Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 21:11   #61
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi har new wave fra Villeroy&Boch,

et billig et fra ikea som hverdagsservise, og bogstad som kaffeservise

Gammel 09-11-09, 21:54   #62
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hvor mange serviser??

Vi har ett steingammalt med sitroner på, liksom.
Seks middagstallerkener, seks suppetatallerkener, sausenebb og en diger skål.
Vi hadde en gang matchende kaffeservise og ett serveringsfat, men de har gått fløyten, en etter en.
Og så har vi en drøss single tallerkener ervervet litt her og der pluss noen dyptallerkener og frokosttallerkener etter mannens bestemor.

Gammel 09-11-09, 21:59   #63
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Saturn fra Porsgrund har vi, så ett par forskjellige andre fra Porsgrund til hverdags, og ett sett fra tidligere Big.

Gammel 09-11-09, 22:07   #64
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫

Thelma sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Thelma er litt kul
Standard

Vi har 2,5 servise.

1 hverdagsservise fra Ikea og et "ordentlig" fra Villeroy og Boch. Begge disse er kaffe og middagsservise for 12 stk.

I tillegg har jeg et julete kaffeservise som jeg vant på basar for noen år siden. Har ikke brukt det enda da.......

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:09   #65
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke noe eget servise av noe slag. Kun tallerkener som jeg har kjøpt på 2. sortering.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:12   #66
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har dette middagsservice til pent

Til hverdags har vi en hærlig blanding av tallerkener fra Ikea, ellos, arvet og loppis.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:20   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 6.

Ett 5-koners fra ikea, til hverdags.

Ett blått Höganäs til halvfint

Wedgewood sterling til 12, kaffe og middag (som Teos første bilde)

Ett rimelig, enkelt juleservise (jeg har hittil ikke funnet et pent "ordentlig" juleservise)

Ett arvet, gulnet, vakkert, ett, men dessverre bare til 6 personer - og ikke til oppvaskmaskin.

Og enda et arvet middagsservise.

Godt vi har bra med plass.

Gammel 09-11-09, 22:21   #68
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi har tid som vi fikk til bryllupet for tre år siden.

Og så holder jeg på å samle på Wiik og Walsøe sitt i hvitt og brunt til hverdagsservise.

til nå har vi brukt et blått et fra black Design som vi har hatt i ganske mange år. Men det finner jeg ikke bilder av.

Gammel 09-11-09, 22:25   #69
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Ego fra Ittala:

Maxi strå fra Porsgrun Porselen:

Og et til jeg ikke finner bilde av på nett, men det er det som kjøttbollene er oppi på dette bildet, krem med brunt mønster:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:32   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal forresten kvitte oss med både 5-kronersen og det blå, og ha ETT pent ett, til både hverdags og "småfest".

Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket.

Jeg liker Edge. Og jeg liker et helt enkelt, hvitt ett, som jeg ikke husker hva heter. Men det har så fine severingsfat og sånt.

Gammel 09-11-09, 22:39   #71
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Har et fra villeroy og boch
Et Rosendahl (har bare middagstallerker)
To ulike billigserviser (snakker fremdeles middag her)

Og to forskjellige frokostserviser
Kaffeservise er det dårlig med, gitt. Det får vente til jeg gifter meg en eller annen gang (må jo ønske seg noe da også..).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:43   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Dette er det jeg liker, ved siden av Edge: http://www.figgjo.no/produkter_serie...e=0&catid=4713

Enhetlig smak, ja.

Gammel 09-11-09, 22:49   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Mannen min kaller også Edme for papptallerkner.

Jeg syns også de ser ut som det.

Jeg ønsker meg for øvrig dette, som skal se ut som glaserte aluminiumstallerkner.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:50   #74
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Wedgewood Sterling (samme som Teo, Pollyanna og Adrienne) til pent. Ikea i beige, grått og brunt (ensfarget, men har deler i forskjellige farger) til hverdags.

Gammel 09-11-09, 22:53   #75
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Edme både til hverdag og fest, og jeg er veldig glad i det. Ser da ikke ut som papptallerkener. Har i tillegg noen billige middagstallerkener og noen ikke-komplette gamle serviser, bl.a. noen ganske kule asymmetriske fra Figgjo i en sær grågrønn farge. Og så har jeg å langt 10 Mariskåler i forskjellige farger, det er jo også et slags dessertservise?

Kunne godt tenke meg flere fine serviser, for eksempel et veldig enkelt og litt kraftig hvitt ett, men føler ikke akkurat at det er noe stort og akutt behov.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:05   #76
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vet ikke helt om jeg tør å begynne å telle, jeg har arvet og fått mer servise enn jeg noen gang kommer til å klare å bruke tror jeg. Her i huset er det bare poden og meg, og vi kan hvertfall dekke til 60 hvis vi kombinerer litt av servisene. Jeg har:

• Hverdagsservise fra Höganäs i litt forskjellige farger. Middag og frokost til 12
  • Komplett middagsservise til 12 fra Royal Copenhagen, fikk til bryllup, eksen ville ikke ha det med seg
  • Arvegods, Blå Blomst fra Royal Copenhagen, komplett middags og kaffeservise til 16. Her er det terriner, fat, kakefat, kaffekanne, lysestaker og til og med en lekker pepperbøsse som ser akkurat ut som en dildo med blå blomster
  • Arvegods, komplett servise til 14, hvitt med gullkant
  • Arvegods, servise fra Figgjo, komplett til 12
Det ble visst over 60 det.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 09:51   #77
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Vi har

*diverse plastgreier fra ikea og noe med Ole Brum på
* ikeas 365+
* et middagsservise som er arvet etter min farmor og farfar, men som jeg ikke har fått ryddet plass til og derfor står hos foreldrene mine :dårlig samvittighet:
* et servise jeg begynte å samle på da jeg var 18 og som ikke akkurat er min stil lenger. Det hadde passet ypperlig i et sommerhus, og bor i en pappeske i boden i kjelleren.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 11:14   #78
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Vi har 3. Ett grønt høganæs. Ett som heter pannier...og ett som heter arv fra ikea.

Gammel 10-11-09, 11:22   #79
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Wedgwood Edme til hverdags og Sterling til fest. Veldig fornøyd. Jeg velger å ikke tenke på at vi burde hatt dobbelt så mye i Sterling for å kunne dekke til hele familien - det er det ikke verd. Barna spiser på hverdagstallerker til fest også.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 11:22   #80
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har Marbella, både kaffe og middag. Porsgrund porselen. Produseres ikke lengre. Men takket være FP så har jeg nå fått tak i masse brukt. Jeg har brukt dette både til hverdag og fest. Har bare pynet bordet litt penere når det er til fest og pene servietter.

Så har jeg et gammelt kaffeservise etter min farmor, som er over 100 år gammel.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.