Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å få tilgang til blogger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 09:54   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få tilgang til blogger

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg tenker som så at det kan være at brukeren føler det som et "press" når de får et sånn spørsmål. At mange synes det er vanskelig å si nei.

Noen synes kanskje det er vanskelig å si nei. (Hvis noen synes det er veldig vanskelig å få sånne spørsmål, burde de antagelig ha bloggen sin et annet sted, der den ikke vises.) Men ganske mange blir glade for å bli spurt, og sier at de ikke legger til folk uten at de spør selv, så det er jo også noe å tenke på.

Gammel 04-11-09, 09:54   #22
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt OK å spørre, men man må takle å få et nei. Jeg synes det er lettere å svare ja hvis jeg kjenner eller "kjenner" vedkommende (eller har lyst til å bli bedre kjent). Jeg synes også det er lettere å svare ja hvis det er brukere som har blitt etablert i bloggorama - helst med egen blogg, men ellers er kaffebloggen en god start.

Gammel 04-11-09, 09:56   #23
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men da har du ikke bedt om å ikke ha det heller.

Jøss, er dette virkelig en aktuell problemstilling? Hvorfor skulle noen være interessert i å ha noen i bloggen sin som har sagt i fra at de ikke vil være der?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:58   #24
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er helt greit at spørsmålet kommer opp, og svarer nei hvis det ikke treffer mine kriterier for tilgang. Jeg skriver nemlig ganske sjeldent, men i egne øyne utleverende om mine vanskeligste utfordringer eller følelser.

Når jeg er i en blogg kjenner jeg forpliktelse til å delta positivt der, og det er ike alltid det er like lett å få til. Derfor har jeg for egen del høy terskel for å spørre andre om tilgang. Jeg er ikke redd for å få nei, men jeg har blitt ignorert en gang, og det kjentes litt ekkelt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:58   #25
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det er helt greit å spørre, så lenge man aksepterer et nei uten videre. Man kan jo få ja også.

Gammel 04-11-09, 09:58   #26
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jøss, er dette virkelig en aktuell problemstilling? Hvorfor skulle noen være interessert i å ha noen i bloggen sin som har sagt i fra at de ikke vil være der?

Det lurer jeg også på.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 10:04   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tør liksom ikke å spørre, jeg er redd for å få nei på et vis. Og redd for å trenge meg på og legge press på den jeg spør. Og nå r jeg først har fått tilgang et sted, føler jeg at jeg bør bidra der også og det forplikter på et vis mer enn jeg er sikker på at jeg greier å følge opp, i og med at jeg ofte glemmer at disse bloggene finnes.

Men hvis jeg hadde hatt blogg, ville jeg egentlig bli glad for at folk spurte. *liker at andre viser interesse*

Gammel 04-11-09, 10:07   #28
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger forøvrig aldri til folk som spør. Om jeg legger noen til, så er det fordi jeg finner ut at de bør ha tilgang.

Gammel 04-11-09, 10:10   #29
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger til stort sett alle jeg ser, og fjerner ingen med mindre de spør eksplisitt og direkte om å få slippe.

Gammel 04-11-09, 10:18   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe sted man har en oversikt over hvilke blogger man har tilgang til? Eller har man tilgang til alle man kan se på hovedsiden, de man ikke har tilgang til er helt gjemt?

Gammel 04-11-09, 10:19   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det noe sted man har en oversikt over hvilke blogger man har tilgang til?

Jepp, blogglisten. (Men du kan ikke se om du har tilgang fordi bloggen er åpen for alle, eller fordi du er en av de heldige utvalgte.)

Gammel 04-11-09, 10:19   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Så svaret er at du kan ikke se de bloggene du ikke har tilgang til. (Men det er synlig under folks avatar om de har en blogg.)

Gammel 04-11-09, 10:20   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha, takk.

Gammel 04-11-09, 10:28   #34
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har spurt om å få tilgang i noen få blogger, men har forsøkt å spørre på en måte som gjør det lett for bloggeren å si nei dersom de ikke vil ha meg der. Jeg blir ikke fornærmet om jeg ikke får tilgang, og heller ikke om jeg blir "kastet ut" av en blogg.

Jeg blir i grunnen sjelden fornærmet. Kanskje ingen tør å fornærme meg? Jeg er jo ganske skummel.

Gammel 04-11-09, 11:16   #35
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg tror kanskje jeg føler litt at jeg burde ha en blogg selv for å kunne be om tilgang på andres. Kan jeg se på din, så kan du se på min liksom.

Ja det samme tenker jeg. Det er flere jeg kunne tenke meg å be om tilgang til blogg, men siden jeg enda ikke har mulighet til å opprette min egen blogg så føler jeg at det blir feil av meg å spørre. Jeg er jo som sagt ny her også så det er vel begrenset hvor mange som vil gi meg tilgang i utgangspunktet. Jeg kjenner også litt på dette med å få innpass hos andre, som ny tar det jo litt tid å finne sin plass på forumet, føler til tider at det er mye interne bekjentskaper her inne. På den annen side er det jo naturlig at det blir slik etterhvert som man blir kjent med folkene som "henger" her.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 13:21   #36
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er en Sitron-problemstilling. En helt reel en også. *løper og sjekker tilgangslista på bloggen min*

Jeg syns også det er litt vanskelig å be om tilgang til blogger, og har spurt om tilgang til en eller to, tror jeg. Hadde nok syns det var kjipt å få nei. :følerifølera:
Dog er en av grunnene til at jeg ikke ber om tilgang til blogger jeg kunne tenke meg å lese at jeg ikke har kapasitet til å være aktiv i særlig flere enn de jeg har tilgang til. Å bare lese uten å delta føles stalking-aktig.

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 13:27   #37
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er helt okei å spørre. Man får enten ja eller nei. Enkelt og greit.

Gammel 04-11-09, 13:30   #38
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har spurt et par ganger og det satt langt inne før jeg turde å spørre.
Da var jeg forberedt på å få nei, og det synes jeg man skal være uten å bli såra og vonbroten av den grunn.

Men sånn egentlig synes jeg det må være greit å spørre. Man får enten ja eller nei.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 13:35   #39
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns det er temmelig frekt å få tilgang når man ber om å ikke få det.

Oh bugger, jeg glemte å adde deg sist. Nuh skal det fikses.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 13:39   #40
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Oh bugger, jeg glemte å adde deg sist. Nuh skal det fikses.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.