Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dresskode: mørk kostym

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-09, 14:00   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Dresskode: mørk kostym

En svensk kollega til Dibmannen har invitert oss begge til sin disputasjonsfest. På invitasjonen står det "mørk kostym".

Kan jeg møte opp i denne ?

Gammel 20-11-09, 14:04   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: dresskode: mørk kostym

Tja, jeg fikk veldig underkjole/nattkjole-følelse av den ...

Gammel 20-11-09, 14:20   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dresskode: mørk kostym

Jeg vil anta det tilsvarer dresskode mørk dress, og da kan kvinnen ha lang eller kort kjole, så sånnsett kan du nok det.

Men jeg fikk også litt sånn "pritavt bruk"-følelse av den der da, sånn rent subjektivt

Gammel 20-11-09, 15:00   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg ville stilt i en slik kjole i anledninger som krever mørk dress - ville gått for noe lengre. (Men nå er jeg særdeles prippen også, når sant skal sies. )

Gammel 20-11-09, 15:06   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mørkt kostym tilsvarer i alle fall kleskode "mørk dress", så sånn formelt sett kan du det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 15:07   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferner Jacobsen sier dette om kvinnes påkledning ifbm. mørk dress:

Sitat:

Til henne

Sitat:

Som kvinne står du langt friere til å velge hva du skal ha på deg. Kjolen kan for eksempel være kort eller nå til midt på leggen. En pen drakt gjør alltid suksess, det samme gjelder kombinasjonen silkebluse/pent skjørt. Bukser fungerer dersom de er designet for slik bruk.
Den lange kjolen med bare skuldre og paljetter kan det være greit å spare til det står smoking på invitasjonen.

Gammel 20-11-09, 15:36   #7
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Takk allesammen !

Jeg ble litt overrasket over, at jeg også var invitert, og går ut ifra at dette må være et større arrangement (les: halve det norske og svenske helsevesen). Doktoranden er en eldre overlege - de fleste stipendiater har vel ikke råd til noe slikt.

Siden det er lavvann i pengetanken går jeg nok for denne kjolen med kortermet svart partyjakke over, og litt bling for å shine det hele opp.

Sist redigert av Muad'Dib : 20-11-09 kl 16:02.
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 15:51   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Med jakke over blir det nok et helt annet uttrykk, ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.