|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Halloween-feiringFør jeg fikk barn - syntes jeg denne nye "tradisjonen" bare var noe tull oppfunnet av handelsstaden og brydde meg rett og slett ikke om den.
Eggkasting/doruller og slikt har jeg heller ikke sett noe til her - og har ikke sansen for en slik feiring av dagen. Men her i nabolaget er det barnesanger på lik linje med min tids julebukker.
|
|
|
#62 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Halloween-feiringJeg ... Jeg vet ikke hva jeg skal si altså. Herregud Sitron, det er forskjell på Vigrid og Halloween. Alle har da prinsipper som de overfører til barna sine uansett, men jeg ser ikke poenget med å nekte dem uskyldige feiringer fordi man ikke LIKER en tradisjon. Det å gå rundt og hate folk med en annen hudfarge er noe man må jobbe imot uansett.
|
|
|
#63 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Halloween-feiringKlart det er forskjell på Vigrid og Halloween. Det er ikke det som er poenget. Du sa at barna må få velge og du nevnte spesifikt religion. Og Vigrid er da til dels en religiøs organisasjon. Så hvorfor skal de ikke få velge selv da?
|
|
|
#64 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Halloween-feiringVel, de får jo velge selv når de blir store nok, jeg kan vel ikke akkurat stoppe dem om det er Vigrid de vil joine, men jeg kommer absolutt til å si fra at jeg er helt imot det og vise min avsky. For er det noe jeg ikke tolererer er det mobbing og rasisme. Og det lærer jeg barna mine fordi jeg mener det er riktig, så får jeg bare håpe de hører på meg.
|
|
|
#65 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Halloween-feiringTja, vi har jo tatt inn mange nye tradisjoner i vår kultur før, alt vi har av tradisjoner har jo dukket opp en eller annen gang, ofte påvirket av andre kulturer. Bare se på julen, som er relativt lik i mange kulturer, det er liksom ikke vi her som har "funnet opp" den, men vi har adaptert den til våre forhold. (Dette med å å tigge kommer visstnok med utvandrere fra Irland.)
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Halloween-feiringJeg synes Halloween er ganske morsomt jeg. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Halloween-feiringJeg liker fest og moro og karneval, jeg liker ikke en feiring som dreier seg om død og uhygge. Det ble ikke bedre av at vi fikk et par på døren med masker som definitivt ikke var søte eller koselige, de skremte vettet av guttene - i den grad at eldstemann fikk sitt første, ordentlige mareritt. Han var vettaskremt. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Halloween-feiringJeg har ikke vært særlig fan av Halloween feiring tidligere, dengang jentene mine var små.
|
|
|
#69 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Halloween-feiring
Det er jo det som er det beste.
|