenger ikke pynte. Bare hvis dere gidder.
2) Hvor mange kan vi forvente at det kommer? (Les: Tenk om det blir for lite godteri!??) Hvor mange barn er det egentlig i nabolaget? Antakelig så mange (under ca 12 år)
3) Hvor mye godteri gir vi til hvert barn som kommer innom? (De får vel ikke forsyne seg selv?) Tja, vi pleier å gi et par tre karameller/seigmen til hver
4) Hvilket godteri er godkjent? Det har jeg ikke satt meg inn i. Men jeg tror innpakket godteri er mest akseptabelt i disse svineinfluensatider.
5) Hvilket tidspunkt pleier besøkene å komme? Etter mørkets frembrudd en eller annen gang..
6) Er flaggermus passende Halloweenpynt eller må det være dødningehoder og gresskar? Flaggermus er topp!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:54   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Kremt. Lørdag? Jeg trodde det var i morgen?

- No. 4 -
Gammel 29-10-09, 20:56   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

I morgen? Er det i morgen?? :hyl:

Gammel 29-10-09, 20:58   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Hm. Nei. 31.10, åpenbart.

- No. 4 -
Gammel 29-10-09, 20:59   #14
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Det er på lørdag. Men det kan hende det er noen som er tidlig ute. :erfart:

Gammel 29-10-09, 21:00   #15
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånne småposer med godteri er veldig kjekke. Mange små poser i en stor. Da er det innpakket godteri. Fås kjøpt veldig mange steder nå. Vi pleier ikke å gjøre så mye ut av det, annet enn å ha godteri til de som ringer på. Hvis du skulle gå tom slår du av utelampen. Da skal du i teorien være trygg for tricks.

Gammel 29-10-09, 21:00   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1) Hva må vi gjøre? Kjøpe godteri er greit. Kle oss ut? Pynte utenfor huset? Pynte inni huset?

Vi har hatt bitte-litt pynt utenfor huset + inni hvis vi har hatt en form for markering inne i samme anledning. Jeg har en heksehatt jeg bruker når jeg åpner døren.

2) Hvor mange kan vi forvente at det kommer? (Les: Tenk om det blir for lite godteri!??)

Vi har bare hatt 3 puljer med kanskje 3-5 barn i hver pulje.

3) Hvor mye godteri gir vi til hvert barn som kommer innom? (De får vel ikke forsyne seg selv?)

Jeg har pakket innpakket godteri inn i små cellofanposer. En pose til hvert barn.

4) Hvilket godteri er godkjent?

Innpakket godteri.

5) Hvilket tidspunkt pleier besøkene å komme?

Rundt barne-TV-tider.

6) Er flaggermus passende Halloweenpynt eller må det være dødningehoder og gresskar?

Meget passende.

Vi skrur av utelampen og ringeklokken hvis vi er tomme eller ungene skal legge seg - ingen kommer på besøk da.

Gammel 29-10-09, 21:00   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Kremt. Lørdag? Jeg trodde det var i morgen?

....jeg også

Gammel 29-10-09, 21:07   #18
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Vi pynter ikke, og vi lærer ungene at hvis utelyset er slått av så skal de ikke ringe på det huset.
Dumle, fox og annet innpakket snop pleier vi å ha. Så får de plukke to-tre stykker hver seg.
Her varierer antallet veldig, alder på nabolagsbarn og været tror jeg er utslagsgivende. Fra 30-40 til 5, tror jeg det har vært her.
Her pleier de å komme mellom 17-19 (20).

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 21:16   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg kan pynte med flaggermus!? Jeg tror jeg kan lære meg å like Halloween.

Gammel 29-10-09, 21:18   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Hvordan i alledager forklarer man denne "høytiden" for ungene?

Mei: Det kommer noen som har kledt seg ut og ringer på for å få godteri
Storebror: Hvorfor det?
Mei: ?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.