Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nå er jeg litt fortvilet her. Angående syprosjekt

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-09, 17:06   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg litt fortvilet her. Angående syprosjekt

Jeg holder på med et syprosjekt til en veldig god venninne som fyller 40 år.
Jeg syr en ullkjole med hjerte-applikasjoner. Hun ønsker seg nemlig veldig en slik kjole.
Stoffet og mønsteret har jeg kjøpt hos Stoff og Stil.
Kjolen har jeg klipt, samt hjertene. Begge hjertene har jeg brodert på og sydd de fast til kjolen.
Kjolener sydd sammen i skuldersømmene.
Str.44 mønster kjøpte jeg , venninnnen min er ca str. 42, men jeg kjøpte 44 for å være sikker. Nå ser jeg at kjolen er i størrelsen 36/38.

Hva gjør jeg nå? Dette er forferdelig trasig når mønstret er feil, stoffet er ferdigklipt og applikasjonene er på kjolen.

Legger forresten ved bilder av de to hjertene.
Jeg fingerheklet i samme garn som jeg borderte med og sydde det fast rundt hjertene. Planen er å sy på en kant i samme fingerheklet rundt, fra det ene hjertet og rundt bak.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde 630.jpg (88,0 KB, 137 visninger)
Filtype: jpg Bilde 631.jpg (94,2 KB, 154 visninger)
Gammel 01-11-09, 17:08   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er jeg litt fortvilet her. Angående syprosjekt

Så nydelig det ser ut!

Kan du legge inn "sidekiler" i sømmene på kjolen - altså slik vi gjorde med buksene en gang på 80-tallet om du husker?

Gammel 01-11-09, 17:12   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Så nydelig det ser ut!

Kan du legge inn "sidekiler" i sømmene på kjolen - altså slik vi gjorde med buksene en gang på 80-tallet om du husker?

Takk. Ja jeg kan muligens det, men jeg er redd den også er for trang over bysten, altså fra skuldrene og opp. Samt ermene.
Ellers tenkte jeg det du foreslo, men jeg har ikke nok stoff som er langt nok til å felle inn.

Surt, for jeg har lagt ned endel arbeid i den allerede.

Gammel 01-11-09, 17:14   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så eitrande kjedelig!

Har du fått feil mønster fra Stoff & Stil - altså at det var merket feil? I såfall ville jeg ha klagd, om ikke noe annet enn for å få ut litt gruff.

Gammel 01-11-09, 17:59   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Så eitrande kjedelig!

Har du fått feil mønster fra Stoff & Stil - altså at det var merket feil? I såfall ville jeg ha klagd, om ikke noe annet enn for å få ut litt gruff.

Ja, det er merket str.44 , men kjolen passer meg. Da sitter den ikke løst heller. Mønsteret var inkl 1 cm sømrom.
Ja, innimellom er det deilig å få ut litt gruff.

Gammel 01-11-09, 18:17   #6
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Wow, for en venninne du er. Ser ut som en nydelig kjole.

Tror jeg ville tatt opp dette med S&S altså, men selv om du får nytt så får du kanskje litt dårlig tid?

Gammel 01-11-09, 18:25   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, så nydelige hjerter! Ellers er det vel bare å klage, veldig kjedelig når det blir slik.

Gammel 01-11-09, 18:35   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Jeg skal i bursdag neste lørdag. Denne helgen passet vedlig bra å bruke til dette syprosjektet. Nest ehelg skal vi feire min datters 22 års dag.
Kjedelig dette.
Ringer de imorgen for å høre hva de sier. Må vel antagelig kjøre ut dit tenker jeg.

Gammel 01-11-09, 18:40   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Æsj, så kjedelig. Håper du får nytt stoff og mønster, og at du rekker å få sydd kjolen ferdig.

Det er forresten en veldig flott gave, så snill du er!

Gammel 01-11-09, 18:46   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Utrolig kjedelig. Det spørs om ikke det blir litt drøyt å utvide den fra en str. 38 til 44 ja ... Du får ta en telefon eller kjøretur i morgen, for du burde om ikke annet få en kompensasjon dersom feilen ligger i feilmerking fra S&S.

Kjempefin gave!!

Gammel 01-11-09, 18:56   #11
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjedelig å få feil mønster, er nok ikke lett å sy ut så mange størrelser.

Men så flink du er, kjempefin gave da!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 19:18   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Om jeg får nytt mønster og stoff, så skal jeg fint rekke kjolen. Det er applikasjonene som byr på litt utfordring.
Heldigvis er det ikke applikert rett på , men det var litt jobb å sy fast det heklede båndet rundt hjertene.
ÆSj, det er ganske kjedelig.
Det må jo være feilmerket mønster. Greit å tahøyde for at mønstrene er litt små i størrelsen , men jeg tok en størrelse større en jeg strengt tatt hadde behov for. Tenkte at det er greiere å sy inn litt enn om den skulle bli for liten.

Siden dette er et hemmelig prosjekt , kan jeg ikke be om målene til venninnen min heller.

Takk for svar alle sammen.

Gammel 02-11-09, 10:06   #13
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Dette ville jeg tatt opp med S&S, ja! Jeg ville krevd nytt stoff også. Ta med deg de utklippede delene, samt mønsteret. Lykke til.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:20   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spent på hvordan dette ender.
Er ellers imponert over den flotte gaven, du er kjempeflink!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:22   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Har ikke noe råd å komme med, men vil bare kommentere hvor nydelig det ser ut.

Gammel 02-11-09, 10:27   #16
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Surt da Angelique.

Det ser nydelig ut, håper det ordner seg og at du rekker det.

Gammel 02-11-09, 11:11   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Har snakket med Stoff og Stil nå. Jeg skal ut dit rett etter jobb i dag.
Får dekket nytt stoff, det eneste kjipe er at de er tomme for det jeg har kjøpt. De hadde et annet stoff som ligner. Ender kanskje me då måtte brodere de hjertene helt på nytt. Kjipt.
De sa at det kan skje at mønster ligger feil, mitt er merket med 44, men det er absolutt ikke 44 i pakken.

Egentlig litt oppgitt, men jeg har bestemt meg for at hun skal få denne kjolen som hun ønsker seg så.

Har fått stikket endel på Nin-skjerfet da.

Gammel 02-11-09, 11:29   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Går det an å klippe ut en større del av stoffet med applikasjonen på, og integrere det i det nye mønsteret?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:31   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var en kjip opplevelse, men godt at SS gir deg nytt stoff i riktig størrelse.

Så flink og snill du er og kjolen blir jo flott.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 13:10   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Straks igang med ny kjole. Nytt stoff som er supert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.