|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Det har vært x antall tråder her inne om spennende skolemat, matbokser, osv. Jeg har fått inntrykk at det mange / de fleste etterstreber å lage matpakker som IKKE inneholder brødmat. Stemmer det?
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Jeg synes ikke brødskiver er dårlig skolemat eller barnehagemat. Jeg sender bare med brødmat til mine unger, evt. pluss en fiskekake. Like mange pålegg som antall skiver.
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Du må ikke høre på alle streberne her inne.
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Næsj, ikke så lenge det ikke er loff eller liksomgrovt brød (kneipp/grovbrød med sirup) med margarin og bittelitt magert pålegg. Ordentlig brød, smør og MYE proteinrikt pålegg, da snakker vi.
|
|
|
#6 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?For meg er brødskiver betegnelsen på skolemat.
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Eller hva ungene faktisk LIKER på skivene, slik at de spises opp fremfor å ligge urørte i matboksen. Sånn for eksempel.
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Alle mine 3 spiser brødmat på skolen og har aldri vært intressert i fancy-smancy skolemat. Ferskt grovt brød med pålegg de liker (ofte magert, Iset, det er det de vil ha) har holdt i massevis. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Ja sant det. Jeg har ei jente som knapt rører skolematen samme hva jeg sender med henne. Ikke vil hun ha frokost heller.
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Brødskiver er ikke dårlig skolemat. Jeg tror mange legger sjela si i matboksen fordi de synes det er gøy, og fordi mange unger er veldig småspiste, sånn at de kanskje får spist noe mer om det er mer variasjon i hva de har med seg.
|
|
|
#11 |
|
TittelTøs
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?
Så klart.
|
|
|
#12 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Storebror er glad i mat og spiser heldigvis opp maten sin. Var litt bekymret da han begynte i 1.klasse for at det skulle bli for mye brød og brød og atter brød men han liker det og spiser forskjellig pålegg bare det er en med leverpostei først..
|
|
|
|
#13 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Mine får stort sett brødskiver, jeg har ikke tid til annet.
|
|
|
#14 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Vi har bestandig brødskiver med div pålegg i matboksene til jentene. I tillegg legger vi frukt, grønnsaker og evt kokt egg. Fiskekake, karbonade eller andre middagsrester legger vi i tillegg på turdagen - da de skal ha to matpakker.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Nei, jeg syns ikke det er dårlig mat. Jeg prøver å lage varierte matpakker fordi jeg syns det er gøy, og fordi både Glitterbarnet og jeg liker litt variasjon.
|
|
|
#16 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Stort sett brød her (med stort sett brunost, prim, kaviar, leverpostei og kjøttpålegg...), med mindre vi har middagsrester som kan passe å sende med.
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?
Jeg tenker absolutt ingenting om brød i andres matpakke, med mindre det er loff og loff og loff. Jeg etterstreber å lage smakfulle, næringsrike og spennende matpakker - ofte er det faktisk brød i disse matpakkene. Grovt brød med proteinrikt pålegg anser jeg for å være sunn mat.
|
|
|
#18 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Her er det brød hver dag. Jeg spør Ungen hva han vil ha på og det går stort sett i leverpostei eller brunost. Så så veldig spennende er den matpakka faktisk ikke.
|
|
|
#19 |
|
snur
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Jeg har en unge som ikke spiser brød med mindre det er loff til middag eller ostesmørbrød. Hun har spist knekkebrød alle tre årene på skolen, først ett år med bare knekkebrød med smør og en gulrot til, så knekkebrød med smør og brunost ett halvt år, og nå i det siste knekkebrød med smør og trønderfår
|
|
|
#20 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Grovt brød med sunt pålegg på er vel bra mat? Mine har stort sett brødskiver i matpakkene, de får aldri søtt pålegg på da - det har vi aldri i hus så det blir ikke etterspurt heller. Det går i skinke & ost (gjerne begge deler på en skive), salami, svartpølse og diverse smøreoster. Frukt & grønt hører med. Av og til blir det middagsrester også, som en kjøttkake eller fiskekake eller et stykke hjemmelaget pizza.
|
![]() |
|
|