|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kongen og svineinfluensaPreget av isolasjon grunnet smittefare sitter jeg på siste dagen i eget avlukke her hjemme. Har ikke kunnet klemt og kose med jentene på en uke, og er livredd for at vår eldste med astma skal bli syk av dette. Særlig når jeg kjente hvor syk jeg selv ble. Forrige fredag måtte jeg sitte døgnet rundt for å få puste, hadde fryktelig vondt. Fikk påvist lungebetennelse, så jeg har gått på både antibiotika og Tamiflu. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Kongen og svineinfluensa |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Kongen og svineinfluensaJeg kjenner mange som har tatt vaksine uten å være i noen risikogruppe. Jeg klarer ikke bli mer opprørt av at kongefamilen får det enn andre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Kongen og svineinfluensaDet snakkes så mye om symbolverdien til kongefamilien, det er derfor jeg reagerer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Curlingkone
|
Sv: Kongen og svineinfluensaJeg blir ganske opprørt når mennesker som ikke er i noen form for risikogruppe får vaksinen før noen som virkelig har behov for den.
|
|
|
#6 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Kongen og svineinfluensaJeg kjenner at jeg ikke bryr meg så veldig mye om at kongen og Co har fått vaksine. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Kongen og svineinfluensaJeg er rimelig sikker på at det er mange flere som har fått vaksine, uten at det skrives om det. Det er en viss symboleffekt for at det skrives om for de som fremdeles er skeptisk til vaksinen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Kongen og svineinfluensaSå lenge vi har monarki, så går dette på lik linje med at de evakueres/hjelpes først ut ved krig/okkupasjon. Jeg merker at jeg ikke klarer å hisse meg veldig opp, men kanskje jeg hadde følt det annerledes hvis vi hadde hatt svinet i hus.
|
|
|
#9 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Kongen og svineinfluensa
Jeg bør vel være ærlig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Sv: Kongen og svineinfluensaJeg syns ikke at de skal ha noen særfordeler. Det er kronikerne først. Basta bom! Så langt kongefamilien ikke er kronikere så skal de ikke ha noen vaksine før det er ikke-kronikerne sin tur. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Kongen og svineinfluensaTjah. Jeg skjønner poenget ditt med den prinsipielle kongemotstanden, altså - den deler jeg absolutt - men hadde vi hatt en president, ville sikkert vedkommende fått en av de første vaksinedosene. Det er så upraktisk når statsoverhodet dør eller blir syk i ukevis.
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Saken gjør meg midlertidig blind. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Det mener du vel ikke? At det er veldig feil at konge, president eller annet statsoverhode/regjering får dette som noen av de første, men at det er greit at rike folk kan kjøpe seg til det foran behovstrengende.
|
|
|
#14 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Kongen og svineinfluensaKjenner at jeg ikke klarer å hisse meg opp over dette gitt.
|
|
|
#15 |
|
Sånn passe sane
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Kongen og svineinfluensaDet irriterer meg mer enn grenseløst at små kommuner har vaksinert hele sin befolkning, også friske, mens større kommuner ennå ikke har fått vaksinert risikogruppene. Skremmende og veldig galt!!
|
|
|
#17 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Greier ikke å la være og tenke på avisoverskriften, jeg:
|
![]() |