Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Handler dere billigmerker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 22:09   #61
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere billigmerker?

Jeg kan kjøpe en del fra First Price:
egg, kyllingfileter, sursild, brødposer, løk, paprika, champignon, bleier, håndsåpe, ansiktservietter, nattbind, hvitløksbaguetter, kuvertbrud (frosne), kaffefilter, mariekjeks...

Jeg gjentar ikke:
en del kjøttpålegg (fettete og rart), bacon (bare fett), torskefilter uten ben og skinn (herregud, for en steingammal torsk de filtene må ha kommet fra...). ost (rar smak), smøreost (hva ER det med den kornete konsistensen?) og syltetøy (pføy!)

Gammel 09-11-09, 22:14   #62
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Handler dere billigmerke?

Vi kjøper det hvis det smaker godt (av mat). Men prøver og forkaster en del også - First Price jasminris (eller var det euroshopper?) er f.eks. ikke bra.

Gammel 09-11-09, 22:16   #63
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Noen, men ikke kjøtt. Osten smaker ingenting.

Gammel 09-11-09, 22:51   #64
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Egentlig så bruker jeg jo endel billigmerker, økologiske billigmerker. Handler mye Coop Änglamark og I ♥ Eco fra Ica.

Gammel 09-11-09, 23:25   #65
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Änglamark er genialt!

Gammel 09-11-09, 23:44   #66
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Noe kresen, spiser lite ferdigprodusert mat. Blandingsprodukter sjekkes før kjøp. Men jeg kjøper billigmerkene om de er like bra. Og det er de ofte. Brødposer og annet som ikke er mat, er jeg mindre nøye på. Der blir det stort sett alltid billigste. Om jeg ikke har dårlig erfaring, som med Unik bakepair. Kjekt med bakepapir som ikke svir seg ved 200 grader

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:53   #67
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper stort sett bare Landlord, Nordfjord og Solvinge der de har alternativer til de dyrere merkene.
Kjøper ikke billig-dopapir, og bare kaffe fra kaffebutikker.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:17   #68
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orker ikke billigdopapiret, altså det grå som man får støv i nesa av, så da kjøper jeg heller store sekker når Lambi er på tilbud.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:24   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg orker ikke billigdopapiret, altså det grå som man får støv i nesa av, så da kjøper jeg heller store sekker når Lambi er på tilbud.

Ugh, heelt enig. Men Ica har et rimelig alternativ til Lambi, det føles helt likt. Jeg bruker det.

Gammel 10-11-09, 14:25   #70
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi også noen ganger, men Lambi på tilbud kan være billigere enn det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:33   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, da skal jeg holde øynene åpne!

Gammel 10-11-09, 14:35   #72
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan i grunn ikke komme på en eneste ting fra First Price vi kjøper. Vi handler som regel en storhandel i Sverige hver fjerde til sjette uke, så og si alle kjøttvarer vi bruker til middag er derfra. Når vi handler sånn ellers er vi veldig lite prisbevisste. Vi kjøper det som ser mest fristende ut. Det er åpenbart ikke First Price som anses mest fristende siden jeg ikke kan komme på noe vi kjøper derfra.

Gammel 10-11-09, 14:39   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Kyllingfiletene er VELDIG gode, men har man tilgang til Sverigehandling kan man jo handle det derfra, som du sier. Vi bruker ca. 10 timer i bil herfra til Sverige, så da foretrekker jeg Kiwi.

Gammel 10-11-09, 14:46   #74
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i alle fall sjeleglad for at Iset tipset om First Price-kyllingfiletene. De er jo både billige og gode.

Jeg kjøper mange billigprodukter, men deodorant og sjampo fra Euroshopper kjøper jeg ikke igjen. Det var dårlige greier, gitt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 15:01   #75
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er i alle fall sjeleglad for at Iset tipset om First Price-kyllingfiletene. De er jo både billige og gode.

Jeg kjøper mange billigprodukter, men deodorant og sjampo fra Euroshopper kjøper jeg ikke igjen. Det var dårlige greier, gitt.

Og Euroshopper-balsamen lukter fyll ...

Gammel 10-11-09, 15:02   #76
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi handler en del sånne greier: Frosne kyllinglår, koteletter, fileter av torsk eller laks eller kylling, Landlord-gulost, First Price-hvitløksbaguetter (når vi en sjelden gang skal ha det), osv. Kort fortalt de greiene hvor kvaliteten er tilnærmet lik dyrere merker.

Akkurat egg kjøper vi stort sett økologisk, selv om det går en del ekstra penger -- det underbygger samvittigheten en smule når det gjelder dyrevelferden.

De eneste kjøttdeig/farse-aktige produktene vi noensinne kjøper er karbonadedeig og medisterfarse (så den billigste kjøttdeigen er uaktuell uansett), og nesten alt brødet vi spiser i hverdagen baker vi sjøl.

Gammel 15-11-09, 11:26   #77
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Kyllingfilèt tenker jo jeg er er nødt til å ha noenlunde samme kvalitet. En kylling er liksom er kylling, eller?

First Price sin er kanskje litt "styggere" delt opp, enn Prior sin, og har litt mere sånn hvitt fett på seg. Men ellers smaker den jo like godt som Prior sin synes jeg.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 11:27   #78
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Kyllingfilèt tenker jo jeg er er nødt til å ha noenlunde samme kvalitet. En kylling er liksom er kylling, eller?
.

Da kan du ikke ha prøvd billigfiletene fra Svinesund.

Men First Price filetene er helt ok.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 11:29   #79
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg handler aldri i Sverige altså. Bor litt langt fra grensa.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 11:29   #80
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Da kan du ikke ha prøvd billigfiletene fra Svinesund.

Enig, jeg kjøpte noen "kylling innerfilét" på Svinesund en gang, de var grusomme. Trevlete og jævlige. Jeg sverger til First Price, Coop og Xtra sine, de er flotte. Men nå har jeg ikke smakt annen kylling fra Sverige enn de heslige innerfilétene, tror jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.