Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Smittefarlig smågodt til Halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-09, 15:34   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smittefarlig smågodt til Halloween?

Jeg vasker også ofte hendene etter å ha tatt på slike, men det har med at jeg ikke makter at det lukter metall av hendene mine. Uhumskheter bryr jeg meg ikke så hardt om.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 15:36   #22
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det at det smitter mer gjennom direkte dråpesmitte enn via passive stoff er vel ikke akkurat et argument mot å gi innpakket godteri. Jeg vasker hendene godt etter å ha vært på butikken og kollektiv transport også. :hysterisk, åpenbart:

Jeg argumenterer verken for eller imot, jeg opplyser.

Gammel 30-10-09, 15:38   #23
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Smittefarlig smågodt til Halloween?

Jeg har også kjøpt innpakkede godsaker, ikke særlig miljøvennlig da...

Gammel 30-10-09, 15:49   #24
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Halloweengodteri er alltid innpakket godteri her hos oss. Poden er opplært til å styre unna det som ikke er det. Dette er innført lenge før svinepandemien. Har fått med meg artikkelen i Aftenposten om at det er liten risiko for smitte på den måten, men det er da mye annet som kan komme med godteriet på den måten.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 16:33   #25
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt godteri i løsvekt, mye av de er allerede innpakket. Vi i familien er alle vaksinert og jeg tenkte at jeg pakket de inn selv i sølvpapir så ungene kunne gi en "pakke" til hver som kom på døren.
Om foreldrene så velger å kaste det, er opp til dem. Vi har nå ihvertfall hygienen og er ikke smittefarlige og har samvittigheten på vår side.
I tillegg så tar jeg aldri det fremste godteriet, jeg "graver" litt, for å unngå akkurat disse som stikker neven inn..
¨r

Gammel 30-10-09, 16:34   #26
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har kjøpt godteri som er innpakket i papir.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 16:37   #27
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Her gikk det i Dumle, Marabou eller hva den heter, Smørbukk fløtekarameller og små esker med rosiner for å være på den sikre siden. Altså, alt innpakket..

Alt kan fortæres av mor og-/ barn om noe skulle bli igjen

Gammel 30-10-09, 16:49   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Var det jeg tenkte ja, vet jo aldri hvem som har tatt i snopet. Da kjøper jeg Fox, Twist og sånt.

Twisten koster 70 kroner pakken, så den spiser jeg selvsagt selv. Sånne små fox, Dumle, Smørbukk og mini-skjokolader ala Daim, Japp, Twix o.l. går derimot i halloween-posene. Smågodt brukes med andre ord ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 16:50   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg har kjøpt godteri i løsvekt, mye av de er allerede innpakket. Vi i familien er alle vaksinert og jeg tenkte at jeg pakket de inn selv i sølvpapir så ungene kunne gi en "pakke" til hver som kom på døren.

Sånt hadde jeg kastet, ikke pga svineriet som herjer, men håndhygiene generelt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 16:52   #30
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Innpakket sjokolade blir delt ut her ja, jeg tenker å bruke plasthansker for å dele ut, så barnehendene får holde puselankene sine borte fra skåla mi, så skal jeg fordele i posene.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 16:55   #31
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Her kjøper vi innpakket godt, det hadde vi gjort selv uten svineinfluensafare.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 18:08   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg vært og handlet. Kjøpte Dumle (sånne små innpakkede i pose), sånne Maoam-karameller eller hva de heter, fruktkarameller og noen innpakkede småsjokolader.

Så får vi da bare håpe noen unger ringer på i morgen kveld.

Gammel 30-10-09, 18:20   #33
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper alltid inn innpakket godteri til slike anledninger, og det samme gjør jeg til godteposer i barnebursdager.

Gammel 30-10-09, 18:25   #34
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på nidars fabrikkutsalg og kjøpt en boks med innpakket sjokolade. Mannen får sine favorittbiter. Dessuten en drøss røde kjærligheter.

Hekseskålen (grusom stygg i plæst fått av svigermor er ferdig allerede.

Har droppet smågodt i år, men mannen hadde kjøpt inn tonnevis med krokkodiller, så lørdagsgodt fram til jul er sikret. (Ikke kjøpt i vanlig butikk)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 19:00   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ullmor, kommentaren var til Aftenposten, ikke deg Hvis noen kunne si fra til dem også?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 22:55   #36
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hm... da jeg så oppi smågodtet så var det faktisk ytterst lite som ikke var innpakket så det går til ungene innomhus. Så da er den problematikken løst.
I tillegg legger jeg ballonger og klistremerker i boksen så kan de velge seg et par ting hver.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.