Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreldre vs. barnløse og fri i forbindelse med høytider m.m.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-09, 09:03   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre vs barnløse og fri i forbindelse med høytider m.m.

BØr rulleres - men som ung og barnløs er det fin-fint å ta røddagene. Det gir jo godt med grunker i kassa + at man gjør noen mer etablerte glade. *jobbet masse i alle høytider som student*
Nattvakt julaften, f.eks - uproblematisk

Gammel 16-11-09, 20:31   #22
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldre vs. barnløse og fri i forbindelse med høytider m.m.

Fritid har vel ikke høyere verdi hvis man har barn? Jobbet en del på sykehjem mens jeg studerte og vet at dette ble brukt som argument av mange. Det er jo bare tull. Man kan så klart ønske deg seg, men går det ikke så går det ikke.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 22:33   #23
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sykehusleger får ikke ekstra betalt for å jobbe helligdager så det er null økonomisk gevinst å ha vakt i julen i forhold til andre vanlige hverdagsvakter.

Jeg sier som Katta, at ofte så er det vel så viktig for barnløse å kunne reise hjem til familie som kan være langt unna på julaften, som for en med små barn å ha kvelden sammen med dem. Derfor bør man først se om man kan ordne det minnelig, men uten krav om at barnløse skal trenge å dekke opp for de med barn.

Sånn ellers er det veldig ålreit å ha flerkulturell avdeling, sånn at noen vil ha fri på julaften, andre på Id. Da går det lettere opp.

Gammel 16-11-09, 22:52   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

På tidligere jobb hadde jeg mer erfaring med nordlendinger i Oslo som forventet fri i 14 dager hver jul på bekostning av oss andre som da måtte jobbe. Hver jul.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 13:45   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nøkkelen er vel at man ikke bør FORVENTE fri, men at det er veldig greit dersom det likevel ordner seg for de fleste.

Der jeg jobber er det alltid noen som er innom i romjula. Også er det ikke slik at det må være noen der døgnet rundt, så det gjør det jo lettere.

Men ja, å bosette meg langt unna familien er sånnsett et valg jeg har tatt. Da er dette med jula noe av pakken. Det er en grunn til at vi håper å få flyttet i løpet av noen år... (dog, juleferien er ikke brukt som argument enda, det er dagene mellom nyttår og jul soim betyr mer enn dagene mellom jul og nyttår...)

Å få barn er også et valg jeg har tatt.

Og å ikke ha et yrke med tusnus, er et annet valg jeg har tatt...

Sånn er våre lik forskjellige, og ingen er like. Men uansett, om ingen KREVER fri, og man forsøker å legge opp til en ordning der flest mulig får mest mulig av sine ønsker oppfylt... ja, da får man somregel en bedre stemning enn om noen forfordeles, eller at ønsker ikke vurderes i det hele?

Gammel 17-11-09, 14:07   #26
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Her rulleres det. Ikke fastlåst etter et bestemt antall år, men det kikkes på hvordan vi har jobbet før. (lite utskifting av folk, så mange som har jobbet her i flere år)
Men hos oss er mange fleksible, og det er ofte slik at de med de minste barna slipper kvelden på julaften noen år, men kanskje har nattavakt på julaften. Så når ungene blir større jobber de heller kvelden, og ikke natta.
Jeg hadde natta på julaften i fjor, og dagen året før. Har sluppet kveldsvakt hittil på julaften, men vet at det nok blir min tur om noen år. Fikk nyttårsaften i år da.

Gammel 17-11-09, 14:14   #27
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foreldre vs barnløse og fri i forbindelse med høytider m.m.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg synes dette bør rullere slik at alle tar sin del, likt.
.

Mann har jobbet skift i mange år. 5 skift 24\7
Og mange julaftner har han hatt ettermiddag.(14-22) For at de har rulert på skiftene i løpe av året. Men hvert år har han fått bytte til natt eller formidag.
Ene som har gått ettermiddag for han er en pappa som har ungen sin annen hver jul og ikke ville være hjemme på julaften.
Han andre han byttet med var en eldre mann som har unger som ikke kom hjem til jul.
Men vi har bestandig tenkt at i år kan han ha ettermiddag og gjort det beste av det.Ikke sånn at verden har gått under om han ikke hadde fått bytte skiftet.
Jeg ser ikke på at barnløse SKAL gå istede for de med familie\unger . De har nå familie de og,for det om de ikke har unger.

Mann har som oftet jobbet hele romjulen en gang så begynnte han med ettermiddag 1 juledag, 4 ettermiddag så nattskift. Var en dritt jul Men sånn er det bare

Gammel 17-11-09, 14:15   #28
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det bør rullere.

Når jeg bodde hjemme og jobbet i en avlastningsbolig meldte jeg meg dog ofte til disse vaktene slik at de med barn kunne være hjemme. Men jeg synes det var fair at jeg selv kunne ta det valget, da på grunnlag av at julekvelden hjemme ikke var noe mer viktig enn feks 1. juledag. (Som nesten er en større familiegreie hjemme hos oss)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.