|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Jeg har inntrykk av at endel barn får utrolig mange pakker under treet, det er så de nesten ikke greier å åpne alle i løpet av julekvelden. Hos oss er det ikke sånn. Ikke fordi vi har tatt noe standpunkt om å la være å kjøpe gaver, tvert imot prøver vi å kompensere litt for en familie som ikke har skjønt at gaver er stas. (Vi klager ikke altså, men familien gir stort sett penger til jul og bursdag, så innpakkede gaver blir det få av). Hvor mange gaver er det normalt at barn får på julaften? Hvor mange bør det være for at de skal få en opplevelse av gavedryss uten at det blir for mye?
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Våre får ca 10 stk tenker jeg, dvs hun eldste har vel flere, da hun bytter julegaver med venninner. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Knerten fikk rundt 15 i fjor tipper jeg.
|
|
|
#4 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Det blir som regel aaaaltfor mange.
|
|
|
#5 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?De får altfor mange. Enkelt og greit. 4-5 hadde holdt i massevis, men de får gjerne det tredobelte. (Noe vi har tatt opp med besteforeldrene mange år, men det ser ikke ut til å hjelpe)
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?ca 10. Men det er bare familie - og de aller fleste kjøpe bare en gave....
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Mellom 6 og 10 gaver til hvert barn. Det føles ut som mye mer. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Jeg akter å prøve å få til minst 15 til hver unge. Men det er ikke bare dyre ting da. Det er litt av hvert. Litt nyttig også. |
|
|
|
#9 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Jeg skulle forresten ønske at noen kunne slå seg sammen så det bare blir én gave fra flere personer.
|
|
|
#10 |
|
saftig
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?
Samme historie her.
|
|
|
#11 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Åtte-ti til hver pleier det å være.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Redd det blir MANGE.
|
|
|
#13 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Stjernekikkeren kommer nok til å få minst 10-15 pakker under treet. Ingen fra oss, men sannsynligvis pakker fra alle besteforeldre, tanter, onkler og faddere. Muligens også et par pakker fra oldeforeldre, det vet jeg ikke.
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Mange. Sikert 15 hver. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Vi har stor familie
|
|
|
#16 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Mange, rundt 30 vil jeg tro. Mange venner, flere sett besteforeldre + familie som bor langt unna og kjøper flere små istedenfor en stor gjør at poden får mange. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?I fjor tror jeg poden fikk 20 gaver+. Vi har stor slekt, sambo har mange søsken og fullt opp med besteforeldre, samt noen oldeforeldre,venner av oss etc. Det ble egentlig litt for mye, og vi ble sittende lenge og åpne presanger. Lillemannen var selvsagt ganske uinteressert, han var jo bare 9mnd.
|
|
|
#18 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Mange, mange. Fra oss får de bare en hver, mne vi har stor familie og mange venner som gir også. Jeg har virkelig ikke anelse, men opp mot 20 minst. Gang opp med 3 så blir det mye pakker.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Det blir veldig mange.
|
![]() |
|
|