Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du om du observerer noen naske i butikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 21:21   #1
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva gjør du om du observerer noen naske i butikken?

Jeg kom ut for en slik situasjon nylig og opplevde at jeg rett og slett ble litt moralsk indignert i den grad at jeg varslet betjeningen. Da fikk jeg overraskende nok beskjed om at de ansatte ikke kunne gjøre noe så framt de ikke så det selv. Så da vet jeg i hvertfall hva jeg ikke skal gjøre om det skulle skje igjen.

Gammel 26-11-09, 21:24   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør du om du observerer noen naske i butikken?

Hadde det vært en drittunge hadde jeg heller sagt ifra til han. Evt bare kremtet og gitt the evil eye.

Har sagt fra to ganger om smånasking av smågodt, der det gikk rett i munnen. Men bare til de som gjorde det, en gang en voksen mann og en annen gang en på kanskje 10-12 år.

Gammel 26-11-09, 21:24   #3
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Jeg for min del gjør ingen verdens ting. Kanskje jeg strekker meg til å andvare betjeningen om å følge med vedkommende.

Det er ikke andre kunders sak å leke tyttebærpoliti.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:32   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror kanskje jeg hadde sagt fra til betjeningen. De har helt rett i at de ikke kan gjøre noe om de ikke ser det selv - det synes de er like dumt som du synes det var å få beskjed om det, tenker jeg, men regelverket er nå sånn. Allikevel er det kjekt for dem å være obs på vedkommende til siden. Jeg har jobbet i butikk selv, og enkelte kunder måtte omtrent fotfølges rundt i butikken, evt. satt vi og fulgte med på overvåkningskameraene.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:45   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Er det unger, sier jeg fra til dem.
Er det andre, sier jeg fra til betjeningen eller vakt at de kanskje bør følge litt med på den jeg så.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:52   #6
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har sett det en gang, og da varslet jeg personalet. Greit å vite til neste gang han skulle stikke innom, det var iallfall min tanke.

Gammel 26-11-09, 22:01   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville sagt fra til personalet, eller rett til naskeren om det var et barn.

Når det gjelder min egen sønn, så sier jeg fra til personalet og ber om å få betale for det

Gammel 26-11-09, 22:11   #8
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Jeg jobber i butikk og hadde satt pris på om det ble sagt fra. Da kan jeg være ekstra obs på denne kunden, og jeg kan gi beskjed til vekter om å følge med når personen forlater min butikk.

Så IKKE slutt å si i fra. Og si i fra mens kunden fortsatt er i butikken, slik at vi får sett personen det gjelder.

Gammel 26-11-09, 22:12   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville sagt i fra til personalet ja, i hvertfall om det var ungdom/voksne jeg så. Var det et barn, hadde nok "tanta" i meg slått inn og jeg hadde sagt i fra til barnet sjøl, tror jeg i hvertfall.

Gammel 26-11-09, 22:13   #10
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde nok ikke sagt noe, tenk om jeg hadde sett feil eller noe. Men jeg kunne ha nevnt noe om settingen til betjeningen , at det er enkelt for noen å forsyne seg med varer f. eks. uten å peke ut noen.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:15   #11
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville satt pris på at du sa i fra, men som også andre sier her, man kan ikke gjøre noe så lenge man selv ikke har sett det, eller evt har det på tape. Fotfølging er en konsekvens, noen syns det er rågøy, andre syns det er såpass ubehagelig at de forsvinner.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.