Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Billige julegaver - forslag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 21:27   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Billige julegaver - forslag?

Noen som har julegavetips på billige julegaver?

Jeg har kjøpt gaver for i år, men kunne vært morsomt å dele ideer til julegaver som ikke koster all verden. Kanskje noe man kan lage selv.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:28   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige julegaver - forslag?

Strikkede sokker er alltid en slager.

Eller så har vi ofte kjøpt matkurv med litt god olje, balsamico, honning, kaffe og sånne ting. Det blir så dyrt som man gjør det til selv.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:34   #3
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Syns barnebøker fra notabene ofte kan være ganske billig!

I år kom jeg over et kupp med bøker og kjøpte mange fine til under 100 kr :-) Var veldig fornøgd med fangsten.

Kjøpte også et kunnskapsspill til 80 kr der, som i en bokhandler bare få butikker unna kostet 900 kr!!!!!!

Gammel 29-11-09, 21:36   #4
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Apoteket har diverse pakker med håndkrem og andre kremer, deodorant/dusjsåpe, lipgloss til rundt hundrelappen. Skikkelige ting. Julegodt i småposer til i underkant av 50 kr.
Apopos bøker så kom jeg over barnebøker som var nedsatt til under 100 lappen på Ark bokhandel.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:45   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

bokkilden.no har Den afrikanske farm av Karen Blixen til 49 kroner. De har også to Rowling-bøker til 39 kroner hver - Rumpeldunk gjennom tidene og Fabeldyr og hvor de er å finne. cdon.no har både sesong 1 av House M. D. og hele Mot alle vindar til 99. De har også klassikeren Sult til 69, og en haug barnefilmer til 49, blant annet Pippis Jul.

Gammel 29-11-09, 23:02   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Kjøpte også et kunnskapsspill til 80 kr der, som i en bokhandler bare få butikker unna kostet 900 kr!!!!!!

Det har jeg også kjøpt, fikk helt hakeslepp da jeg så prisen haha. 900,- kroner før, og nå bare 79,-, jeg MÅTTE jo kjøpe det! Skal gi det til det ene søskenbarnet mitt, tror jeg. Skulle jo egentlig kjøpt to, skal se om de har flere igjen.

Gammel 29-11-09, 23:03   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt noen kokebøker og diverse på tilbudstorget til www.bokkilden.no. Ganske greit. Mamma får alltid matkurv med oster og slikt.

Gammel 29-11-09, 23:07   #8
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk hjemmelagd marsipan et år, og ble kjempeglad for det. Nam!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:12   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Noe jeg kunne ha tenkt meg som jo ER billig, var gavekort på barnepass. Om det ser rart ut å gi bort noe så 'gratis' så kan en sikkert legge ved en pakke te, et glass brente mandler, en pose julemarsipan eller hva det nå skal være.

Eller invitasjon til å gå på kino sammen en god venn, konsert, teater eller hva en liker å gjøre. Kino er vel billigst da.

Gammel 29-11-09, 23:14   #10
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Matchende servietter og lys er en slager hos meg. Den kan brukes ( check ), det matcher ( check) og jeg kan kaste det når jeg er ferdig ( check ). Det blir så dyrt som man gjør det til..
Jeg er veldig glad i sjokolade, og det kan også være rimelig.

Gammel 29-11-09, 23:14   #11
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Hjemmelagd julegodt i fine glass er både stas å få og å gi bort syns. Ellers passer jeg på å kjøpe bøker på salg, da kan man gjøre gode kupp. Følger i grunnen med på gode tilbud gjennom hele året. Da har man mye bedre tid også og tid til å velge det rette for mottakeren. Har også fått ei "kokebok" av ei venninne en gang. Hun hadde kjøpt ei fin notatbok og skrevet inn sine yndlingsoppskrifter (samt mine). Det syns jeg var kjempekjekt å få. En raus gave som det ligger masse omtanke og tid bak.

Gammel 29-11-09, 23:17   #12
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lagt frukt på glass. Epler og pærer. Pærene fungerte best.
Hjemmelaget likør eller syltetøy er også koselig å få. Og det er koselig med kaker og godter som ikke alle lager. Selv lager jeg krumkaker til hele slekta.
Nin-skjerfene er fine og enkle å strikke. Ellers ser jeg det er mye strikkede sofaputer i butikkene. Jeg har laget en selv i høst, men den ble ikke akkurat så billig. Garn er dyrt. Strikkeluer ala Linus i svingen eller blåfjell.
Decoupage (aner ikke skrivemåten) er en enkel og koselig måte å pynte opp glass e.l.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:24   #13
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Platekompaniet har billige barnespill til Playstation 3. F.eks Monsters vs. Aliens til 100 kr, Lego Star Wars / Lego Indiana Jones til 180 kr og Lego Batman til 200 kr.

Gammel 29-11-09, 23:28   #14
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt en del bittesmå malerier fra e-bay. Jeg har betalt mellom 40 og 80 kroner for dem, og med en rimelig IKEA-ramme blir de fine å ha på barnerom.
Dessuten har jeg kjøpt spill til DS for en drøy hundrings der inne.

Ellers benyttet jeg meg av medlemstilbud hos Kitch'n, og kjøpte blant annet grytekluter fra Eva Solo til halv pris. De havner under juletreet hos noen i år. Jeg har også handlet gaver på Christiania Glasmagasin da de hadde 50 % avslag på alle varer for ikke lenge siden. Det er mye å spare om man har anledning til å kjøpe litt når man tilfeldigvis oppdager slike tilbud.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:46   #15
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er tips til billige/gratis julegaver:
http://gronnhverdag.no/Nettsider/Gro...s-fra-A-til-AA

Synes mat og drikke er greit å gi bort. F.eks. hjemmelaget syltetøy, julegodt, vin, kjeks, olivenolje etc.

Gammel 30-11-09, 00:07   #16
Fantomann
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2009
Fantomann har et hav av muligheter foran seg
Standard

Personlige årskalender med bilder av familien er alltid moro (og rimelig)

Fantomann er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:54   #17
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk en idé fra mora til ei venninne. Til 60-årsdagen hadde alle vennene hennes lagt lapper med forskjellige opplevelser i en hatt, så fikk hun trekke navn på en venn + en opplevelse, hvorav ingenting kostet mer enn 100 kr. Det kunne være tur i skogen, tur på kino, i svømmehallen osv. Jeg likte den ideen.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:59   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjembakte kaker i en kakeboks.

Og på diverse interiørbutikker er det jo mange små fine glasskuler, engler og slike ting, til under 100 lappen.

Europris har også flotte lykter til 70 kr. Jeg har kjøpt meg en hvit en selv!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 23:10   #19
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her finner dere billige julegaver http://kammerset-narvik.blogspot.com...b2e01b680ae986

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 09:57   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Her finner dere billige julegaver http://kammerset-narvik.blogspot.com...b2e01b680ae986

Kommer ikke inn der uten å være invitert.

Emneord
billige julegaver

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.