|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har skolen program mot mobbing? | |||
| Ja, skolen har antimobbeprogram, og jeg kjenner godt til det |
|
34 | 62,96% |
| Ja, skolen har antimobbeprogram, men jeg kjenner ikke noe særlig til det |
|
10 | 18,52% |
| Nei, skolen har ikke antimobbeprogram |
|
1 | 1,85% |
| Jeg er usikker på om skolen har antimobbeprogram |
|
9 | 16,67% |
| Trengs ikke, bare snille barn på skolen hos oss! |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 54. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Skolene og planer mot mobbingHer om dagen kom jeg opp i en interessant diskusjon. Det gjaldt hvordan mobbing håndteres på skolene. Den ene jeg diskuterte med hevdet at så godt som alle skoler har ett eller annet opplegg mot mobbing. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Skolene og planer mot mobbingAlle skoler skal ha en mobbeplan. Det bør skolene informere om. På skolen jeg jobber på blir det informert om mobbeplanen og hva den innebærer. Da jeg var lærer i 1. klasse i fjor laget vi en mappe til alle foreldrene med informasjon, læreplaner osv. inkludert mobbeplanen. Ingen vits å ha en mobbeplan som ingen vet om. Dersom en skal få gjort noe i forhold til mobbing så må både foreldre, elever og lærere vite hva som skjer om det er mistanke om mobbing eller når mobbing oppdages. Sist redigert av Jessica : 30-10-09 kl 13:51. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skolene og planer mot mobbingSkolen til guttene har en plan mot mobbing. Den følger de så absolutt. Hver gang det har vært en episode blir dette tatt tak i med en gang.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skolene og planer mot mobbingSkolen sønnen min skal begynne på er en Olweus-skole, som er et antimobbeprogram. Dette står beskrevet på hjemmesiden til skolen under satsningsområder. I tillegg har de utarbeidet en egen handlingsplan mot mobbing, som man kan laste ned fra skolens hjemmsider.
|
|
|
#5 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolene og planer mot mobbingJa, skolen har antimobbeprogram, og jeg kjenner godt til det (Olweus)
|
|
|
#6 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolene og planer mot mobbingSkolen vi valgte å flytte 10åringen fra,(og som 2.klassingen vår fortsatt går på) hadde fram til sommeren 2009 ingen mobbeplan eller definisjon på hva skolen så på som mobbing. De kalte seg en Motskole, men det viste seg at Mot ikke anbefalte Mot-opplegget for barneskolene, og sa opp avtalen med skolen. Rektor velger likevel å bruke endel prinsipper fra Mot på tross av dette.
|
|
|
#7 |
|
Originala
|
Sv: Skolene og planer mot mobbingJeg krysset av for at de har det og at jeg kjenner godt til det. Det hadde nok vært mer korrekt å si at jeg kjenner til det, men det får så være. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skolene og planer mot mobbing
Så rart. Det er antimobbeprogrammet på skolen til guttene også. Og vi har som sagt fått kjempegod respons hver gang det har vært noen episoder.
|
|
|
#10 |
|
superbruker
|
Det kommer helt sikkert ann på hvor aktivt skolen bruker det programmet de har. Her har det blitt liggende i glemmeboka og brukes ikke aktivt.
|
|
|
#11 |
|
Ustabil
|
Sv: Skolene og planer mot mobbingSå har jeg selvsagt greid å stemme feil selv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#13 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne.
|
|
|
#14 |
|
One of These Days
|
Sv: Skolene og planer mot mobbingHer er det Olweus og Connect det går i. Begge fungerer bra. Jeg synes egentlig ikke det er så viktig hvilket program en skole har, bare skolen følger opp og bruker anti-mobbeprogrammet aktivt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
saftig
|
Sv: Skolene og planer mot mobbingSkolen til jentene har Olweus, men jeg kjenner ikke veldig godt til det. Jeg vet i alle fall at skolen ikke følger opp lovverket godt nok ifht dette.
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Sv: Skolene og planer mot mobbingHer bruker de olweus..... eller, de sier de bruker....
|
|
|
|
#18 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolene og planer mot mobbingSkolen til eldstejenta er som sagt en Olweusskole, og denne uka har de mobbing som tema. De jobber med det på skolen, og må tenke igjennom relaterte spørsmål hjemme. I tillegg arrangerer Fau foreldrekveld med mobbing som tema.
|
![]() |
|
|