Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du juleservise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 23:33   #61
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du juleservise?

Har kaffeservise fra Wedgewood, Masons Christmas Village som passer perfekt til Edmeserviset.

Gammel 09-11-09, 00:04   #62
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Nå har jo ikke vi julepynt en gang, så juleservise har vi iallefall ikke.

Svigermor, derimot, hun har tre(!) ulike juleservise. Jeg synes forsåvidt at de alle er jålete, men det er definitivt koselig da Uansett kommer jeg nok til å nøye meg meg hvitt servise og heller pynte opp med julestash på bordet ellers.

Gammel 09-11-09, 00:13   #63
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg fant ut en ting nå. Er Bergljot den samme som Chanett? Jøss. Jeg har lurt på i flere år hvor det ble av Bergljot.

Kan jeg aldri tenke meg at hun er.

Jeg har selvsagt ikke juleservise. Det skulle tatt seg ut. Og det blir jul hos oss hvert eneste år. Flott jul, til og med.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 01:05   #64
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har et servise som jeg har fått i bursdagsgave.
Koppene har grønne grantrær og mørkeblå himmel med sølvstjerner på. Det er egentlig ikke veldig vakkert og ikke veldig typisk julete, men jeg liker å ta det fram til andvent hvert år.

Gammel 09-11-09, 01:10   #65
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har juleservise. Ikke middagsservise, men kaffekopper og asjetter. Jeg hadde ALDRI I VERDEN funnet på å kjøpe noe sånt, men dette er noe jeg fikk av farmor for over tjue år siden. Jeg tror det tok ti år før jeg tok det i bruk, men nå synes jeg det er hyggelig å bruke det. Det er neppe noe dyrt og fint merke, men det er ganske diskré og overhodet ikke prangende.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 01:38   #66
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei. Absolutt ikkje.

Gammel 09-11-09, 01:45   #67
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har vi ikke. Synes det er mindre pent rett og slett.
Har noen julekrus som brukes til gløgg og kakao i julen.
Det er det eneste som kommer i nærheten avj uleservise hjemme hos oss.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:20   #68
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Nei det har vi ikke. Dvs vi har to krus som jeg fikk i julegave ett år, så de taes pliktskyldigst fram hver jul, men glemmer å bruke de.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:25   #69
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Nehei, DET er unødvendig. I medgift fra mannen (les svigermor) fulgte 12 deler i Kongle, så man kan si at her er det alltid jul. Hurra.

Gammel 09-11-09, 13:40   #70
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Nehei, DET er unødvendig. I medgift fra mannen (les svigermor) fulgte 12 deler i Kongle, så man kan si at her er det alltid jul. Hurra.

Er Kongleservice = jul Vi har hele Kongleservicet, fordi det var DET mannen falt for engang i tiden. Er definitivt ikke jul for oss og brukes hele året.

Har forresten Firkløveren sitt "Gammeldags Jul" på hytta. Begynte vel å spare på det for 12-13 år siden og synes det er koselig å ta fram i julen på hytta. Hadde garantert ikke begynnt å spare på dette servicet nå, men nå som vi har det, så blir det brukt.....

Synes juleservice er koselig jeg da , men selvsagt er det veeldig unødvendig med ett service man tar fram en gang i året....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:42   #71
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har engleservise fra PP. Dette tar jeg i bruk 1. søndag i advent og rydder vekk igjen 13. dag jul. Det er noe jeg setter stor pris på.

Jeg har både kaffe- og middagsservise fra denne serien, men middagsservice er temmelig nøytralt og kan fint kombineres med annet. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte dette for x antall år siden.

Gammel 09-11-09, 13:53   #72
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Engleserviset er kjempelekkert
Får man tak i det ennå?

Gammel 09-11-09, 14:04   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har jeg ikke. Eneste jeg kunne vurdert, var hvis jeg fant noe fra tidlig sekstitall som var litt abstrakt. Vi har ikke penservise heller, men hvitt som funker til hverdag og fest. Jeg har arvet et Figgjo kaffeservise av farmor og farfar som vi gjerne bruker til litt fint, men vi har ingen voldsom tradisjon på det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 15:04   #74
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Engleserviset er kjempelekkert
Får man tak i det ennå?

Det har dessverre gått ut av produksjon. Sørgelig!

Her er et par glimt av kaffeserviset....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 022_thumb[4].jpg (36,9 KB, 7 visninger)
Filtype: jpg 024_thumb[1].jpg (39,0 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg 028_thumb[1].jpg (36,0 KB, 4 visninger)
Gammel 09-11-09, 15:20   #75
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg har ikke juleservise. Har mange andre lekre serviser, bl.a. 3 forskjellige fra Greengate som er fint å kombinere til frokost og lunsj i julen.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 16:07   #76
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vi har nisseserviset til PP (kaffeserviset). Jeg har fått det av min avdøde svigermor og er derfor veldig glad i det og bruker det hele jula. Har glass og kakefat også.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 16:20   #77
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Har dessverre ikke juleservise, men skulle gjerne hatt det fine engleserviset!

Vi har hvitt servise med gullkant, og det egner seg fint til jul.

Gammel 09-11-09, 16:36   #78
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kom plutselig på at vi har fire grøttallerkener med nisse på. Vi er fem.

Gutta bruker dem når de spiser grøt, uansett om det er jul eller ikke. Det gjør de når jeg er ute og reiser med jobben.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 16:39   #79
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, ikke noe juleservise her i huset. Jeg orker heller ikke tanken på å skulle måtte oppbevare et helt servise til bruk bare et par uker i året, og jeg har heller ikke sett noen slike serviser jeg synes er spesielt pene. Det er jo så mye styr og stæsj ellers i jula at det i mitt hode blir overload med nisser og engler på tallerkenene også. Heldigvis har jeg ingen juleservisearv i sikte.

Gammel 09-11-09, 16:49   #80
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det har vi

Kjøpte komplett middagsservise, og kaffeservise til jul for 2 år siden.. fra -Nille.
Syntes det er kjempe fint jeg, og akkurat passe dyrt.
Til 18 stk betalte jeg vel under 3000,- og det er da med potet-boller, fat, salt/pepperbøsser, sausnebb osv osv osv.. OG kaffekanne

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.