Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva fyller jeg i pakkekalenderen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-09, 01:07   #1
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Hva fyller jeg i pakkekalenderen?

Min mor har kjøpt pakkekalender til ungene i år. Det er bare det at den kom uten pakker.
Hun gav den til ungene, så dermed er jeg nok nødt til å fylle den med gaver, selv om vi allerede har kjøpt lego kalender til gutta, og my little pony kalender til lillemor.

Jeg tenker at jeg får fylle den med ting de likevel skulle fått. Jeg har f.eks kjøpt ny strømpebukse og noen Hello Kitty sokker til snuppa. Dette tenker jeg at jeg pakker inn. Tannkostene bør fornyes igjen snart, så jeg kjøper det og pakker inn.
Pepperkakehuset kommer nok inni der en dag, og dagen etter kan vel kanskje pynten til huset være gaven.

Hva mer kan jeg finne på? Hva er fornuftig å kjøpe til gutter på straks 5 og rett over 7 år, samt ei jente på 3 år. Det står rett og slett stille.

De får åpne hver sin dag fram til 21. desember tenker jeg, de siste tre dagene får de få hver sin, siden det blir best at de får hver sin på julaften også. Tror det blir mest rettferdig sånn.

Håper dere kan hjelpe meg med tips?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 01:35   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva fyller jeg i pakkekalenderen?

- adventslys med tall på, som de får tenne hver sin dag
- Stjerneskudd
- Såpe fra Vita som ser ut som en blyant (farget såpe til å tegne på kroppen med)
- "Magiske" vaskekluter
- Hver sine fine juletrekuler
- Billige plysj-nisser fra Jysk
- Plastspader
- Forbruksleker som tegneark og fargeblyanter

Gammel 25-11-09, 01:54   #3
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Unnskyld, men det var jo ufattelig vittig da. Pakkekalender uten pakker i!!!

Nesten på høyde med bursdagskort uten penger i.

Gammel 25-11-09, 01:59   #4
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åpne opp de kalendrene du allerede har kjøpt og pakke inn innholdet?

Gammel 25-11-09, 08:48   #5
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På Apotek 1 hadde de mange fine smågaver nå.Kjøpte bla Dora tannbørste, litt forskjellige badeting osv.

Gammel 25-11-09, 09:26   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Slik har jeg gjort det med legokalenderen til sønnen min i fjor. Pakket legoposene inn i julepapir og hang de på kalenderen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 09:30   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Slik har jeg gjort det med legokalenderen til sønnen min i fjor. Pakket legoposene inn i julepapir og hang de på kalenderen.

Jeg har kjøpt legokalender, og den skal pakkes om til pakkekalenderen.

Gammel 25-11-09, 09:34   #8
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For å begrense prisen på ungenes pakkekalender, så sper jeg på med litt spiselige gaver. En pastilleske eller nissesjokolade i helgene, sukkerfri tyggis o.l.

Hårpynt er vel også en gjenganger til jenter. Dele opp lego-eske? Pepperkakeformer? Blyanter og tusjer? Glitterlim? Aktiviteter - f.eks bakedag, kakao til kveldsmaten

Gammel 25-11-09, 10:05   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det skal jeg gjøre + legge til litt småtteri/aktiviteter i helgene.

Gammel 25-11-09, 13:34   #10
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Det tenkte jeg også

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 13:40   #11
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi har bestemt at ungene nå får åpne annenhver dag på samme kalender. Guttene er 5 og snart 2 år - det begrenser jo innkjøp og påfinning veldig. Også sper vi på med artige ting å gjøre sammen: type spise middag ute - bestem sted, invitere en venn på middag hjemme, overnatte hos farmor, juleforestilling, kjøpe juletre, bake småkaker, pakke inn julegaver.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 13:43   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HM har utrolig mye stæsj til jenter, hårklemmer, strikker, billige armbånd, hårbånd, truser, fine sokker etc, jeg tror jeg kjøpte omtrent halve kalenderen til lillesøster der. Det er ikke like mye til gutter, men litt er det. Storebror får blyanter med di, verse superhelter på, en liten notatbok (han går i første klasse og elsker å skrive), viskelær, vaskeklut med Lynet McQueen på, badesåpe etc. Og så er jeg skikkelig lite PK og gir litt sjokolade i helgene.

