Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 00:21   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?

Det har vært x antall tråder her inne om spennende skolemat, matbokser, osv. Jeg har fått inntrykk at det mange / de fleste etterstreber å lage matpakker som IKKE inneholder brødmat. Stemmer det?

Jeg har en sjuåring som er kresen i matveien. Jeg ser ingen andre løsninger enn å sende med han grøvt brød eller knekkebrød med variert pålegg og ofte et kokt egg og/eller en gulrot i tillegg, hver dag. Den eneste middagen han er glad i, er farsemat, og jeg vet ikke hvor mye bedre det er å sende med slike middagsrester.

Er det sånn at folk "tenker sitt" hvis de ser at et barn bare har brødmat i matboksen? Eller er det grei skuring?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 00:23   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?

Jeg synes ikke brødskiver er dårlig skolemat eller barnehagemat. Jeg sender bare med brødmat til mine unger, evt. pluss en fiskekake. Like mange pålegg som antall skiver.

Gammel 17-11-09, 00:24   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må ikke høre på alle streberne her inne.

Gammel 17-11-09, 00:25   #4
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan ikke forestille meg at det skulle være så galt med grove brødskiver, virkelig ikke!

Gammel 17-11-09, 00:26   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næsj, ikke så lenge det ikke er loff eller liksomgrovt brød (kneipp/grovbrød med sirup) med margarin og bittelitt magert pålegg. Ordentlig brød, smør og MYE proteinrikt pålegg, da snakker vi.

Gammel 17-11-09, 00:27   #6
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

For meg er brødskiver betegnelsen på skolemat.

Gammel 17-11-09, 00:27   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller hva ungene faktisk LIKER på skivene, slik at de spises opp fremfor å ligge urørte i matboksen. Sånn for eksempel.

Gammel 17-11-09, 00:29   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle mine 3 spiser brødmat på skolen og har aldri vært intressert i fancy-smancy skolemat. Ferskt grovt brød med pålegg de liker (ofte magert, Iset, det er det de vil ha) har holdt i massevis.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 00:30   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja sant det. Jeg har ei jente som knapt rører skolematen samme hva jeg sender med henne. Ikke vil hun ha frokost heller. Hun spiser på SFO da, heldigvis, men hun går jo store deler av skoledagen uten mat. Har prøvd ALT. Håper det bare er en periode hun er inne i nå. Hjemme spiser hun bra.

Gammel 17-11-09, 00:33   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Brødskiver er ikke dårlig skolemat. Jeg tror mange legger sjela si i matboksen fordi de synes det er gøy, og fordi mange unger er veldig småspiste, sånn at de kanskje får spist noe mer om det er mer variasjon i hva de har med seg.

Hvis de spiser vanlig grovt brød, med vanlig pålegg, så er vel det aldeles supert

Gammel 17-11-09, 00:34   #11
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eller hva ungene faktisk LIKER på skivene, slik at de spises opp fremfor å ligge urørte i matboksen. Sånn for eksempel.

Så klart.

Gammel 17-11-09, 00:35   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Storebror er glad i mat og spiser heldigvis opp maten sin. Var litt bekymret da han begynte i 1.klasse for at det skulle bli for mye brød og brød og atter brød men han liker det og spiser forskjellig pålegg bare det er en med leverpostei først..

Gammel 17-11-09, 00:42   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mine får stort sett brødskiver, jeg har ikke tid til annet.
Stort sett så spiser de opp maten sin, men det hender de ikke gjør det.
Da gjerne fordi de ikke har hatt lyst på akkurat det pålegget som har vært på.

Mellomste spiser dog sjeldent opp brødskivene sine, før fordi han "aldri" hadde tid og nå fordi han mister matlysta pga Ritalin.
Han får gjerne bare frukt enelte dager.

Innimellom får de noe annet en brødskiver og de setter pris på det.
Men det kan like gjerne være fordi det ikke skjer så ofte.

Gammel 17-11-09, 00:42   #14
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har bestandig brødskiver med div pålegg i matboksene til jentene. I tillegg legger vi frukt, grønnsaker og evt kokt egg. Fiskekake, karbonade eller andre middagsrester legger vi i tillegg på turdagen - da de skal ha to matpakker.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 00:46   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg syns ikke det er dårlig mat. Jeg prøver å lage varierte matpakker fordi jeg syns det er gøy, og fordi både Glitterbarnet og jeg liker litt variasjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 01:04   #16
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Stort sett brød her (med stort sett brunost, prim, kaviar, leverpostei og kjøttpålegg...), med mindre vi har middagsrester som kan passe å sende med.

Gammel 17-11-09, 01:06   #17
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det har vært x antall tråder her inne om spennende skolemat, matbokser, osv. Jeg har fått inntrykk at det mange / de fleste etterstreber å lage matpakker som IKKE inneholder brødmat. Stemmer det?

Er det sånn at folk "tenker sitt" hvis de ser at et barn bare har brødmat i matboksen? Eller er det grei skuring?

Jeg tenker absolutt ingenting om brød i andres matpakke, med mindre det er loff og loff og loff. Jeg etterstreber å lage smakfulle, næringsrike og spennende matpakker - ofte er det faktisk brød i disse matpakkene. Grovt brød med proteinrikt pålegg anser jeg for å være sunn mat.

Gammel 17-11-09, 01:25   #18
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det brød hver dag. Jeg spør Ungen hva han vil ha på og det går stort sett i leverpostei eller brunost. Så så veldig spennende er den matpakka faktisk ikke.

Gammel 17-11-09, 02:12   #19
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en unge som ikke spiser brød med mindre det er loff til middag eller ostesmørbrød. Hun har spist knekkebrød alle tre årene på skolen, først ett år med bare knekkebrød med smør og en gulrot til, så knekkebrød med smør og brunost ett halvt år, og nå i det siste knekkebrød med smør og trønderfår Så veldig mye variasjon er det ikke der i gården og maks ett knekkebrød på skolen + skolefrukt. Minsten derimot bestiller ganske avanserte frokoster til barnehagen som innebærer både varmmat, havregryn, ostespyd, kjøttboller og brødskiver.

Så lenge ungen spiser og det ikke er loff med nugatti (som faktisk noen unger i barnehagen har ) så spiller det ingen rolle hva det er i matpakken mener jeg.

Gammel 17-11-09, 07:04   #20
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Grovt brød med sunt pålegg på er vel bra mat? Mine har stort sett brødskiver i matpakkene, de får aldri søtt pålegg på da - det har vi aldri i hus så det blir ikke etterspurt heller. Det går i skinke & ost (gjerne begge deler på en skive), salami, svartpølse og diverse smøreoster. Frukt & grønt hører med. Av og til blir det middagsrester også, som en kjøttkake eller fiskekake eller et stykke hjemmelaget pizza.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.