|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Farge/stripe håret når man har mens ... Har det noe å si?Lurer på dette.. En venninne sier at man ikke bør stripe eller farge eller bleke håret når man har mens, da den kan påvirke resultatet og også holdbarheten på fargen... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Farge/stripe håret når mens..... Har det noe å si?Hæ? Høres litt flo og fjære-aktig ut for meg.
|
|
|
#3 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Farge/stripe håret når mens..... Har det noe å si?Har hørt om det, iom. det kan være hormonelt betinget ...men det er vel helst ved graviditeter at de virkelig mener det kan være litt "utrygt", også mtp. resultat og holdbarhet. Tror ikke jeg hadde tatt hensyn til mens i allefall!
|
|
|
#4 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Farge/stripe håret når mens..... Har det noe å si?Hør med den frisør. Mener min frisør snakket noe om dette da jeg tok permanent for 20 år siden, og krøllene ikke satt mer enn et par dager.
|
|
|
#5 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Farge/stripe håret når mens..... Har det noe å si?
Var det den eneste gangen du tok permanent?
|
|
|
#7 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Farge/stripe håret når man har mens ... Har det noe å si?"Hei frisør, jeg er skikkelig p-menstruell i dag, kan jeg få bytte timen min? Er redd for at permanenten skal skli ut skjønner du".. hahaha |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Farge/stripe håret når man har mens ... Har det noe å si?
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Farge/stripe håret når man har mens ... Har det noe å si?Jeg har fått høre dette fra 2 frisører i to ulike byer. Er det bare tull og tøys? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Farge/stripe håret når man har mens ... Har det noe å si?hmm..... ingen frisører her inne som kan svaret???? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Ok
|
|
|
#12 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Farge/stripe håret når man har mens ... Har det noe å si?Det hørtes litt rart ut.. Men jeg skal jammen høre med søstra mi som er frisør |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Farge/stripe håret når man har mens ... Har det noe å si?Det er gjort mye seriøs forskning på dette emnet ...
|
|
|
#14 |
|
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, men da etter at frisøren hadde tatt en håranalyse som hun sendte et eller annet sted. Neste gang jeg tok permanent gikk det finfint.
|
|
|
#15 |
|
Live and let live
|
Sv: Farge/stripe håret når man har mens ... Har det noe å si?Jeg hørte dette i forbindelse med at jeg skulle ta permanent for sikkert 15 år siden. Men når jeg stilte frisøren min spørsmålet om menstruasjon kunne ha noen innvirkning på hårfarging sist jeg var til frisøren, så fikk jeg omtrent samme reaksjon som cilen kom med her oppe. Hun knegget godt og sa det var en gammel myte. Hårfargen ble forøvrig fin.
|
|
|
#16 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Farge/stripe håret når man har mens ... Har det noe å si?Jeg er frisør og har aldri på alle de kursene jeg har vært på hørt om dette. Har lært at farge og permanent kan sitte dårlig på dem som bruker div. medisiner bare. De kundene vi har hatt i salongen som har fått en dårlig farge eller perm har gjerne hatt glasshår (veldig stritt og glatt hår) eller brukt noe i håret som har påvirket fargen. (F.eks en spray de solgte på HM for lenge siden som bleket håret). |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Farge/stripe håret når man har mens ... Har det noe å si?Da lar jeg frisørtime stå! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Unik
|
Sv: Farge/stripe håret når man har mens ... Har det noe å si?Etter fødsel så kan hormonane i kroppen påvirka håret. Min frisør opplevde å komme bort i det verste hormonhåret nokon sinne då dei skulle ordne håret mitt 3 månader etter fødsel ( barnedåp ) Fargar som ikkje blei som dei skulle og ikkje tok tak i det heile tatt.
|
![]() |
|
|