Gammel 25-11-09, 15:04   #13
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Unnskyld, men det var jo ufattelig vittig da. Pakkekalender uten pakker i!!!

Nesten på høyde med bursdagskort uten penger i.

Min mor tenker ikke alltid like langt kan man vel trygt si. Tanken var jo god, men hun kunne gjerne tatt det opp med oss først, og gjerne i litt bedre tid før advent.

At jeg ikke tenkte på det selv da. Det var en smart tanke. Skal vurdere det. Eneste aberet er at gutta har sett kalenderene og forventer å få legokalender. Men absolutt en god tanke.

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

For å begrense prisen på ungenes pakkekalender, så sper jeg på med litt spiselige gaver. En pastilleske eller nissesjokolade i helgene, sukkerfri tyggis o.l.

Hårpynt er vel også en gjenganger til jenter. Dele opp lego-eske? Pepperkakeformer? Blyanter og tusjer? Glitterlim? Aktiviteter - f.eks bakedag, kakao til kveldsmaten

Aktiviteter var også lurt! Små overraskelser som kakao til kveldsmaten, velge dessert osv var også lurt. Bakedag o.l. har jeg også tenkt å ha med.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

HM har utrolig mye stæsj til jenter, hårklemmer, strikker, billige armbånd, hårbånd, truser, fine sokker etc, jeg tror jeg kjøpte omtrent halve kalenderen til lillesøster der. Det er ikke like mye til gutter, men litt er det. Storebror får blyanter med di, verse superhelter på, en liten notatbok (han går i første klasse og elsker å skrive), viskelær, vaskeklut med Lynet McQueen på, badesåpe etc. Og så er jeg skikkelig lite PK og gir litt sjokolade i helgene.

Hårstrikk og klemmer, er absolutt noe å ta med. det er forbruksvare her i huset.

Samme med blyanter og viskelær til 2. klassingen.

Tusen takk for tips alle sammen.

Gammel 26-11-09, 07:40   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at de allerede har kalender ville jeg latt dem bytte på å åpne pakker i kalenderen fra din mor. Da blir det enda mindre ting som den må fylles opp med.

Gammel 27-11-09, 03:22   #15
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

I og med at de allerede har kalender ville jeg latt dem bytte på å åpne pakker i kalenderen fra din mor. Da blir det enda mindre ting som den må fylles opp med.

Det var det jeg tenkte å gjøre. Dvs fra til 21. desember. 22. , 23. og 24. tenkte jeg de kunne få hver sin, siden det ellers ville være urettferdig at bare en av de får på selveste julaften. Pleier å gi de "ventegaver" om morgenen på julaften, sånn at tiden går fortere, og da kan jeg jo henge de på kalenderen.

Gammel 28-11-09, 22:16   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker å skaffe litt ulikt, småting de trenger uansett, litt godteri, blader og bøker og et par tulleting. Lørdager og julaften får alle, de andre dagene har de hver sin tur, selv om de har hver sin kalender. Det har aldri vært noe problem.

Eksempler på ting kan være pene strømpebukser til jentene, nattdrakt eller underbukse til gutten (den fra i fjor er alt for liten), gradeskiver, passer, blyantspisser. På julaften får de gjerne et julehefte hver.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 23:50   #17
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Ikke noe direkte nyttig, som du spør etter, men med denne har du på null komma niks 24 kalendergaver som ungene kan dele. Langt fra krise om de deler gavene på denne kalendere, når de har hver sin egen fra før.

(Bildet viser altså SingSangkort med julesanger)

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.