Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 13:45   #21
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Har f ått mitt av mamma. Det er løvtynr og har en Geisha dame i bunnen av koppene. Kjempelekkert, men når bruker man sånt da?

Bruk det når som helst. Ingen grunn til å spare det til begravelsen din.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:46   #22
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, ja, det Ikea-serviset har vi også.

Jeg lurer på om vi bør ha noe helhvitt, så glad som jeg er i å pynte bord i alle regnbuens farger. (Og ikke minst lurer jeg på hva som har skjedd med hodet mitt etter at vi kjøpte hus! )

Gammel 09-11-09, 13:47   #23
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har edme og bruker det både til hverdags og fest. Dessuten noe ikeagreier som kun brukes når vi er alene.

Jeg har også kaffeservise til ørti. Blå måke har jo vært veldig UT, men jeg har alltid hatt dårlig smak og likt det.

+ noen veldig gamle som jeg er usikker på merkingen av og som jeg ikke tør bruke.
Bortsett fra Edme har jeg ikke noe kompltt servise og jeg har ikke samlet noe da mor alltid sa jeg skulle ha hennes. Slik gikk det ikke.

Men jeg har 2 sett med 12-14 middagstallerkner som er gamle og ikke brukes mye. Blandt anne disse fra Woods Ivoryware.

Sist redigert av Maz : 09-11-09 kl 13:57.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:48   #24
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det minner meg på at vi også har arvet et mokkaservise fra Figgjo som jeg ikke tør å bruke. Det har ulike pastellfarger utenpå og "gull" inni.

Morsomt å se bilder - mange fine saker her!

Akkurat det har jeg arvet av min kjære mormor. Det er så fint! Mitt har også små askebegre til hver kuvert, alle fruene som var på klubb hos mormor røkte selvsagt.

Gammel 09-11-09, 13:48   #25
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Så fort vi får en hylle til i vitrineskapet på kjøkkenet, tar jeg det ned fra loftstua og invitetet til te selskap.
Du har helt rett, skal vi ha det, må det brukes.

Gammel 09-11-09, 13:50   #26
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Grunnen til at jeg sjelden bruker det løvtynne, arvede kaffeporselenet er selvsagt primært at jeg ikke drikker kaffe... men også at det må vaskes opp for hånd. Da blir det lett til at jeg finner frem Teema-koppene istedenfor.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:50   #27
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Akkurat det har jeg arvet av min kjære mormor. Det er så fint! Mitt har også små askebegre til hver kuvert, alle fruene som var på klubb hos mormor røkte selvsagt.

Det gjorde farmor også, men det var nok dårlig med klubbing.

Gammel 09-11-09, 13:53   #28
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har helt enkle blå tallerkener fra Ikea til hverdags, og Vieux Luxembourg (hvitt med blå blomster) til pent. Og så har jeg et ganske lite arvet kaffeservise. Det er også hvitt med blå blomster.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:53   #29
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi har helt enkle blå tallerkener fra Ikea til hverdags, og Vieux Luxembourg (hvitt med blå blomster) til pent. Og så har jeg et ganske lite arvet kaffeservise. Det er også hvitt med blå blomster.

Står til nicket ditt, ja!

Gammel 09-11-09, 13:59   #30
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Figgjo Verde. Helt hvitt og helt enkelt.

Gammel 09-11-09, 14:01   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Ittala Ego:

Også Figgjo Cadiz kaffeservise:

Jeg har forresten også et moccasett som er helt gullbelagt, men har aldri brukt det. Det er ikke egentlig fordi jeg er så redd for å knuse det, men fordi alt blir så kaldt så fort siden koppene er så tynne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 14:02   #32
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Plastikk fantastikk fra Ikea vi også!
Hverdagsserservise heter Ida, -kjøpt på Ciro for mange år siden.
Penservise er Märtha fra PP som jeg samler på!

Juleserviset mitt finner jeg ikke bilde av, var vervepremie i bokklubben en gang i tida, lekkert i allefall!

Også har jeg et arvet kaffeservise som heter Fjellflora, på hytta!

Sist redigert av M&M : 09-11-09 kl 14:16.
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 14:06   #33
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Edme til hverdags, altså samme som liefje viser.

Og Sterling til fest, som Teofelia viser.

Og det aller, aller kuleste har jeg på hytta, og det er Clupea fra Figgjo (ikke mine bilder):

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 14:10   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dette har vi også ja, til guttungen. Samt noen b,lå i hard plast fra rema, også har han to knuselige barneserviser (karius og baktus, og prinseserviset)

Edit to add: Siden jeg har fått prikkeskryt av våt utsøkte utvalg av servise, føler jeg at jeg plikter å påpeke at dette er i tillegg til de mer tradisjonelle servisene jeg har nevnt lenger oppe i tråden...

Sist redigert av Malama : 10-11-09 kl 11:18.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 14:13   #35
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Til penbruk har vi hvit Saturn - både kafferservise og middagsservise til 12. Det er det samme som Lille Ru har, men i helhvitt

Til hverdags samler vi på Rosendahl Gran Cru - både til middag og kaffe (bilde lenger opp i tråden). Dette kombineres også med Origo-kopper (de rødstripete som Teofelia la ut bilde av). I tillegg fikk jeg nettopp 5 Mummi-kopper (Arabia) i bursdagsgave. De har jeg ønsket meg lenge

Har også et arvet middagsservise som jeg ennå ikke har brukt

Gammel 09-11-09, 14:16   #36
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og i tillegg har jeg allerede tilstått i den andre tråden at jeg har frokostservise med julemotiv også

Når det kommer til kopper og kjøkkenutstyr, så har jeg nok et snev av samlemani. Det er jo så mye fint! Og det som byttes ut hjemme, kan jo flyttes til hytta

Gammel 09-11-09, 14:18   #37
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to. Vi har et Denbyservise vi har hatt siden vi giftet oss i 2000, og som jeg er møkk lei, men vi har altfor mye i det til at vi kan bytte det ut på mange år enda.

I fjor fant jeg endelig "penservise" etter mange års leting, det er ikke et klassisk servise i porselen eller med gullkant eller noe sånt, men et sørafrikansk keramikkservise. Det er bare i bruk til ordentlig pent, vi har ikke veldig mye i det, men jeg ser for meg å ønske meg mer til juler og bursdager. Dette:

Sist redigert av Acsa : 09-11-09 kl 14:23.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 15:24   #38
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vi har det samme som deg, Elinblu, bare i blått

Til hverdags bruker vi frokosttallerkner fra Jamie Oliver:

Kopper fra menu:

Og middagsservise fra IKEA. Dette, bare i grønt:

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 15:42   #39
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Vi har bare et, og det er Pillivuyt. Helt hvitt og kan brukes til alt.

Gammel 09-11-09, 15:44   #40
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det minner meg på at vi også har arvet et mokkaservise fra Figgjo som jeg ikke tør å bruke. Det har ulike pastellfarger utenpå og "gull" inni.

Åh, akkurat dette har jeg og, og jeg elsker det. Min mor samlet på det som ung, og jeg har fortsatt alle. Bruker de til fint, og det er alltid stor stas når "gullkoppene" kommer på bordet. Jeg har desverre ikke asjettene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.