|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
L.F.C. supporter
|
Hvilke retter byr dere helt i mot?Mamma var ikke særlig flink på kjøkkenet da jeg var liten og hun var en elendig husmor rett og slett. Hun satte gryter med mat inn gryteskapet, uten å vaske gryten først.
|
|
|
|
#2 |
|
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Rømmegrøt! Urk! Husker da jeg var 9-10 år, og skulle være med ei venninne og spille blokkfløyte på noen greier hjemme hos en dame. Der ble vi servert en diger tellerken med rømmegrøt, som jeg i utgangspunktet ikke likte, og turte ikke si fra at jeg ikke hadde lyst på. Måtte sitte der og trø i meg dette forferdelige grøtstyret. Kvalmt og ekkelt var det. Jeg klarer nesten ikke lukten av rømmegrøt, det bare minner meg om denne forferdelige opplevelsen.
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Det jeg kommer på i farta er hvalkjøtt og fiskepudding. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Hvalkjøtt har jeg bare gode minner av |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Oj, Brenda. Ille.
|
|
|
#6 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Vestlandslefser! Sånne tykke, vamle greier med lagvis smør, kanel og sukker inni.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg klarer ikke å spise fisk. Kan ikke utstå det, og blir kvalm og dårlig bare av lukten. Unntaket er laks og ørret. Det elsker jeg!
|
|
|
#8 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?På sine eldre dager var nok både synet og smakssansen til min mormor ganske så svekket, men hun insisterte på å lage mat til meg hver gang jeg var hos henne. Jeg glemmer aldri laksesmørbrødet jeg fikk servert på muggen grønnflekket loff, røkelaks har aldri blitt det samme igjen for meg. Hun insisterte på å spise opp selv, og jeg var bare sær som kastet slik fin mat.
|
|
|
#9 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Av utenlandsk mat som er ille vil jeg slå et slag for knødel... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg har ingen retter som direkte byr meg imot, men jeg hadde nok vært skeptisk til både snegler, smalahov, dyretarmer, samt utenlandske retter som inneholder kjøtt fra diverse dyrearter, innsekter osv.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Alt av lever byr meg i mot. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?All mat er god mat, grøt er ikke mat.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Rømmegrøt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg har aldri noensinne blitt tvunget i mat, og kan ikke komme på en eneste rett som byr meg i mot av vanlig standardmat.
|
|
|
#16 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Biff Stroganoff. Etter en kraftig matforgiftning etter en familie-event hvor nær halvparten ble syke, sliter jeg med gryteretter. Jeg var høygravid og endte på sykehus i 2 døgn.
|
|
|
#17 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Fiskerogn, fiskelever og kaviar. Det skriver seg selvsagt fra traumatiske barndomsopplevelser. Det er sånn at jeg brekker meg om jeg får dette i munnen. Lukten har jeg endelig lært meg å leve med.
|
|
|
#18 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg spiser det meste, og jeg har fått servert ganske mye rart gjennom en heller fattigslig oppvekst. Det er dog to ting jeg ikke kan fordra, og det er pizza grandiosa, og retter av pasta med unntak av spagetti. Blæh. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?1. Smalahove!! :urk: Jeg har spist det, og kjøttet smaker jo som vanlig lammekjøtt, men bare det at det ligger et halvt sauehode på fatet, byr meg veldig i mot. Og det at mine mannlige kolleger absolutt skulle tøffe seg og spise øyet. :dobbelturk:
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Foreldrene mine var flinke til å lage mat, så jeg har aldri spist direkte ekkel mat. Jeg har heller ikke blitt tvunget i mat. Det eneste jeg ikke er spesielt glad i er biff tartar, og jeg synes som oftest at to-tre rå østers er nok, ellers liker jeg i praksis alt, så lenge det er laget til ok.
|
![]() |
|
|