|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Metallica!!
|
Hva er det med disse helseteppene?Kan noen fortelle meg hvorfor folk stenger ungene sine inne i omtrent lufttette rom mens de går på kjøpesentre? Jeg lar meg sjokkere hver eneste gang jeg ser folk som har kledd på vognene med helsetepper og andre tepper. Hvorfor gjør de dette?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg er helt enig med det når det gjelder det at folk faktisk ikke skjønner at de må ta av ungene. Dette gjelder jo ikke bare barn som er babyer uten de som er større også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Nå virker de jo som om det er unntaket heller enn regelen og se en barnevogn uten teppe. Dette gjlelder sommer som vinter. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg slutter aldri å forundre meg over dette fenomenet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg synes det er ille når små babyer ligger altfor varmt, men at helseteppene lager "lufttette rom" det nekter jeg å tro.
|
|
|
#6 |
|
MORMOR
Sv: Hva er det med disse helseteppene?
Helseteppe lager vel ikke luftette rom, men jeg synes ofte det henger tette tepper over vognene også og disse gir ikke akkurat rom for mye luft inn i vogna. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Nå var det lufttette rom som sto i HI, og jeg må innrømme at jeg irriterer meg over at folk bruker feil benevnelser - kanskje spesielt fordi det blir vanskelig å skjønne hva folk egentlig mener. Hva betyr det egentlig det du sier at de "gir ikke akkurat rom for mye luft inn i vogna"? Mener du at det er mindre oksygen i lufta bak helseteppet enn forran?
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg hadde også helseteppe foran vogna av og til, men det dekket aldri hele åpningen, det var godt med gliper på sidene. Alternativet var en unge som ikke sov! Jeg hadde også sovet bedre med et helseteppe foran ei vogn enn å ligge midt i lyset med 100 ansikter stirrende inn i vogna. Men jeg er enig i at det er sykt å dekke hele åpningen hermetisk med et teppe, spesielt når det er varmt, jeg har sett det flere ganger.
|
|
|
#9 |
|
MORMOR
Nei, jeg mener ikke at det er mindre oksygen i lufta bak et helseteppe. Jeg skrev at tette tepper gir ikke akkurat rom for mye luft inn i vogna. Tror ikke jeg nevnte helseteppe. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg har også skikkelig aversjon mot disse teppene hengende på vogna; uansett type teppe. Men jeg har lært meg å tråkke forsiktig i slike tråder, for noen blir alltid veldig hissige.
|
|
|
|
#11 |
|
ekstremt trøtt
|
Eller de som syns det er så varmt at de må ta av seg jakka. Jakka legger de over voksiposen.
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg henger ofte en jakke eller et teppe over halve kalesjen på OTHen når (en sjelden gang) minsten skal sove der, da roer han seg fortere ned. Tviler på at det er skadelig eller noe som helst å ha det hengende over halve kalesjen. Håper ikke folk går rundt og irriterer seg over meg når de ser det. Det er jo forskjell på å pakke åpningen inn hermetisk og det å dekke det 50 % til. Han er selvsagt avkledd under, om vi er inne. Bare genser og bukse.
|
|
|
#13 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Man skal IKKE ha helsetepper heller foran åpningen. Det blir ikke luftsirkulasjon og det blir til slutt dårlig luft og veldig varmt inne i vogna. På sykehuset her får man klar beskjed på barsel at man ikke må dekke til åpningen med vanlig pledd eller helseteppe.
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Men da er det jo varmen som er problemet og ikke at "ungene trenger luft".
|
|
|
#15 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Vanlige pledd og til og med dyne har jeg sett, det blir visst mer og mer vanlig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Tja, hva gjør man vel ikke i en situasjon der ungen nekter å sove uten tildekking og man er desperat. Men det er jo selvsagt ingen unnskyldning for å la ungen ligge i svimlende hete. Men nå ER det forskjell på å dekke åpningen helt til, og å ha et teppe hengende foran halve åpningen for å skape litt ly for lys og inntrykk.
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Man kan jo selv putte et helseteppe over hodet og se hvor god lufta blir etter en stund. Det er riktignok mange hull, men .....
|
|
|
|
#18 |
|
Sånn passe sane
|
Jeg har ofte foran halve åpningen, nettopp for å skjerme mot sol. Ellers ikke.
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
|
|