Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Juletre: plast eller ekte?
Plast er bra! 30 22,90%
Skikkelig ekte juletre, selvfølgelig 98 74,81%
Har ikke juletre 2 1,53%
Dustepoll 1 0,76%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-09, 11:29   #61
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Vi har hatt ekte frem til i år, men skal av hensyn til mannen nå gå over til plast. Allergier.

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 11:41   #62
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil egentlig ikke ha juletre, men barna vil ha. Og det blir ekte juletre i såfall. Og i år vil jeg ha edelgran.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 12:25   #63
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er penest med edelgran synes jeg, men vi har plast. Det er viktigere at lillebror kan feire jul og få puste enn at han ligger dausjuk på grunn av granen.

Ja, jeg hadde helt klart valgt det samme ...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 12:45   #64
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde edelgran i fjor, men den drysset likevel.
Lurer litt på å anskaffe oss et plasttre i år (og videre fremover), men det blir liksom ikke jul uten den gode granlukta i huset.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:15   #65
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ekte tre, og jeg kan ikke se for meg at vi velger bort det til fordel for plast.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:19   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Vi hadde edelgran i fjor, men den drysset likevel.
Lurer litt på å anskaffe oss et plasttre i år (og videre fremover), men det blir liksom ikke jul uten den gode granlukta i huset.

Joda det blir det. Jeg er jo FPs største juleentusiast og hadde aldri hatt plasttre i så mange år om det ikke ble jul av det. Jeg er vokst opp med ekte tre men kan aldri huske lukta hadde noe å si. Så rart. Jeg husker det ikke, og har aldri tenkt over at treet lukter. Det passer seg jo ikke for en juleentusiast! Jeg må kjenne skikkelig etter i år!!

Gammel 15-11-09, 13:34   #67
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Edelgran. Ingenting annet duger.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:34   #68
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avaporing; ekte juletre eller plast?

Ekte juletre

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:37   #69
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Joda det blir det. Jeg er jo FPs største juleentusiast og hadde aldri hatt plasttre i så mange år om det ikke ble jul av det. Jeg er vokst opp med ekte tre men kan aldri huske lukta hadde noe å si. Så rart. Jeg husker det ikke, og har aldri tenkt over at treet lukter. Det passer seg jo ikke for en juleentusiast! Jeg må kjenne skikkelig etter i år!!

Når du sier det, foreldrene mine har skaffet seg plasttre på sine gamle dager, og det ble da vitterligen jul likevel (selv om jeg sutret litt over den manglende lukten ).

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:40   #70
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg ville heller brukt juletreet fra i fjor enn å bruke plasttre.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:45   #71
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg nekter å krysse av på at plast er bra. Vi har plasttre pga allergi. Vi kjøpte det "fineste" og dyreste vi fant. På avstand (i lampelys) er det vanskelig å se at det er uekte.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:46   #72
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg ville heller brukt juletreet fra i fjor enn å bruke plasttre.

Det er desverre ikke alle som har noe valg.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 14:49   #73
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skikkelig ekte juletre,selvsagt.

Gammel 15-11-09, 14:50   #74
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

För da vi dro bort over julen hadde vi juletre hele adventstiden i stedet. Da var det greit med plast. De er jo sören meg saa fine at man ikke ser forskjell. Naa er vi hjemme i julen og har ekte tre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 15:46   #75
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Siden vi ikke er hjemme i jula, har vi ikke juletre. Vi har heller ikke plass til noe juletre her vi bor nå, så den saken er grei.De som vi feirer jul til har ekte juletre. Foreldrene mine har Edelgran. Svigermor er old-fashioned av seg og insisterer på at Furu er det originale juletreet for folk fra kysten.

Så lenge ingen av oss er særlig allergisk, kommer vi nok til å ha ekte tre, og da fortrinnsvis edelgran siden de er penere og drysser mindre enn vanlig grantre.

Gammel 15-11-09, 15:56   #76
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Ekte edelgran er det eneste som slipper inn i vårt hus!

Samme her.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 17:38   #77
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har bare hatt juletre en gang, det var ekte. Grunnet det faktum at vi reiser bort SENEST 23, og bare en gang i løpet av våre 8 år sammen har kommet hjem før 1. januar, så har ikke juletre blitt prioritert flere ganger, men hadde vi hatt et i plast så... hadde det jo ikke drysset helt innen vi kom tilbake....

For meg er det egentlig ikke skikkelig jul uten lukten av et grantre, men jeg har klart å venne meg til at det går uten, annethvert år feirer vi hos mine foreldre, og mamma får astmaproblemer av den samme lukta av grantre... da er det ikke verd det at vi skal få "den rette stemningen" også skal hun gå rundt med max medisindose for å få puste, og antakelig miste stemmen innen 2. juledag... Det ble forsøkt med å spyle juletreet før det kom inn, for å redusere pollenproblematikk etc, men pappa satte foten ned et år, han ville ikke hun skulle forsøke flere løsninger, vips, plast ble det, og sånn er det bare.

Men, når jeg engang skal ha juletre igjen (Jeg anser grunnet guttungens alder dette som antakelig det siste året vi kan droppe det) så er det ekte jeg vil ha...

Gammel 15-11-09, 18:21   #78
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg er en av de som har skikkerlig ekte juletre, tradisjon rundt henting og merking av tre også.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 18:21   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lukten fikser med jo ved å spraye litt jukselukt på boks på treet, og vaske med grønnsåpe med furunål hver dag.

Gammel 15-11-09, 18:22   #80
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

men det blir liksom ikke jul uten den gode granlukta i huset.

Hvorfor ikke? Det er da full jul her i huset, selv med et tre av plast.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
juletre

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.